Toon posts:

versterker voor auto

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een versterkertje gekregen, en wilde die in de auto inbouwen, maar ik had nog een vet oude radio, eruit gehaald, maar ik zie dus helemaal nix wat logisch lijkt om op elkaar aan te sluiten.

De versterker heeft 2 ingangen (tulpstekkers) 1 voor links en 1 voor rechts, en daarnaast denk ik de stroom voorziening. soort molex stekkertje. aan de andere kant de uitgangen om de draadjes in te stoppen.

Maar mijn radio heeft geen tulp stekkers oid. ik ben dus eg een leek, weten jullie misschien wat ik moet doen, of een site waar meer info is?

Misschien is de radio wel te oud ofzow? Want hoe wordt over het algemeen een amplifier erop gezet dan?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Dan heeft jouw autoradio geen line-out. Dit is een onversterkte uitgang. Als jouw versterker geen 'high level' ingangen heeft dan kan je hem niet aansluiten. Heeft jouw versterker dat wel dan kan je de speakeruitgangen op je versterker aansluiten.

Deze moest trouwens in A/V.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het makkelijkste wat je kan doen is een convertor halen, die je standaard uitgangen van je radio, die normaliter op je speakers aangesloten worden, omvormt tot bruikbaar signaal voor die tulpingangen. Zoals je wel begrijpt betekent dit wel kwaliteitsverlies, het is een lapmiddel, maar wel bruikbaar. Beter is de aanschaf van een radio met een fatsoenlijke pre-out.

[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 20-08-2002 17:37 . Reden: Kan het weer niet in een keer goed tikken :P ]

Verwijderd

SG >> AV

Verwijderd

Topicstarter
ok, nieuwe radio dus, met high output? hoe ziet die aansluiting eruit? 2 uitgangen (tulp)?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Nee, line-out of pre-out moet erop zitten. Is idd tulp ja.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

kweet niet wat voor een versterker het is die je hebt maar als het zomaar een apparaat is voor erbij is het mischien wat veel om een hele nieuwe radio te kopen, of je huidige radio moet niet bevallen dan is het wel een goed excuus om opzoek te gaan naar nieuw spul ;)

Verwijderd

je hebt 2 dingen achterop een autoradio (of 1tje):
1. onversterkte uitgang (line-out)
2. versterkte uitgang (waar je speakers op aansluit)

sommige versterkers willen alleen maar een onversterkt signaal ontvangen van een radio! dit signaal moet dan uit een line-out / pre-out komen van de radio!
nou is het ook mogelijk dat een versterker met een reeds door de radio versterkt signaal overweg kan en dat is dan een high input!

heeft je versterker alleen tulpaasnluitingen dan moet je een radio hebben met een line-out / pre-out
maar heeft je versterker een high-input (meestal van die klemmetjes met schroefjes) dan kan je elke radio erop aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt EdDo, die uitleg snap ik nu! Bedankt iedereen!

Verwijderd

Je kunt overigens wel een line-output converter gebruiken, dit is een kastje dat het speaker-level signaal omzet in een line-level signaal, zodat je dus de speakeraansluitingen van je bestaande radio kunt gebruiken.
Pagina: 1