ben ik zichtbaar voor anderen?

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 09:27

robbydw

live your life

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik ergens gelezen dat er bepaalde sites zijn
waar je kunt testen of je PC/ Netwerk (on)zichtbaar (stealth) is voor anderen op het net.

Ik heb thuis een netwerkje met een internet server die verbinding maakt met het internet via een constant openstaande ADSL verbinding. Ik heb hier Norton Personal Firewall op draaien voor de (nodige) protectie :)

Wie kan mij helpen aan de URL van de site(s) die ik bedoel.

Geen commentaar

Verwijderd

grc.com

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

http://scan.sygatetech.com/prescanfaq.html bijvoorbeeld, die sites zijn toch makkelijk te vinden

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
dank u. Had ik idd zelf kunnen bedenken. ;)

Geen commentaar

Verwijderd

Ik heb thuis een netwerkje met een internet server die verbinding maakt met het internet via een constant openstaande ADSL verbinding.
als ik jou was zou ik als de sodemieter een draytek router gaan aanschaffen...

dat werkt voor een internet netwerk veel beter dan een internetserver...

NAT --> ipadressen op intern netwerk zijn niet van butien af te bereiken...
Hardware firewall op packetniveau --> hij controleert welk pakketje van binnenuit komt en als er een antwoord daarop komt mag hij er door anders niet...
Alleen verkeer op poorten die JIJ open zet mag altijd naar binnen (80,25)
Router --> internet delen hoeft niet meer via vage progjes of ics maar gaat veel makkelijker...

is wel iets duurder maar ik zou et er wel voor over hebben...

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 07:20
Of een beetje zoeken en Zonealarm 3.0 van internet afhalen = gratis

Verwijderd

Raid schreef op 20 augustus 2002 @ 18:25:
Of een beetje zoeken en Zonealarm 3.0 van internet afhalen = gratis
heb ik ook mee gewerkt hoor... maar een router is echt een verademing als je eerst met software router/firewall/nat heb zitten kuttne.......

• Underground75
Ik zelf heb Zonelabs Pro 3.0 draaiend op mijn server, totaal een netwerk van 3 PC's en totaal onzichtbaar voor de buitenwereld dus waarom dan geld uitgeven aan een hardwarematige router als ik er ook een WC set voor kan kopen?

Verwijderd

ik zeg niet dat het niet kan....

maar het is een beetje een lada met een porsche vergelijken he...?!

ja de lada is idd goedkoper....

• Underground75
Zonelabs is "de porsche" onder de firewalls en nog gratis ook. Ik moet er wel bij zeggen dat ik momenteel een softwarematige router heb via m'n server, werkt goed. Misschien dat een hardwarematige router makkelijker is (wel volgens m'n schoonpa) zelf weet ik het niet. Ik bedoel alleen te zeggen dat als je geen netwerk hebt beter zonelabs kan nemen. indien wel een netwerk spreken we alleen uit onze eigen ervaringen.

Deze mail heeft geen ondertoon. :)

Verwijderd

ik zeg ook neit dat zonelabs slecht is... maar als jij via een windows gateway met de weide wereld bent verbonden heb je toch ook een netwerk...

anyway tuurlijk kan het op jou manier... maar een hardware firewall is net ffie iets veiliger, makkelijker, en sneller dan windows met ics o.i.d

• Underground75
Hmmmm, ik ga toch maar eens op infojacht voor een hardwarematige router. Welke heb jij trouwens?

ene, bedankt... weer wat wijzer geworden in het labirinth van mogelijkheden!

Verwijderd

/me werpt ffies een blik over zn rechtre schouder.... daar staat een vigor 2200e die met een blauw draadje in verbinding staat met mijn eigen core switch (100 mb) en aan de andere kant met een glimmend ethernet modem.... (voor binnenkort power adsl)

modem zat bij et pakket van mxstream plus... router was een relatiegeschek van de kpn omdat wij per ongeluk 3 ipadresjes te veel hadden gekregen :D

en voor de switch heb ik een sponsor overeenkomst met de mycom gesloten... :P

Maar let wel op: ik zeg niet dat je nu meteen een harware router moet gaan halen... het hele zaakie kan best heel goed draaien nu... maar ik weet niet wat jij nu hebt..?! een windows computer die altijd aan staat en met winroute of internet connection sharing de boel regelt..?!!

een harware router heeft voordelen, maar ik weet niet of de kosten opwegen tegen die voordelen...

• Underground75
Een Alcatel modem van MXstream, en een server (PIII 667MHz, 256MB intern, zo'n Aldi ding) staat 24uur per dag 7dagen in de week aan (MP3, DivX, Etc downloaden). ik ga eerst voor mijn 3COm netwerkkaarten 10/100Mbps een andere hub halen. ik heb nu een 10Mbps hub dus dat kan sneller. IK zal eens aan m'n schoonpa vragen hoe het hem bevalt. dan kijk ik wel verder (waarschijnlijk laat ik het zo en steek ik die 160E voor een herdwarematige router in mijn waterkoeling. bedank in elk geval.

Verwijderd

10/100Mbps een andere hub halen
NEEEEEEEE geen hub nemen als je veel verkeer verstuurd over het netwerk & meerde pcs hebt staan..... een auto sensing 100 mbit switch... is niet meer zo duur... is veel beter

• Underground75
OK een 3com 100Mbit switch dan ene nogmaals bedankt!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:02:
een harware router heeft voordelen, maar ik weet niet of de kosten opwegen tegen die voordelen...
Misschien een beetje offtopic, maar aangezien dit topic al beantwoord is geeft dat niet :P

Hardwarematige firewall heeft voordelen hè? Wat dan voor'n voordelen? Zet je dat ding aan je PC en hij filtert al het verkeerde verkeer? How tha fuck weet zo'n ding dan wat wel en niet doormag? :)

🌞🍃

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:15:
[...]

als ik jou was zou ik als de sodemieter een draytek router gaan aanschaffen...

dat werkt voor een internet netwerk veel beter dan een internetserver...

NAT --> ipadressen op intern netwerk zijn niet van butien af te bereiken...
Hardware firewall op packetniveau --> hij controleert welk pakketje van binnenuit komt en als er een antwoord daarop komt mag hij er door anders niet...
Alleen verkeer op poorten die JIJ open zet mag altijd naar binnen (80,25)
Router --> internet delen hoeft niet meer via vage progjes of ics maar gaat veel makkelijker...

is wel iets duurder maar ik zou et er wel voor over hebben...
Hehe zou ik ook wel willen ware het niet dat ik ooit in een stomme bui een USB ADSL modem heb aangeschaft 8)7

Geen commentaar

Verwijderd

DataBeest schreef op 20 augustus 2002 @ 21:20:
[...]

Misschien een beetje offtopic, maar aangezien dit topic al beantwoord is geeft dat niet :P

Hardwarematige firewall heeft voordelen hè? Wat dan voor'n voordelen? Zet je dat ding aan je PC en hij filtert al het verkeerde verkeer? How tha fuck weet zo'n ding dan wat wel en niet doormag? :)
hellup... kan iemand hem het begrip firewall uitleggen..?!
oke ik doe et wel...

een firewall houd over het algemeen een mactable bij waarin staat welk verzoek er vanaf welke netwerkkaart (identificeerbaar door macadressen) is verzonden, komt er een antwoord op die oproer aan op de firewall laat ie em netjes door...

komt er opeens een stortvloed rare packetjes aan op de firewall die geen antwoord zijn op een intern verzoek worden die of gedropt of doorgestuurd naar een aparte pc...

poortjes 80, 25 etc komen er dus neit door...

maar als je een webserver draait, is het wel handig om poort 80 open te zetten :D

daarom kun je deze poorten opnemen in de NAT setup en de poort 80 verwijzen naar de server welke het www verkeer afhandeld...

hardware firewall houd geen 'stout' verkeer van binnen het netwerk tegen... dus malifide programma's zoals spyware kunnen over het algemeen wel verbinding maken met het internet...

zijn er nog vragen..?!!
Pagina: 1