Bios upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
Ik heb een vraagje hoe ik m'n bios kan upgraden/flashen.
Wat bereik ik hiermee, en kan ik de boel om zeep helpen.

Dit zijn gegevens.
Award modular BIOS v4.51PG ... registratierechten...
Version VBS 1.11 CVL-601 (dit is m'n moederbord dacht ik)

Ik heb een een PII 333MHz met 256MB Ram

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Als je het verprutst dan ben je meestal goed de lul :|

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

dat vin ik een goeie hoe doe je dat eigenlijk? (ik wil het ook gaan doen}

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Burning_acid schreef op 20 augustus 2002 @ 18:27:
dat vin ik een goeie hoe doe je dat eigenlijk? (ik wil het ook gaan doen}
Wat wil je doen? verprutsen :+

Je download een programma zet dat op floppy en dan boot je daarmee als het goed is :) moet wel de goeie zijn voor jouw moederbord.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
pentuim II 33 mhz :? klopt dat?

je zou even op de site van de fabrikant van je mobo moeten kijken. Daar leggen ze het wel uit.

Je kunt inderdaad alles om zeep helpen. Tenminste dat je niet meer ken opstarten. er dan niks kapot. Maar als je het doet zoals ze zeggen kan er niks gebeuren lijkt me. ALs je je pc maar niet uit zet ondertussen.

Maar als alles stabiel loopt zou ik het zo laten. Nogmaals kijk op de site en kijk wat voor probs verholpen zijn met nieuwe versies en of jij die hebt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11
Wanneer je je BIOS flashed kan je performance winst krijgen en is je mobo compatible met meer hardware ed.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Als je al niet zeker weet wat voor moederbord je hebt zou ik er niet aan beginnen. PII 33MHz?

Eerst even goed uitzoeken wat je allemaal hebt, dan naar de site van de fabrikant van je mobo en dan zou het moeten lukken.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het voordeel van nieuwe biossen is meestal verbeterde CPU support (vooral nieuwere die bij het maken van plank er nog niet waren).
soms ook andere bugs. ik had mijn biosupdate gedaan vanwege een merkbare versnelling van mijn IDE/ATA100 controller.

het nadeel is alleen dat als het fout gaat je computer meteen in de prak zit.
op het gebied van fout-flah beveiliging is MSI geloof ik wat vooruitstrevender dan de andere fabrikanten. zij hebben namelijk een dubbele bioschip in sommige moederborden en videokaarten. als de biosupdate fout gaat doet je plankje het nog wel en word bios nr1 weer volgeschreven met data uit bios nr2

maar ik denk niet dat dat van toepassing is op een P2-333.
je moet gewoon heeeel goed weten wat voor merk en type plank je hebt, en ook welke revisie en biosversie (die je nu hebt).

als je je bios wilt flashen ga je naar de site van de fabrikant en download je daar de nieuwste biosversie. meestal staat daar ook de goede flashtool vermeld.
dan maak je een bootflop, en zet je de nieuwe bios+flashtool erbij op en reset je je pc.
dan draai je de flashtool (check manual van tooltje voor params) en ga je zenuwachtig duimen lopen draaien totdat de computer klaar is met flashen.

je moet trouwnes nooooooit je pc uitzetten tijdens het flashen, zelfs niet bij een foutmelding.
je bios wordt normaal gebackupt door de tool, dus zou het fout gaan: Laat de PC aan en start de flashtool opnieuw en laad de gebackupte biosfile.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat je ermee bereikt? Welnu, nieuwere BIOS'jes zijn veelal voorzien van kleine bugfixes, nieuwere CPU microcodes, herstelde compatibiliteitsproblemen met bepaalde hardware, etc..

Een bekend voorbeeldje: stel, je wilt je PII upgraden naar P!!!, maar je huidige BIOS beschikt niet over P!!! microcodes, waardoor de P!!! niet (correct) wordt herkend. Je zit dan met een systeem waar je niks mee kunt. Na een BIOS update met de juiste microcodes zou dit verholpen moeten zijn :)

ff spammen: op me homepage staat ook het e.e.a. over de BIOS
Pagina: 1