Toon posts:

Kapotte mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mij lijkt het dat mijn moderbord echt kapot is, de voedingg werkt nog, maar als ik op de aan/uit knop duw, doettie helemaal niks.
Ik heb ook geprobeerd de voeding zelf in te schakelen, de fans gingen draaien (incl. proccessor fan) maar geen beeld :'( . Later kwam ik erachter dat dit nooit werkt.
Het groene ledje brand wel, maar daar houd alles mee op, nou heb ik 2 vragen:
1. Is er nog iets aan te doen?
2. ik weet niet zeker of ik nog garantie heb, dus wou ik vragen of je mijn socket 423 proccesor op een socket 478 mobo kan aasluiten, ik heb dit namelijk ooit gelezen, in de computer totaal volgens mij.

Alvast bedankt,
Groeten, Daan

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
type mobo?
amd/intel?
al een andere videokaart geprobeerd/in elk geval er even uitgehaald en er opnieuw ingezet?enig idee hoe warm je proc WAS?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
mikejarod schreef op 20 augustus 2002 @ 17:21:
type mobo?
amd/intel?
al een andere videokaart geprobeerd/in elk geval er even uitgehaald en er opnieuw ingezet?enig idee hoe warm je proc WAS?
Haal is al het onnozelle uit tot en met dat je dit over houd : Geheugen bij rimm 2 reepjes en bij DDR/SDR 1 reepje, cpu met koeler. En videokaart , toetsenbord + muis lijkt me soms ook handig. Dan zet je hem aan en kijk je wat er gebeurt.

Komen er geen piepjes dan is waarschijnlijk je mobo dood, trek maar is het geheugen er uit en zet hem dan is aan. Komen er dan piepjes, is het geheugen dood. Etc..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 16:36:
2. ik weet niet zeker of ik nog garantie heb, dus wou ik vragen of je mijn socket 423 proccesor op een socket 478 mobo kan aasluiten, ik heb dit namelijk ooit gelezen, in de computer totaal volgens mij.
Nee dat kan niet. Maar omgekeerd kan wel: een Socket478 Pentium4 op een Socket423 moederbord prikken via een So423-So478 converter. Zie www.powerleap.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ie gewoon helemaal NIKS doet, hij gaat nie eens aan ofzo, de fans draaien niet, de voeding gaat nie aan enz..
edit:

Mijn proc. was ook normale temp

• Mike Jarod
  • Niet online
de voeding gaat niet aan? dus de fan van de voeding draait ook niet? volgens mij is die dan kaduuk

Verwijderd

Topicstarter
nee, die is niet kaduuk, heb hem op een andere comp uitgeprobeerd, kan het nie zo zijn dat het aan/uit systeem van het mobo stuk is ofzo :S ik weet het ook nie allemaal

Verwijderd

Topicstarter
de fan draaide ook niet dus, het is een Pentium 4 mobo van asus socket 423 :(

• Mike Jarod
  • Niet online
Dus:
- Je hebt ALLEslos gehaald en alleen mobo+proc+geheugen+video opnieuw teruggezet?
- De ventilator die in je voeding ingebouwd zit doet het niet in dit systeem maar wel in een ander (snapnie)
- Computer piept niet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de hele voeding in een ander systeem gedaan, en die werkt gewoon, de computer pietp niet nee, hij krijg volgens mij amper niet eens stroom om te piepen, want de voeding springt gewoon niet aan, wat ik dus ook zie aan de hdds en de cdromschijven

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me inderdaad een geval van een dooie mobo.. :/

Sinds wanneer is dat gebeurd? Zomaar ineens? Iets aan hardware gewijzigd?

Verwijderd

Topicstarter
eh, toen ik de draadjes die ik aangesloten had op de powerswitch pinnetjes op het mobo liet flikkeren, daar zal het wel door gekomen zijn :'(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:53:
eh, toen ik de draadjes die ik aangesloten had op de powerswitch pinnetjes op het mobo liet flikkeren, daar zal het wel door gekomen zijn :'(
Zit de powerswitch wel goed :? En niet on the fly gedaan :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goede test in dit soort gevallen:

Met een paperclip de groene en een willekeurige zwarte draad op de voeding verbinden (dus met de ATX stekker in de mobo). Dan gaat de voeding sowieso aan als het werkt.

Boot het systeem dan prima, dan is er hooguit iets mis met de powerknop
Gaat de voeding dan draaien maar boot het systeem niet, dan zit het er dik in dat de mobo raar doet- probeer de CMOS te resetten (en UTFS als je niet weet wat dat is, ik heb het 3x deze week al staan uitleggen :z ); als dat niet helpt... RIP :'(
Gaat de voeding ook zo niet draaien, dan denk dat die toch wel eens brak zou kunnen zijn

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen
kan je ff die topic geven waar je dat uitgelegd hebt over utfs, ik kan het nie vinde :'(

Verwijderd

Topicstarter
Er is vandaag een wonder gebeurt, ik sluit mijn mobo weer eens aan, sluit het groene draadje aan op een zwart draadje, fans gaan draaien maar doet niks.
Optimistisch dat ik was probeerde ik het nog 1 keer, toen kwam ik per ongelijk met het zwarte draadje gedeeltelijk ook op het gele aansluitingkje, er kwam een vonk af, dus ik d8, die is kapot, maar ineens hoorde ik mijn beeldscherm klikken, en ja hoor HIJ GING AAN!
hoe het kan, snap ik nog steeds niet, maar hij werkt in ieder geval weer :)

edit: hij doet nog wel een beetje raar, zo slaat ie de bios tijd/settings nie op, net zoals de batterij op is, maar da zou toch wel toevallig zijn ofnie?

Verwijderd

Topicstarter
EN NU DOETTIE HET WEER NIE, HOE KAN DA NOU!

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou niemand wat er aan de hand is?
Pagina: 1