Toon posts:

[debian] make-kpkg werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet te veel van mijn andere toppic af wil wijken en toch wat meer mensen met mijn vraag wil berijken open ik nu maar een nieuw toppic.
Als ik mijn kernel image een dep wil maken en ik het commando fakeroot make-kpkg intik krijg zegt hij dat hij het commando make-kpkg niet kan vinden??? Ik heb even op de pakketten van debian gezocht en heb toen kernel-..... gedownload waar het in zou moeten zitten. Werken doet het nog net :(. Hoe komt dit
??

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:25:
Omdat ik niet te veel van mijn andere toppic af wil wijken en toch wat meer mensen met mijn vraag wil berijken open ik nu maar een nieuw toppic.
Als ik mijn kernel image een dep wil maken en ik het commando fakeroot make-kpkg intik krijg zegt hij dat hij het commando make-kpkg niet kan vinden??? Ik heb even op de pakketten van debian gezocht en heb toen kernel-..... gedownload waar het in zou moeten zitten. Werken doet het nog net :(. Hoe komt dit
??
Heb je via "apt-get install" de kernel-package geinstalleerd? Zo heb ik het tenminste opgelost

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had em eerst gewoon gedownload

Verwijderd

Topicstarter
ow tik apt-get install kernle-package zegt het programma dat het de nieuwste versie is en vervolgens doet hij het ineens, lijkt wel windows!!!!!!!!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zeg dat nog eens en ik verdrink je :(
}> (geintje)

Mwa, zal dan wel ergens anders aan gelegen hebben... fijn dat het werkt iig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

zorg dat dpkg-dev ook installeert.

Verwijderd

Topicstarter
Oke linux lijkt niet op windhoos maar als je me echt wil overhalen mag je antwoord geven op deze vraag: hoe los ik deze error op. ;)
http://home.planet.nl/~wel00042/fout.png

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

First of all: een error redirecten met > (of >>) gaat nie. Dan moet je 2> of 2>> gebruiken
Wat die error betreft, dat kan ik je zo ook niet vertellen. Kernel tree wel helemaal clean bij het invoken van make-kpkg?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
wel de juiste modutils geinstalleerd? ik had met 2.4.19 problemen toen ik de nieuwste binutils uit Sid gebruikte icm de oude modutils uit Sarge.

Verwijderd

Topicstarter
ja kernel is clean en nogsteeds fout maar hoe kun je achter zo'n fout komen?? Staat niet in de faq ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Dus je hebt eens geprobeerd "make-kpkg clean" te doen en daarna pas weer "make-kpkg kernel-image" ?
Gebruik je kernelpatches?

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft al niet meer heb et al een beetje opgelost. Heb 2.4.17 tot een debje gekregen. Maar na de reboot deed ie niet veel meer maar dat lag niet aan lilo. Dus ik zal heel wat tijd nodig hebben om alles weer goed te instaleren :(, maar misschien loopt alles dan weer wat soepeler was een groot troepje op dat ding :)
Pagina: 1