[FLOPPY] Zoekfout diskettedrive

Pagina: 1
Acties:

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mja.

[cliché] De search werkt niet en daarom post ik het toch [/cliché].

Als ik een diskette op een oude P166 MMX (specs doen verder niet terzake, want het heeft altijd gewerkt) wil benaderen geeft het OS een zoekfout. Ledje licht op, floppy wordt niet gelezen.

- Kabel is niet verkeerd om want ledje blijft uit bij booten
- Floppydrive is fysiek in orde, in een ander systeem werkt ie

Heb al tig kabels geprobeerd. De indexering van Google stelt weinig voor, dus daarom moet ik deze vraag, die vaker voorkomt, toch maar neerpoten. Iemand suggesties? Ik heb geen inspiratie meer :).

Verwijderd

al een andere diskette geprobeerd?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Tja als de floppydrive het wel in een andere computer doet en de kabels goed zijn, denk ik dat je floppycontroller op je mobo de geest heeft gegeven. Of dat er iets mis is in je bios.

Do as I say, don't do as I do.

• MaanBanaan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:29:
al een andere diskette geprobeerd?
Nuttige suggestie (serieus) want sommigen denken te moeilijk voor iets wat zo simpel is. Maar gaat in dit geval niet op.
Bart-01 schreef op 20 augustus 2002 @ 17:29:
Tja als de floppydrive het wel in een andere computer doet en de kabels goed zijn, denk ik dat je floppycontroller op je mobo de geest heeft gegeven. Of dat er iets mis is in je bios.
Dat laatste heb ik uitgesloten, en dus moet ik denk ik maar genoegen nemen met dat puntje daarvoor. Helaas waarschijnlijk toch hardwarematig kaduuk dus.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dit klinkt super raar maar probeer het eens:

haal de drive eens uit de kast maar sluit m wel aan, laat m niet in contact komen met iets van je kast. leg m desnoods op een boek op je kast of hou m vast. helpt dat?

ik heb namelijk bij een oud systeem gemerkt dat ie op een of andere manier kortsluiting maakt waardoor ie diskettes niet wil lezen als ie in de kast gemonteerd zit ...

je kan het allicht proberen ;)

• MaanBanaan
  • Niet online
Mikejarod, klopt. Kan idd met contact te maken hebben, elektrisch of mechanisch. Elektrisch is meestal uitgesloten (naast jouw geval dan), maar wat dat mechanische betreft, sommige floppydrives hebben het 'vliegwiel' open aan de onderkant zitten. Als dat tegen een kabel of iets anders vastzit wil je drive ook niet lezen.

In mijn geval was het iets anders... 2 pinnen aan zijkant aansluiting verbogen, tja... Teruggebogen en opgelost. Hoe iets kleins toch zoveel tijd in beslag kan nemen... Had beter moeten kijken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
't zou gewoon kunnen dat je floppy-controller verrot is.. Misschien dat je nog ergens een isa-kaartje met een floppy-controller kunt vinden, en het in die machine kunt proberen..

En staan de settings in de bios wel goed?

En gaat het booten van een diskette ook fout? (dus ligt het niet aan het os).

Misschien kun je er wat mee :)

• MaanBanaan
  • Niet online
Thanks Twynn, maar lees mijn reply een dik uur voor die van jou iets nauwkeuriger ;).
Pagina: 1