Ik heb voor mijn digitale toestel een heel simpel Batch bestandje gemaakt die lekker simpel alle foto's kopieerd van de "removable drive" naar een aangegeven map en darna de map opent. Dit Wil nog wel es irriteren omdat er dan een lelijk dos schermpie word geopend en niet echt .. sja ehh mooi eruit ziet. Ik wil es proberen dit in een soort van programeer taal te maken en dan beetje uit te breiden met een balkje die afloopt naarmate je alle foto's hebt gekopieerd. Met welke taal "of iets anders" zou ik dit het makkelijkst of het simpelst kunnen doen?
ik heb nog helemaal geen of bijna geen ervaring met programeren enz..
Dit is de batch file die ik nu gebruik.
ik heb nog helemaal geen of bijna geen ervaring met programeren enz..
Dit is de batch file die ik nu gebruik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| @echo off cls Echo == Foto's Worden van de camera overgezet naar de pc == echo == na afloop word de map geopend == i: cd DCIM xcopy *.* C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MYDOCU~1\MYPICT~1\MINOLt~1 /s echo ========================== Echo Alle Foto's Zijn Gekopieerd Echo ========================== echo Foto's worden verwijderd van de camera echo ========================== c: cd C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MYDOCU~1\MYPICT~1\MINOLT~1 del MLTDSC.CFG rd i:\dcim /s /q echo ========================== echo Explorer word geopend! echo ========================== explorer C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MYDOCU~1\MYPICT~1\MINOLt~1 |
-