Ruis op luidsprekers iets met monitor te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:12
Hey mensen,

Ik heb sinds een aantal weken een nieuw systeem. Ik heb al vanaf het begin een lichte ruis op mijn luidsprekers. Opzicht niet zo heel irritant, maar nu viel me gisteren ineens op, dat telkens wanneer ik de monitor aanraak (het glazen gedeelte) de ruis weg is, totdat ik weer loslaat. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: Heb gemerkt dat het alleen verwijnt als ik met m'n knie het (metalen) bureau aanraak en dan dus de monitor aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:58

Mad_Demon

de dokter

GoodspeeD schreef op 20 augustus 2002 @ 18:06:
Hey mensen,

Ik heb sinds een aantal weken een nieuw systeem. Ik heb al vanaf het begin een lichte ruis op mijn luidsprekers. Opzicht niet zo heel irritant, maar nu viel me gisteren ineens op, dat telkens wanneer ik de monitor aanraak (het glazen gedeelte) de ruis weg is, totdat ik weer loslaat. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Aarden
Maar hoe moet je in hemelsnaam een tv aarden? :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
idd, gewoon ff aarden. Een monitor heeft over het algemeen ook een 3polige stekker.

Zoek ff op GoT hoe dat te doen (beste is gewoon een geaard stopcontact, lapmiddeltje is de verwarming)

Lees meteen ook over eventuele problemen met aarden (brom door een aardlus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:22

GaMeOvEr

Is een hork.

Blijkt toch niet helemaal een "niet geaard" probleem te zijn. Topicstarter zal zo een aanvulling geven. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45
Een monitor beeldscherm heeft meestal een geleidende coating, zou die intern niet goed geaard zijn? Het kan zijn dat ie spanning opbouwt als ie niet goed geaard is.
Probeer eens een litzedraad (of koperdraad met de uiteinde beetje uitwaaierend? tegen de coating te houden en de andere eind te aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar als je een NIEUW systeem hebt gekocht, dan zou ik als ik jou was niet met koperdraad aan de gang gaan maar gewoon de klacht melden bij je verkooppunt. :?

Kijk, als ik net een nieuwe BMW 7 serie heb aangeschaft en de de vooras breekt doormidden, dan neem ik ook niet gelijk de las-machine in de hand... :)

Laten we de eventuele garantie niet vergeten. En ga mij niet vertellen dat je geen garantie op een paar weken oud systeem hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Jawel. Ik heb zeker garantie, maar ik heb niet het idee dat er iets kapot is ofzo. Volgens mij is het een aardlus, alleen het probleem is, dat ik dan dus de aarde van een van mijn drie devices (computer, monitor of speakers) moet onderbreken. Om dat bij de computer of bij de monitor te doen, vind ik een beetje riskant en de kabels van mijn speakers zijn nogal dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je geen stopcontact in de buurt zonder aarde? Of een verlengsnoer dat niet geaard is. Dan kan je testen of de ruis ophoudt als je je speakers niet aard.

Mocht dit het geval zijn dan kun je een verloopstekker kopen die niet geaard is. Als je deze in het geaarde stopcontact stopt en hier vervolgens de stekker van de speakers in doet, dan zijn de speakers niet geaard en hoef je geen draad door te snijden :).

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Verwijderd

:?

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik geloof dat ik een beetje onduidelijk ben. :) Ik zal het dus even verduidelijken:

GoodspeeD wil de aarde van zijn computer, monitor of speakers onderbreken. Hij vindt het riskant om het bij zijn computer of monitor te doen. Verder zijn de kabels van zijn speakers een beetje te dun om open te snijden. (Of heb ik dit verkeerd begrepen?)

Mijn idee was om een verlengsnoer zonder aarde te gebruiken en deze tussen het stopcontact en de speakers te plaatsen. Zo verbreek je de aarde van de speakers zonder te snijden.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

• GoodspeeD
Het probleem is alleen dat de aarde van de speakers niet via het stopcontact loopt, maar via de audiokabel naar de pc (standaard bij jackplugjes). Maar ik zal wel eens proberen om het hele zooitje ongeaard te laten draaien, kijken of de ruis dan weg is, dan heb ik iig zekerheid.
Pagina: 1