BIOS Settings

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik had effe een vraag over de BIOS settings bij mij hardware:

DRAM Clock? 100 Mhz of 133 Mhz? Heb 512 MB DDR Geheugen PC2100

AGP Aperture Size?? 64MB/128MB Staat nu op 64MB maar ik heb een GeForce 4 Ti4400 128 MB dus weet niet of dit nu naar 128 MB moet.

Groeten,
Roy

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Eerst even die agp aperture size. Dat geeft aan hoeveel er van je intern mag worden gebruikt als je video geheugen vol is. Je hebt 512 mb intern dus kun je hem makkelijk op 128 zetten. doen dus. in spellen krijg je dan een kleine boost.
dan je dram clock. Met pc2100 geheugen moet je hem op 133 zetten. Dan wordt het volop benut. Behalve als je je fsb overclocked hebt maar daar ga ik niet van uit anders zou je dit niet vragen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
En wat is er als ik mijn FSB op 140 Mhz zet? Moet ik dan het geheugen terug zetten of zo?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
je zou moeten kijken of je pc stabiel loopt. ALs dat zo is dan kun je nog verder gaan. Wat er gebeurt als je fsb omhoog doet is dat de snelheid van je proc, agp, pci en geheugen omhoog gaat. Dus alles wordt een stukkie sneller. ALs je gaat overclocken moet je dus altijd proberen je fsb zo hoog mogelijk te doen wat dan win je dus veel performance. Als hij onstabiel wordt zou je ook de voltage van je geheugen omhoog kunnen doen. Dat helpt meetsal wel.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Verdiep je eens in hetgeen het BIOS vermag. Er staat in de PMG FAQ een link naar een goede site waar legio BIOS settings worden toegelicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.