Toon posts:

Asus A7V 133 + Tb 1400 --> 73,5 graden!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
ik zit al een tijd met een probleem: m'n processor (TB1400: idd het heethoofdje van de familie) wordt verschrikkelijk heet (althans: er wordt weergegeven dat ie verschrikkelijk heet is). Vooral met die warme paar dagen werd ie stressed na een potje max payne zelfs 73,5 graden!! ('normale' temp: 69 graden)
Nu staat de Asus A7V 133 Raid versie er bekend om verkeerde temperatuurmetingen te doen, maar mijn vraag luid: hoe kom ik er 8er of de aangegeven temperatuur de juiste is of niet?
(en dan graag niet als antwoord 'voelen' want een TB1400 wordt sowiezo heet)
En als de temperatuur klopt hoe komt het dat ie dan zo verschrikkelijk hoog ligt en wat kan ik doen om hem omlaag te krijgen naast het plaatsen van casefans?
M'n TB 1400 is niet overgeclockt alleen m'n geforce 2 mx is geclockt naar 185/182 mhz (terugclocken maakt voor m'n temperatuur nix uit).
Verder heb ik een Spire Orb cpu cooler.
(Natuurlijk al de search geprobeerd maar niet egt een goede oplossing gevonden)
Thnx...

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb de 1333 versie :P degene voor de jouwe dus.

nu had ik een topic gelezen dat je met een nieuwe versie van asusprobe de temp van de core meet en niet van de socket :P

dit geldt helaas alleen voor de xp processors, en niet voor de mijne :(

een nieuw bios flashen wil ook wel eens helpen :?

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
Een biosflash is natuurlijk een mogelijkheid maar dat doe ik liever pas als ik zeker weet dat er geen andere mogelijkheden zijn...
Er bestaat altijd een kleine kans dat het misgaat..
Ik hoop eigenlijk dat iemand toch een oplossing heeft waarmee ik kan bepalen of de temperatuur klopt zonder dat ik er meteen een biosflash overheen hoef te gooien.

Verwijderd

Wat voor koeler heb je, zet er minsten een alpha 8045 op met zulke temps!! 80 mm fan erop op 3000 toeren of minder en jij hebt een koele cpu,
Je airflow in je kast moet uiteraard ook goed zijn

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
De kans is goed aanwezig dat je CPU met standaard kast en standaard koeler e.d. zo heet wordt.. Die CPU perst op de grootte van je pinknagel 74Watt.. Das een hoop..
Dus zorg voor een betere CPU cooler of beter luchtstroom, dan wordt het misschien wel minder.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet bepaald de standaard kast met standaard cpu + cooler.
Ik heb eerder me 1 ghz (ook een TB) cpu vervangen door een 1,4 ghz cpu. Toen moest ik m'n cooler ook aanpassen aan de nieuwe cpu en toen heb ik maar meteen een goeie genomen... (Spire Orbs zijn leuke goeie dingetjes)
Verder heb ik ook nog een super orb thuis liggen (je weet wel zoon dubbele cooler) alleen durf ik die er niet zelf op te zetten (met die cooler hep ik m'n 1 ghz ook gesloopt).
Maar m'n vraag blijft eerst nog: hoe kom ik er 8er of de aangegeven temperatuur klopt??

• Wierdo_NL
tja, een dure temperatuur meter kopen zoals je bij die super tweakers ziet..
maarja, als je je fikken brandt, dan weet je het echt zeker..
65 graden is nog te doen..

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

De juiste temp. weet ik niet voor je. Ik heb zelf een Asus A7M266 met Coolermaster Low Noise Cooler. Ik zit met case open op 39-43 graden via MBM5.
Ik kan je aanraden om in ieder geval ook CPUIdle te gebruiken, scheelt echt 8-10 graden.

Wat je dus moet proberen, is de temp via MBM5 checken met je kast open en je deuren en ramen enz. open (zodat je kamer lekker koel is).
M'n TB1,4 Ghz is de kachel in mijn kamer.........vandaar dat ik sinds gisteren Airco heb genomen :)

Download dus MBM5, kast open, geef de nieuwe temps. door en dan kijken we weer :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Topicstarter
Wierdo_NL schreef op 20 augustus 2002 @ 17:10:
tja, een dure temperatuur meter kopen zoals je bij die super tweakers ziet..
maarja, als je je fikken brandt, dan weet je het echt zeker..
65 graden is nog te doen..
Ook dat kan natuurlijk, maar ik hoopte misschien dat er iemand met dezelfde mobo als ik (of iemand anders natuurlijk ;) ) wat meer weet over de verkeerde metingen van de asus A7V 133..
Want iedere n00b ziet natuurlijk meteen dat die temperatuur belachelijk hoog is voor mijn systeem zonder overclocking en met redelijke cooler...

Verwijderd

Topicstarter
Centaur schreef op 20 augustus 2002 @ 17:12:
De juiste temp. weet ik niet voor je. Ik heb zelf een Asus A7M266 met Coolermaster Low Noise Cooler. Ik zit met case open op 39-43 graden via MBM5.
Ik kan je aanraden om in ieder geval ook CPUIdle te gebruiken, scheelt echt 8-10 graden.

Wat je dus moet proberen, is de temp via MBM5 checken met je kast open en je deuren en ramen enz. open (zodat je kamer lekker koel is).
M'n TB1,4 Ghz is de kachel in mijn kamer.........vandaar dat ik sinds gisteren Airco heb genomen :)

Download dus MBM5, kast open, geef de nieuwe temps. door en dan kijken we weer :)
Bedankt voor de tip,
ik down mbm5 ff en dan geef ik de temps door

• Wierdo_NL
Tja, als ik de mijne op 8 Volt zet, en de rest van mijn coolers uit.. Dan wordt ie met het weer van gister ook makkelijk 65 a 70 graden.
Probeer ff uit of jou CPU op 1.725 of minder ook stabiel loopt. ( de mijne loopt nu nogsteeds 100% OK op 1.725 namelijk ) Hoe hoger de voltage, hoe hoger de temperatuur..

Verwijderd

Wat is de temp als je de kast open zet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus MBM5 gedownd en gecheckt:
Met Asus 1 als sensor krijg ik een temp van 53 graden
Met Asus 2 als sensor krijg ik een temp van 70 graden
Met Asus 2 (CUSL2) als sensor krijg ik een temp van 73 graden
Met Asus 3 als sensor krijg ik een temp van - 32 graden

Wat is nou de juiste temp van me cpu?

(als ik me kast open heb ligt de temp 3 graadjes lager)
M'n core loopt trouwens op 1,82 V

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand welke sensor de juiste temperatuur weergeeft??
53 graden of 73 graden vind ik namelijk een erg groot verschil (DUH)..
En is 1,82 V te hoog?

Verwijderd

die in het bios is altijd goed!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
De eerste is van je mobo zelf de 2de is van je proccesor de 3de en 4de weet ik niet. mzzls bennie

Verwijderd

Topicstarter
Die in de bios is normaal gesproken altijd goed ja, maar de asus a7v 133 + raid mobo staat er om bekend verkeerde metingen te doen.
Maar goed als de 2e de temperatuur van de cpu weergeeft zou dat dus zeggen dat me cpu temp nu 70 graden is.
Maar is dit met mbm5 wel betrouwbaar?
Ik bedoel: het wordt nog altijd gemeten met de sensoren van het asus a7v133 mobo dus kan het nog altijd fout zijn lijkt me...
Iemand ervaring met foute metingen met zijn of haar a7v??

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een TB 1400. Door de Vcore te verlagen van 1.775 naar 1.475 draai ik nu stressed op max. 43 graden (was eerst 55 graden).
Mijn advies is probeer een zo laag mogelijke Vcore te halen dit kan je zomaar 10 graden schelen.
ps. ik heb zelf ook maar een simpel spire koelertje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 23:34:
Ik heb zelf ook een TB 1400. Door de Vcore te verlagen van 1.775 naar 1.475 draai ik nu stressed op max. 43 graden (was eerst 55 graden).
Mijn advies is probeer een zo laag mogelijke Vcore te halen dit kan je zomaar 10 graden schelen.
ps. ik heb zelf ook maar een simpel spire koelertje
Ja maar jij haalt nog een (vergeleken met mij dan) 'lekker' temperatuurtje.
Ik wil eerst nog wel es zien of die temperatuur van mij wel klopt of niet (want je zou zo haast zeggen dat die temperatuur egt niet kan kloppen)
Maar goed als ik me Vcore dan ga verlagen: kan ik dan een performance verlies verw88?
En hoe laag kun je hiermee gaan?

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33
Hier nog iemand met een A7V133 + raid, hier draaid er een 1200TB op.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kost0197/mbm5.jpg

Ik weet niet hoe je je koeling voor de rest hebt geregeld, maar ik draai hier met 4 casefans op 5V, en een enermax voeding die ook nog eens een intake van 92mm heeft en een out van 80mm.
Welke biosversie draai jij eigenlijk ?
Probeer in iedergeval eens een beetje airflow te creeren als je voor de rest geen casefans hebt, zet je kast open en plaats er ff een ventilator bij....
Misschien is het wel tijd voor een andere koeler + wat case-fans...

Verwijderd

Topicstarter
kosz schreef op 21 augustus 2002 @ 00:36:
Hier nog iemand met een A7V133 + raid, hier draaid er een 1200TB op.

[afbeelding]

Ik weet niet hoe je je koeling voor de rest hebt geregeld, maar ik draai hier met 4 casefans op 5V, en een enermax voeding die ook nog eens een intake van 92mm heeft en een out van 80mm.
Welke biosversie draai jij eigenlijk ?
Probeer in iedergeval eens een beetje airflow te creeren als je voor de rest geen casefans hebt, zet je kast open en plaats er ff een ventilator bij....
Misschien is het wel tijd voor een andere koeler + wat case-fans...
Ik heb nu een spire orb cooler draaien op dezelfde rpm als jij..
Voor de rest geen casefans maar daar wordt wel voor gezorgd want als m'n temps kloppen dan is dat egt een must-have voor mijn systeempje...
Ik weet niet welke biosversie ik draai (zal dalijk ff kijken) maar ik heb me bios na de koop (ongeveer jaartje geleden) niet geupdate...
Ik heb alleen een lange tijd ged8 dat de temps niet klopten aangezien ze idioot hoog liggen en er nix overgeclockt is en omdat de asus a7v 133+raid er bekend om staat de temperatuur zoon 15 graden hoger te meten dan dat ze zijn.

Nog andere mensen met een a7v 133 en verkeerde temperatuur metingen??

• Centaur

Centaur

53 graden is je chipset en 70 graden is je CPU.
Mijn chipset is atm 41 (cooler erop is verrot, dus die krijgt voor straf geen stroom meer van mij) en CPU is 45 (fan @3375 rpm).
Het verschil tussen je chipset en je cpu is best wel groot. Als je dus aanneemt (en nu gok ik maar wat hoor), dat je chipset ook iets van 40 graden is, dan zal je CPU wel iets van 55 graden zijn ofzo. Is btje hoog, maar niet abnormaal

Verwijderd

Ik weet niet waarom je denkt dat die Spire Orb zo goed is, maar die koeler is gewoon te licht voor een TB1400. Wat bracht je op dat idee ?
(Dattie dus voor die TB1400 geschikt was.)

• Centaur

Centaur

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 06:16:
Ik weet niet waarom je denkt dat die Spire Orb zo goed is, maar die koeler is gewoon te licht voor een TB1400. Wat bracht je op dat idee ?
(Dattie dus voor die TB1400 geschikt was.)
idd.
Ik raad je aan om een nieuwe CPU cooler te halen.
Ik zelf ben tevreden met de Coolermaster coolers (heb er al 2 versleten, 1x heb ik em zelf gesloo....euh...tweaked...........en van de 2e dacht ik dat ie stuk was (was niet zo), dus ik heb die Low Noise gehaald.

Binnenkort ga ik die Zalman 6000 Cu halen, denk dat de temps. daarvan iets zullen tegenvallen, maar de stilte is wel lekker natuurlijk.
Moet ik wel m'n airco uitzetten :) anders heb ik nog niet veel aan een stille PC.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:07:
Het is niet bepaald de standaard kast met standaard cpu + cooler.
Ik heb eerder me 1 ghz (ook een TB) cpu vervangen door een 1,4 ghz cpu. Toen moest ik m'n cooler ook aanpassen aan de nieuwe cpu en toen heb ik maar meteen een goeie genomen... (Spire Orbs zijn leuke goeie dingetjes)
Verder heb ik ook nog een super orb thuis liggen (je weet wel zoon dubbele cooler) alleen durf ik die er niet zelf op te zetten (met die cooler hep ik m'n 1 ghz ook gesloopt).
Maar m'n vraag blijft eerst nog: hoe kom ik er 8er of de aangegeven temperatuur klopt??
Haal eerst maar eens een normale koeler en dat is eigenlijk heel ruim maar neem geen orbs !!! dat is echt het slechtste wat er is, het koelt niet alleen slecht maar de kans op een core breuk is ook groter.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hier ben ik het mee eens.
Je koeler is gewoon NIET geschikt voor je CPU.
Koop gewoon een goede goedkope nieuwe koeler. Koop een goedkope koeler met min. een 7 cm koeler erop. Een 8cm koeler zou nog beter zijn. Koop een Spire of coolermaster. Ik heb zelf een spire whisperrock 2 en ik kan hem je aanbevelen of koop een superrock. zeker omdat hij niet duur is.

>Systeemspecs<

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf ook een TB1400 gehad, en die werd niet warmer dan een graad of 45 ofzo. Begin eens met een goede koeler, geen orb ofzo. Neem een Zalman 6000Cu, goedkoop, koelt goed en stil. Zeker weten dat je temp dan omlaag vliegt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry:
Dat staat idd f*cking stom; Orbs zuigen namelijk op een gigantische manier
Ik heb ut zooitje ff door de war gehaald:
Op m'n Tb 1 Ghz zat een Spire Orb (temps waren toen trouwens zoon 55 graden cpu)
Maar zoals ik al eerder gepost had is die 1 ghz vervangen door een TB 1400 en dus moest me cooler ook vervangen worden: daar zit nu een coolermaster op...
(en ja dat zijn wel leuke dingetjes ja!!)
8)7 Superstomme fout ...
Maar de oorzaak van me hoge temps is dus nog steeds niet bekend.... (niet de cooler dus)

(Me Specs moeten ook nog ff geupdate worden want daar staat precies dezelfde fout)

Iemand nog een id??

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46
ik heb ook een tb1400 @ a7v1333 ... met ook een coolermaster.. 68 graden :) maar het boeit mij niet zo , als ik er 4x80mm + 1x 120mm in heb hangen dan koelt ie al 15 graden eraf..
maar wat een pokkeherrie :)

Verwijderd

Topicstarter
RaZoRhEaD schreef op 22 augustus 2002 @ 04:15:
ik heb ook een tb1400 @ a7v1333 ... met ook een coolermaster.. 68 graden :) maar het boeit mij niet zo , als ik er 4x80mm + 1x 120mm in heb hangen dan koelt ie al 15 graden eraf..
maar wat een pokkeherrie :)
Waar ik dus 8er wil komen is of die temps wel kloppen.
Jij hebt ook een A7v 133* serie mobo en die staan er bekend om de temperatuur fout weer te geven....
Misschien wordt de temperatuur bij jou ook wel verkeerd weergegeven en zit jij dus ook wel een stuk of 10 graden onder die 68.... (ik hoop het iig voor je :P )

• Microkid

Microkid

Smile

Die fout valt wel mee hoor. 'k heb nu een 1800 en die is idle 38 graden. Als er idd een 10 graden fout in zou zitten zou ie zeker 28 zijn? Dacht het niet dus.
Heb je koelpasta tussen je CPU en koelblok gedaan? Geen spacer? Zit ie er echt recht op?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 17:31
Volgens mij is die Asus wel vrij secuur met de temps. Denk dat ze wel aardig kloppen. Ik heb ook "nog steeds" een Athlon 1400. Die werd soms ook 70 graden!! met een Alpha PAL6035 koeler. Wat jij moet doen is idd een goede cooler zoeken. Ik heb nu zelf een Thermaltake Volcano 7+ erop zitten. Draait maar op 3000 rpm, heerlijk stil dus en de cpu wordt maar 40 graden!! Scheelt 30 graden en ik heb m ook nog s overclockt op 1638 mhz :9

Succes ermee! PS zoek ff op forums en hardwaresites naar een goede koeler

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 22 augustus 2002 @ 07:57:
Die fout valt wel mee hoor. 'k heb nu een 1800 en die is idle 38 graden. Als er idd een 10 graden fout in zou zitten zou ie zeker 28 zijn? Dacht het niet dus.
Heb je koelpasta tussen je CPU en koelblok gedaan? Geen spacer? Zit ie er echt recht op?
Heb jij de raid-versie van de asus a7v 133 mobo?
En heb jij ooit een bios update gedaan?
Ik heb dus die raid versie en nog nooit een biosupdate gedaan (jij wel natuurlijk want jij draait een xp+ processor op je mobo en dat is niet standaard ondersteund alleen met biosupdate 1007 of hoger)
En de 1800 wordt een stuk minder heet dan de 1400 natuurlijk...
Dus die foute tempmeting zou nog steeds kunnen....

(tuurlijk koelpasta niet te veel, geen spacer, en hij zit superrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Neoflip schreef op 22 augustus 2002 @ 12:53:
Volgens mij is die Asus wel vrij secuur met de temps. Denk dat ze wel aardig kloppen. Ik heb ook "nog steeds" een Athlon 1400. Die werd soms ook 70 graden!! met een Alpha PAL6035 koeler. Wat jij moet doen is idd een goede cooler zoeken. Ik heb nu zelf een Thermaltake Volcano 7+ erop zitten. Draait maar op 3000 rpm, heerlijk stil dus en de cpu wordt maar 40 graden!! Scheelt 30 graden en ik heb m ook nog s overclockt op 1638 mhz :9

Succes ermee! PS zoek ff op forums en hardwaresites naar een goede koeler
Voor de zoveelste keer ;) : er is een fout bekend dat de a7v133 serie met raid in combinatie met een oude bios de temps verkeerd weergeeft dus geen loze suggesties als 'volgens mij is die wel vrij secuur' asjeblieft.
Verder d8 ik zo dat coolermaster coolers geen zuigende dingen waren, heb zelf slechtere ervaringen met Thermaltake coolers, duz.....

Iemand nog een id hoe ik mijn temperatuur omlaag kan krijgen, of het kan kloppen dat m'n temps verkeerd weergegeven worden, of mensen met hetzelfde probleem??

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik draai nu met kast aan beide kanten open, een stuk van de muur en m'n kast afgeschoven (k d8: minder isolatie dus wie weet), en aan beide kanten een huis-tuin en keuken ventilator 8)
Me temps zijn nu: cpu 54 graden en mobo 41 graden; hele vooruitgang dus!
Maja ut maakt een pokkeherrie natuurlijk dus dit wordt een tijdelijke oplossing...
M'n cooler gaat alsnog vervangen worden (ook al is die coolermaster tog redelijk maar alle beetjes helpen), blijf case-open draaien en eventueel wat casefans dr in (ff afw88 wat me nieuwe temps worden met nieuwe cooler dr op).

Ik ben op zich nog steeds benieuwd of de temps wel kloppen (k ben zeker niet 100% overtuigd dat er sprake is van foute metingen maar het blijft een mogelijkheid).
M'n probleem wordt/is sowiezo wel opgelost nu dus end of temps-story.... ;)
(Thnx voor de reacties hierop people..)

Ik zal nog een vraagje stellen gewoon uit nieuwsgierigheid (zonde om hier over een nieuw topic te openen ;) ):
Post hier nu alsjeblieft al jullie kennis over verkeerde tempmetingen met asus a7v*** mobo's....

(Ik kijk nu ff een modje lief aan in de hoop de topictitel te veranderen in: 'Verkeerde temp-metingen met Asus A7V*** mobo's'. Thnx!)

• Microkid

Microkid

Smile

Ha! Als met de kast open je temp 54 is, betekend dit gewoon dat je te weinig airflow in je kast hebt! Monteer eens een flinke 12cm fan onderin om lucht in te zuigen, en een extra fan bovenin om het weg te blazen. Dat zal wel helpen.

Verwijderd

Wierdo_NL schreef op 20 augustus 2002 @ 17:18:
Tja, als ik de mijne op 8 Volt zet, en de rest van mijn coolers uit.. Dan wordt ie met het weer van gister ook makkelijk 65 a 70 graden.
Probeer ff uit of jou CPU op 1.725 of minder ook stabiel loopt. ( de mijne loopt nu nogsteeds 100% OK op 1.725 namelijk ) Hoe hoger de voltage, hoe hoger de temperatuur..
>:) lol ik probeerde net mijn Vcore omlaag te gooien van auto (1.824v)naar 1.65 deed hij nie. Straten meteen nie meer op. Maar waarom zou ik stressed is ie toch maar 54 graden of zo. TB1133

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 05:46:
Update:
Ik draai nu met kast aan beide kanten open, een stuk van de muur en m'n kast afgeschoven (k d8: minder isolatie dus wie weet), en aan beide kanten een huis-tuin en keuken ventilator 8)
Me temps zijn nu: cpu 54 graden en mobo 41 graden; hele vooruitgang dus!
Maja ut maakt een pokkeherrie natuurlijk dus dit wordt een tijdelijke oplossing...
M'n cooler gaat alsnog vervangen worden (ook al is die coolermaster tog redelijk maar alle beetjes helpen), blijf case-open draaien en eventueel wat casefans dr in (ff afw88 wat me nieuwe temps worden met nieuwe cooler dr op).
Das toch ff wat zeg een kamaraad van mij heeft het zelfde gedaan alleen dan met een zo`n ventilator en zijn proc werd als nog een graad of 70 geloof ik. Is toch domm dat zoiets moet :( langleven de t-Bread en XP die ons daring verlossing geven. :+

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 23 augustus 2002 @ 07:39:
Ha! Als met de kast open je temp 54 is, betekend dit gewoon dat je te weinig airflow in je kast hebt! Monteer eens een flinke 12cm fan onderin om lucht in te zuigen, en een extra fan bovenin om het weg te blazen. Dat zal wel helpen.
Ja maar met me kast alleen open draaide me cpu ook nog steeds op 67 graden...
Ik heb me kast EN een stuk verschoven EN helemaal opengeschroefd EN ook nog es 2 ventilators dr bij geplaatst en nu pas is ie op een beetje redelijke temperatuur... (Tuurlijk heeft allemaal te maken met airflow)
En zoals ik al zei (begon dit topic ook met te zeggen wat ik kan ik doen naast het plaatsen van casefans :) ), die casefans gaan geplaatst worden...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Inderdaad. Zoals hierboven ook al gezegd werd. Die Spire orb is, wat wie dan ook mag proberen absoluut geen goede koeler. Een gewone coolermaster is beter.
Ik heb er zelf een gehad, en die liet een Duron 600 nog flink oplopen in temperatuur.
Dus een andere koeler op de processor. Een lekkere grote coolermaster zal al flinke verbetering opleveren. En een paar casefans plaatsen kan ook wonderen doen

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
martijn12345 schreef op 23 augustus 2002 @ 18:56:
Inderdaad. Zoals hierboven ook al gezegd werd. Die Spire orb is, wat wie dan ook mag proberen absoluut geen goede koeler. Een gewone coolermaster is beter.
Ik heb er zelf een gehad, en die liet een Duron 600 nog flink oplopen in temperatuur.
Dus een andere koeler op de processor. Een lekkere grote coolermaster zal al flinke verbetering opleveren. En een paar casefans plaatsen kan ook wonderen doen
FF lezen:
er ZIT nu een lekkere grote coolermaster op
check een aantal posts naar boven ;)
Pagina: 1