Sony DVP-NS405 dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48362

Topicstarter
Ik heb interesse in een Sony DVP-NS405 dvd speler. De rest van mijn installatie is ook van sony, en ik wil een dvd speler hebben die ook mp3's kan afspelen. Ik kom dus al snel bij deze speler uit. Heeft iemand goeie of slechte ervaringen met deze speler?
Op enkele antwoorden van mijn vragen heb ik nog geen antwoord kunnen vinden. Hoe geeft hij artiest, track en albumnaam aan bij het afspelen van mp3's. Gaat dit via het display, via tv of helemaal niet?
De speler heeft volgensmij maar 1 scart aansluiting. Kan ik mijn tv-out van mijn pc op deze scart aansluiting aansluiten, en wordt dit signaal dan doorgeschakeld naar de video-out van de dvd speler als de speler uitstaat. Of kan dit alleen met een dvd speler met 2 scart aansluitingen? Ik heb namelijk geen receiver die video signalen kan schakelen, en mijn tv heeft maar 1 scart aansluiting. Ik moet dus van pc naar dvd naar video en naar tv doorlussen of met een schakelaar werken, maar dat doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 16:18

Sherlock

No Shit

Ik ben er ook erg benieuwd naar, ik ben nog steeds op zoek naar een home cinema setje, en ik denk dat ik deze dvd speler icm de sony htddw-740s binnenkort aan ga schaffen.

Als ik ga googlen met deze dvd speler dan komen er vrijwel uitsluitend positieve reviews naar voren, maar ik ben wel benieuwd of er ook GoT'ers zijn die deze dvd speler hebben en hun ervaringen hiermee willen delen met mij (ons).

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Subtiele kick ;)

(Mocht het geen reacties opleveren dan blijf ik er verder vanaf hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:40
ik heb zelf ook de sony 740s set gekocht en die dan icm een jvc dvd speler die alles ondersteund en maar 200 eurotjes kostte een heel leuk setje. lekker geluidje en ook heel mooi bij het kijken van de dvd's

www.kieskeurig.nl kan je ff kijken voor gebruikers ervaringen

[ Voor 0% gewijzigd door DaTimMan op 23-08-2002 20:14 . Reden: urltje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50702

wat een mooie installatie heb jij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 18:28

Sebje

Makelaartje

je geeft het antwoord zelf al:

de dvd speler heeft een (alleen maar) video out. Dat betekend dat er geen signaal naar de dvd speler toe kan. Je kan dus niet doorlussen.
aanwezige aansluitingen zijn:

1 scart
1 cinch aansluiting (rood, wit, geel)
1 svhs aansluiting
1 coaxiale aansluiting
1 optische aansluiting

en omdat ik dit model verkoop weet ik toevallig ook nog dat je bij de 405 een dvd van a knights tale gratis krijgt.
Verder moet je ook eens kijken naar de ns305 die heeft alleen niet de coaxiale aansluiting en de svhs aansluiting, maar hij's wel een stuk goedkoper

Je moet ook eens kijken naar de samsung 324. Die kan alles was de 405 van sony ook kan (dus ook mp3) maar de samsung heeft twee scart aansluitingen en kost zo'n 20 a 30 euro minder als de 305 (die kost rond de 230 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik weet dat de 305 de titels weergeeft in het kleine display en dat je ook een mooie on screen playlist krijgt te zien, waar je in directories kan kijken... directories speelt ie ook zonder de tv af, dus je kan em ook zo via de playknop afspelen :).

[ Voor 0% gewijzigd door Tentacle1 op 23-08-2002 21:39 . Reden: en dus waarschijnlijk ook de 405 :) ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik blijf toch het liefst bij sony, want het is toch wel fijn dat ik de hoofdfuncties van mijn componenten met de afstandsbediening van de receiver kan bedienen. En dat ik het hele zooitje met 1 druk op de knop kan uitzetten.
Maar ik begrijp dat het niet mogelijk is om door te lussen. Bestaan er geen scartschakelaars die automatsch omschakelen als ze signaal krijgen bij het inschakelen van een apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Anoniem: 48362 schreef op 23 augustus 2002 @ 22:10:
Ik blijf toch het liefst bij sony, want het is toch wel fijn dat ik de hoofdfuncties van mijn componenten met de afstandsbediening van de receiver kan bedienen. En dat ik het hele zooitje met 1 druk op de knop kan uitzetten.
Maar ik begrijp dat het niet mogelijk is om door te lussen. Bestaan er geen scartschakelaars die automatsch omschakelen als ze signaal krijgen bij het inschakelen van een apparaat?
Er zijn wel van dat schakelaars of van speciale kabels maar deze zijn duur. :(

Vergeet niet dat je soms (heel soms) je dvd speler via een video kan doorlussen mits deze 2 scarts heeft.
Je moet dan wel kunnen opgeven dat het een decoder c.q. een dvd speler betreft anders grijpt de macro-vision in en krijg je zwart/wit beeld en verspringende helderheid van het tv beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Let wel bij die ouwe modelen DVP-NS300 kon je geen CD-R of RW afspelen. Voordeel van die Sony is dat ie RGB beeld geeft, en dat is niet altijd standaard meer bij die goedkope DVD spelers. Om RGB te kunnen gebruiken moet je natuurljjk wel een 21pins scart kabel/verdeler gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
svhs aansluiting zul je niet missen omdat rgb een beter beeld geeft als svhs.
verder lijkt het mij wel een leuk spelertje, maar ik stel ook niet zulke hoge eisen aan een dvd speler. k'heb zelf een cyberhome :D.
trouwens de ns300 speelt GEEN cd-r en cdr-w af, de 305 wel (wat mij wel een leuk modeletje lijkt).
je kunt de 305 wel coaxiaal aansluiten, optish en svhs!
ik heb hier een test van what hi*fi voor me liggen en krijgt 4 sterren. niet slecht dus:

For: Reasonable stylish; very affordable for a sony; it's well priced for a Sony; easy of use
against: pictures a little unexiting; better with films than music; no regeon hack
verdict: it's well priced for a big name player, and rather stylish, but this player is a little bit basic for the home cinema enthousiast.

de Toshiba 220E is als beste getest in deze prijsklasse. deze zou ik liever kopen (past ook best mooi bij je receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 46637 schreef op 24 augustus 2002 @ 00:35:
[...]

Er zijn wel van dat schakelaars of van speciale kabels maar deze zijn duur. :(

Vergeet niet dat je soms (heel soms) je dvd speler via een video kan doorlussen mits deze 2 scarts heeft.
Je moet dan wel kunnen opgeven dat het een decoder c.q. een dvd speler betreft anders grijpt de macro-vision in en krijg je zwart/wit beeld en verspringende helderheid van het tv beeld.
Ik heb nu al mijn pc via de videorecorder doorgelust, dit werkt verder perfect. Als mijn video uitstaat schakelt hij het signaal van de pc gewoon door naar de tv. Ik had gehoopt dat de dvd dat ook zou kunnen. Maar ik denk als ik dvd heb dat ik ook vrij snel over ga op een receiver met dolby digital, dts en de mogelijkheid voor het schakelen van video signalen. Aangeziem steeds meer divx films ook ac3 geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb vrijdag de Sony DVP-NS305 gekocht, en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Heb uiteindelijk de 305 gekozen ipv de 405 omdat de optische uitgang voor mij geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil graag de dvd dan op optische ingang van mijn minidisc hangen, dan kan ik ook digitaal kopieren van mp3 op md. De coaxiale digitale ingang van mijn md deck is al bezet door mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Kun je dan je mp3'tjes niet vanaf je pc kopieren naar minidisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik vindt die optische kabel wel handig. Handig als je een receiver hebt met optische ingang.
Pagina: 1