Toon posts:

Centrales beschikbaar maken voor ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net in een artikel op webwereld dat de KPN een 85% dekking wil.
Hoe moet ik dat nou zien :? Ik woon hier in een dorp met ongeveer 9000 inwoners we hebben onze eigen telefooncentrale dus adsl KAN beschikbaar gemaakt worden maarja hoe weet ik nou of ik bij die 85% ga horen? als ik naar het oosten rij is het eerste dorp dat ik tegenkomen waar adsl beschikbaar is op 10km afstand..en naar het noorden en westen is het net zow in het westen is het zelfs op 7km afstand al beschikbaar..ik heb dus goeie hoop dat wij ook aangesloten worden aangezien het overal om ons heen al beschikbaar is.

Maar hoe kan ik dit nou zeker weten? wat moet je dorp nou hebben om 1337 genoeg te zijn voor adsl :P want ik krijg vlekken van tel rekeningen die 150 euro zijn :( ik vraag me dus gewoon af of de KPN alles aan gaat sluiten wat aan te sluiten valt want ik neem aan dat er zat dorpjes enzow zijn die geen centrale hebben en het daardoor nooit zullen krijgen...maar of dat 15% is weet ik natuurlijk niet :?

Verwijderd

als je ergens in de middle of knowhere woont waar maar heel weinig aansluitingen te verkopen zijn voor de kpn zullen ze het niet doen denk ik... ook als het een boerendorp is waar iedereen kilometers van de telefooncentrale woont zullen ze het niet doen want dan is het technisch niet mogelijk....

ja er moet wel geld te verdienen zijn, en het ombouwen is vrij duur...

anyway komt het woord postcode check je bekend voor..?! :D

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar een postcode check geeft nog niks aan. En nee we wonen hier geen kilometers van de centrale tis gewoon 9000 man in rijtjeshuizen en een paar vrijstaande :P dus ja..en dit is zeker niet the middle of nowhere ik zit zoals ik al zei in een straal van ongeveer 9 a 10km hebben ze het al. We hebben ook een aardig groot industrie terrein hierzow dus tja..lijkt me dat er wel wat te verdienen is met al die bedrijven

Verwijderd

postcode check geeft nix aan...?!!!

mogelijk - niet mogelijk - binnenkort - alleen als de monteur een goeie dag heeft...?!!

wat is je postcode...!?

Verwijderd

150 euro maar.... :)
Das niks vergeleken met andere gebruikers. :P

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34
Hetgeen wat je dorp/stad nodig heeft is:
- Glasvezel (ligt in de meeste centrales van KPN al)
- Genoeg potentiele klanten
Als je even op de site http://spike.oli.tudelft.nl/adsl kijkt, kun je vinden hoeveel aansluitingen de telefooncentrale van je dorp/stad heeft. Hoe meer aansluitingen, hoe groter de kans. De kans dat je voorlopig ADSL krijgt bij een aansluiting aantal < 3000 is zeer klein. De kans dat je ADSL krijgt bij een aansluitingsaantal van <1000 is zo goed als 0.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb net eff gecheckt we hebben 4000 Aansluitingen op de centrale..dit zou dus betekenen dat we een kans maken als ik het zow mag geloven?

btw thnx DrJamez voor de duidelijke info :)

Ik vind het nog steeds maar een apart verhaal want in Overberg een dorpje errug dichtbij mij heeft de centrale maar 700 aansluitingen en ze kunnen al BBned krijgen :/

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34
Bij 4000 aansluitingen is het goed mogelijk, aangezien een maat van me ook ADSL krijgt op een centrale met 4000 aansluitingen.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Pagina: 1