Server moederbord gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik wil binnenkort een 19" 1U servertje aanschaffen.
Wat ik nodig heb is het volgende:

Een moederbord voor een Celeron processer (tussen 500 en 900 MhZ)
met onboard VGA en 100Mbit LAN
en optioneel met hardware RAID1 support.

Weet iemand toevallig welk bordje aan deze specs voldoet?

Verwijderd

als ik het goed heb moet je dan een M-ATX nemen Mini dus dat is met 2x pci ->riser maar dat weet ik niet zeker

->search!

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet dus niet zoveel van die 1 U cases af, maar kan ik er überhaupt wel een gewoon PCI-kaartje induwen?
Iemand die ik laatst sprak zei van wel, maar ik kan het nauwelijks geloven.
Lijkt me een beetje weinig ruimte voor...?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Vaak kan je er wel 1 of 2 in kwijt, met een pci-riser die een PCI slot als het ware 90 ombuigt zodat hij plat komt te liggen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

In een 1U kan je in principe elk bordje bouwen. En even kijken of de PCI riser dan goeduitkomt, liefst wel alles onbaord, aangezien je meestal maar 1 kaartje kwijt kan in een 1u :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

Intel N440BX bordje, zit zo ongeveer alles op, behalve AGP. Is er geloof ik nog eentje aangeboden in de pricewatch.

Heb er net zelf eentje gekocht, nu alleen nog even een kastje (Chieftec) en wat processors (krijg binnenkort 4x PII-350 binnen) en dan gaan me die banaan. >:)

Wel even uitkijken, wat het formaat van dit moederplankje is niet bepaald klein te noemen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Gewoon ff de bekende mobo site's bij langs gaan. En idd, Supermicro heeft een vrij omvangrijk assortiment waar het dit soort borden betreft (alleen ff goed zoeken waar ze te krijgen zijn) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.