Fan maakt herrie wanneer cold boot

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14
Elke keer dat ik de pc aanzet, maakt mijn fan voor de koeling van de HD erg veel lawaai, het is een 9 mm fan, gesloopt uit een 250 Watt voeding die ik niet meer nodig heb. Dit lawaai duurt ongeveer 20 seconden, daarna is hij stil (maar draait nog wel gewoon).

Dit heb ik sinds een aantal weken, toen ik hem inbouwde, deed ie gewoon normaal bij een cold boot.

Hij zit aangesloten op de molex van de voeding, rood op geel en zwart op zwart, dus 12 volt.

Opnieuw aansluiten lukt niet.

Wie geeft raad?

Verwijderd

Zal wel aan het einde van zijn latijn zijn,je kan proberen om hem schoon te maken en evt.een drupje naaimachine olie aanbrengen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:24:
Zal wel aan het einde van zijn latijn zijn,je kan proberen om hem schoon te maken en evt.een drupje naaimachine olie aanbrengen.
Waar moet je die olie dan precies inbrengen? Tussen de propellors zelf?

Ik bedoel, waar ie om draait, daartussen? Lijkt me wel zo namelijk, maar ff zeker weten he :P

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
aan 1 kant zit een sticker op de as. Die moet je voorzichtig lostrekken, daarna komen de lagers in zicht. Daar moet een drupje olie/vet op.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Denk niet dat olie de oplossing is, in mijn voeding van mijn vorige PC had ik dit ook maakte dan even herrie. Als je de fan even tegen hield was het over.

Ik heb er maar een nieuwe fan in gezet.

What if this weren't a hypothetical question?