CPU of Moederbord gaar? Advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
In het kort:

CPU opnieuw erin gezet met nieuwe koelpasta, computer doet het nu niet meer.

Het hele verhaal:

Ik heb een paar dagen geleden m'n heatsink verwijderd om even een nieuw flinterdun laagje koelpasta aan te brengen. De Athlon werd namelijk 65 graden stressed en dat vond ik een beetje te veel. Ik dus alle koelpasta van heatsink en core voorzichtig verwijderd met een stukje keukenrol, nieuw laagje pasta erop en alles weer teruggemonteerd. Natuurlijk altijd gezorgd dat ik geen statische electriciteit in m'n klauwen had enzo. Nu was ik echter vergeten het geheugen terug te zetten, die had ik even verwijderd voor de operatie.

Dus: bak begint hevig te piepen, ik besef wat er mis is en zet de bak weer uit. Even laten staan zonder voeding zodat alle spanning eraf is, paar keer op de powerknop gedrukt zodat alle restjes spanning weg zouden zijn, en het geheugen weer erin gezet. bak weer aangezet... niks meer. Helemaal niks!! De voeding gaat aan, HD ledje gaat branden, CDRW ledje gaat branden, maar geen beeld op m'n scherm en geen biepje zoals normaal het geval is. Vandaag nieuwe processor gehaald omdat ik verwachtte dat ik die had gemold. Splinternieuwe athlon xp 1800 erin gezet maar... zelfde verhaal. Ik denk dus dat m'n moederbord defect is.

Wat ik graag wil weten is hoe ik daar nou achter kan komen en wat ik het beste kan doen. Kan het zijn dat m'n moederbord de CPU's heeft gemold? Graag reakties, ik zit echt in de rats! Ik heb mensen in de buurt die een dergelijk systeem hebben, dus ik zou processors kunnen testen, maar ik wil geen schade aan hun hardware veroorzaken natuurlijk! (gelukkig heb ik nog net een week garantie op moederbord) _/-\o_

Moederbord: Asus A7V266
CPU's: AMD Athlon 1400 en AMD Athlon 1800+

All that you know, is at an end

Verwijderd

Lijkt mij wel slim om je processor toch ff te testen in een ander mobo om zeker te weten dat je processor niet kaduuk is.
Want het lijkt mij dat je mobo idd stuk is maar met testen kom je er natuurlijk het snelst achter.
Alvast suc6 enzo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoor je nog wel piepjes als je het geheugen en/of videokaart weer eruit trekt? Zoja, dan is je mobo min of meer nog in orde. Heb je een BIOS reset geprobeerd? Heb je ook andere geheugenbankjes geprobeerd? Ben je er ook zeker van dat de geheugenreepjes goed in hun slotjes zitten vastgeklemd? Heb je ook geprobeerd om zo kaal mogelijk op te starten? (mobo + CPU + 1 reepje geheugen + videokaart, dus bijv netwerkkaart en harddisks eruit cq loskoppelen) :)

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Hij gaat wel biepen als ik alle geheugen eruit trek inderdaad. Ik ga straks proberen alle hardware die niet direct nodig is los te koppelen en dan nog een keer proberen met een schone CMOS. I'll let you guys know. Bedankt alvast! :)

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Oh man! Ik heb het met een kaal systeem geprobeerd, en ook met ander reepje geheugen maar niets helpt! Net even met een voltmeter de 5 en 12 volt gechecked maar die wijken niet af buiten de norm. Het moederbord zal dus wel gaar zijn. Zucht... gelukkig heb ik nog garantie bij Gistron op het ding. Maar ja, nu zit ik wel weer een tijd zonder PC en ik ben aan het afstuderen! :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, Athlon XP 1800 over?
Pagina: 1