Toon posts:

[Mandrake 8.2] Newbie vraag over E-mail programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net Mandrake 8.2 gedownload en geinstalleerd, hiermee verders geen problemen alles werkt.

Het volgende:
Een tijdje geleden heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat er voor Linux ook een "outlook clone" te krijgen was.
Dus een E-mail programma dat (bijna) identiek is als Outlook van M$.

Nu omdat ik voorheen met outlook werkte en me dit goed beviel wilde ik proberen of dit ook werkt onder Linux, heb alleen geen enkel idee of dit nu inderdaad te downloaden is en WAAR.
Heb snel zoeken geprobeert, maarja ik weet niet eens de naam van het programma en kon dus ook niet vinden.

Een 2de vraag is een vervolg hierop, als er idd een Linux outlook bestaat bestaat er toevallig ook een M$ desktop emulator?
Dus zodat je de bediening van Windows krijgt?
Zoja hoe heet deze en waar te vinden?

Alvast bedankt voor de aandacht.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De eerste is Evolution, de tweede is wine :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

- Evolution heet dat progsel.
- Een goede plek om te beginnen met zoeken naar software is http://freshmeat.net, dat levert dan http://www.ximian.com/products/ximian_evolution/ op
- wine(x)
Graag gedaan :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi gokt dat 'ie vnc bedoelt :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
moto-moi schreef op 20 augustus 2002 @ 18:44:
[...]

* moto-moi gokt dat 'ie vnc bedoelt :?
Hmm, zou ook nog kunnen, maar dan kan ie ook VMware bedoelen :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:00

markvt

Peppi Cola

ik denk dat ie een thema bedoelde zodat het eruit ziet zoals windows, althans zo lees ik het :s

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik bedoel thema

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://themes.freshmeat.net , niet te lui worden he ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:20:
Een 2de vraag is een vervolg hierop, als er idd een Linux outlook bestaat bestaat er toevallig ook een M$ desktop emulator?
Even een flauwe maar serieuze vraag - als je zo graag windows wilt, waarom draai je dan geen windows? :?...

GNU/LinuxTM(c)RMS != Microsoft(c)(R)MSTM Windows(c)(R)MSTM... 8)7. /me *
offtopic:
En het is MS, geen M$
.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik toch wel eens Linux onder de knie wil krijgen.
Met de huidige thema's mis en zoek ik me af en toe de pleuris waar iets staat.
Ik heb nu een thema waar bv de "start" bovenaan staat in plaats van onderaan, wat ik ook probeer ik krijg die niet naar beneden, vandaar ik dus de layout van Windows wil, dan weet ik ten minste waar ik iets moet zoeken.

Verwijderd

K-mail is ook een ook een proggie wat erg lijkt op lookout! zelf gebruik ik trouwens Evolution, vind het erg lekker werken en het is tamelijk stabiel.

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Evolution zit gewoon standaard bij Mandrake 8.2 hoor.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Ehm ik vat het ff niet helemaal meer :?

Je zegt dat je linux wil leren, maar niet wil zoeken naar waar je bep. zaken kan vinden en daarom een exacte windows look a like wil.
Wat moet je dan met linux :?
Linux is nl lezen en zoeken, daarbij leer je niet echt veel van linux als je alles in de gui wil gaan doen en zul je dus ook op de commandline moeten leren werken (nee geen windowstheme daar)
Is dat niet wat je wil en wil je puur in de gui blijven dan is imo linux niet geschikt voor je en kun je beter bij windows blijven (nofi)

Verwijderd

Slaiter schreef op 21 augustus 2002 @ 09:20:
Is dat niet wat je wil en wil je puur in de gui blijven dan is imo linux niet geschikt voor je en kun je beter bij windows blijven (nofi)
Nou, het kan wel tegenwoordig... Mijn ouders draaien al twee maand non-stop linux (RedHat-7.3 + RedCarpet/Ximian Desktop). Je leert er idd. niet veel van, maar het werkt erg lekker. :Y).

Verwijderd

Topicstarter
Slaiter schreef op 21 augustus 2002 @ 09:20:
Ehm ik vat het ff niet helemaal meer :?

Je zegt dat je linux wil leren, maar niet wil zoeken naar waar je bep. zaken kan vinden en daarom een exacte windows look a like wil.
Wat moet je dan met linux :?
Linux is nl lezen en zoeken, daarbij leer je niet echt veel van linux als je alles in de gui wil gaan doen en zul je dus ook op de commandline moeten leren werken (nee geen windowstheme daar)
Ben ik niet met je eens, ik moet ook nog kunnen werken met mijn PC.
Als ik de heleavond alleen maar aan het zoeken ben hoe ik 1 setting gewijzigd krijg dan krijg ik dus mijn werk wat ook MOET doen dus ook nooit af.
Ik wil spelenderwijs eerst kennis maken met Linux, eerst moet wel alles werken zodat ik mijn normale dingen wel kan doen. (bv dat E-mail programma)

Zodra de machine "normaal" draait kan ik gaan "spelen" met Linux.

Tot nu toe is het alleen maar ellende en worden de cliches van Linux bevestigd tov M$.
Een voorbeeld is bv dat E-mail programma, dat kan ik dus alleen maar werkend krijgen als ik met de GNOME desktop werk, moet ik dus eerst opstarten, dan weer uitloggen en dan inloggen in GNOME.
In KDE is dit mail programma dus NERGENS te vinden(ondanks wat iemand hier schreef dat ie standaard in Mandrake 8.2 zit), ook krijg ik het niet voor elkaar om standaard op te starten in GNOME, heb alle settings die ik kon vinden waar maar iets stond over login zo gezet dat ie GNOME moet starten maar toch start ie gewoon op met KDE.
Pagina: 1