Toon posts:

Krijg XP niet meer opgestart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Off topic- dit is mijn eerste topic, als er iets niet goed staat, of niet op de goede plaats, please vertel het me en vertel er dan bij hoe het anders moet.

Mijn probleem met XP is dat hij na een spontane uitval ( ik was niet in de buurt, dus weet niet of er een foutmelding was) niet meer wil opstarten. Dit wil zeggen dat de pc opstart tot het beginscherm van winXP (logo, blauw bewegend balkje), en hier blijft het bij. Het balkje blijft bewegen, maar windows start niet verder.

DIt is wat ik al geprobeerd heb:

Veilige modus -> hetzelfde probleem
laatste juiste instellingen - > hetzelfde probleem
opstraten van win98 disk, naar dos -> werkt wel
andere hd -> werkt ook
install van cd (zowel eng, als ned.) -> tijdens laden van stuurprog. springt ie uit installaties en geeft een zwart scherm met linksboven een snel knipperende curser
instl. win 98 -> blijft bij schrijfcontrole hangen.

Laatste opmerkingen, zie voor spec. mijn sig. Pc is wel erg heet (lees 60 gaden proc.) geworden.

Heb eigenlijk geen idee meer wat het kan zijn, maar kan mijn pc dus niet meer gebruiken, installaties werken ook niet (zie hierboven).
iemand een idee ??

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
haai! :)

in eerste instantie zet je in WOS (windows operated systems) ff je Os tussen [ ] in de onderwerpregel

je zegt "andere hd -> werkt ook", bedoel je daar nu mee een windows xp versie op een andere hd werkt wel? dan lijkt het mij definitief een xp of hd kwestie.

zegt ook "instl. win 98 -> blijft bij schrijfcontrole hangen.", heb je al eens met een w98 bootflop gestart en scandisk met oppervlaktecontrole gedaan?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[nohtml]
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 16:08:
Off topic- dit is mijn eerste topic, als er iets niet goed staat, of niet op de goede plaats, please vertel het me en vertel er dan bij hoe het anders moet.
Ok :)

Hier komt ie:
Laatste opmerkingen, zie voor spec. mijn sig. Pc is wel erg heet (lees 60 gaden proc.) geworden.
Niet iedereen heeft de optie "Toon signatures?" aanstaan in zijn preferences, dus niet iedereen kan deze bekijken. Dus in het vervolg even apart vermelden

--> Epox 8kha+, AMD XP 1800+, 256 DDR-RAM, Nvidia Geforce2 MX-400 64 SDR-RAM, Maxtor en Quantum Fireball Hdisks ;)

mikejarod schreef op 20 augustus 2002 @ 16:13:
haai! :)

in eerste instantie zet je in WOS (windows operated systems) ff je Os tussen [ ] in de onderwerpregel

Da's niet verplicht, wel gewenst ;)

[OT]

Tijdens de installatie van XP is het mogelijk om een herstel te laten uitvoeren. Deze optie kun je kiezen doormiddel van de "R" in te toetsen tijdens de installatie (de optie wordt getoond links onderin), mocht de setup zo ver komen... En de temperatuur van je processor is met deze weersomstandigheden geen uitzondering. Als ie boven de 70 graden uit zou komen zou ik me pas zorgen maken, alhoewel een AMD XP temperaturen weerstaat tot de 90 graden.

Verders: prima uitleg en goed aangegeven wat je allemaal hebt geprobeert...

Met andere woorden; welkom op GoT :Y)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
heb twee hd in mijn pc hangen, eentje zonder bestruringssysteem, hierop heb ik geprobeerd mijn xp installatie te doen, dit ging niet en de installatie klapte er uit en ik kreeg het bekende zwarte scherm met mooie cursor.

met win98 bootflop lukt opstraten wel, maar geen scandisk uitgevoerd. Scandisk is wel uitgevoerd door met win98 cd te booten en te proberen een nieuwe installatie te doen ( op de hd zonder besturinssysteem), hierbij bleef ie hangen. Heb er toen maar eens een grote kamer ventilator met volle kracht mijn kast in laten blazen (om temp naar beneden te krijgen), na een uurtje blazen bleven de resultaten hetzelfde, geen vooruitgang.

Was nog wat vergeten, hab voordat de pc uit zichzelf er mee stopte wel een hdd meter proberen aan te sluiten, waarbij windows een aantal malen werdt uitgezet tijdens het opstarten van windows, echter na (mislukte instal van hdd meter) is windows gewoon opgestart en vervolgens begonnen de problemen

Verwijderd

Topicstarter
Merely, er is idd een optie om een herstel uittevoeren, maar dan ga je toch na DOS? Heb het wel eens geprobeerd maar snap niet veel wat dan te doen, weet niet waar het probleem ligt.

P.S. bedankt voor je reactie

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:03
XP installeren wil wel eens moeilijk gaan met de combinatie AMD/GF2mx.
Je krijgt dan (zoals jij had) dat de installatie na een paar minuten stopt met een zwart scherm met cursor.

Gooi er even een andere videokaart in, en ik durf te wedden dat je weer kunt opstarten/installeren...

Verwijderd

Windows XP is een erg vaag OS. Ik had alleen maar de pc van een kennis van de ene naar de andere kamer verplaatst, zoals ik zo vaak al heb gedaan bij anderen en bij mezelf. Alles ging rustig enzo, alleen toen ik wilde opstarten bleef ie ook bij het welkomstscherm hangen en kon ik met de cd geen reparatie uitvoeren. De enige optie die er toen was, was helaas een format. Kortom bleef van XP af, het is weer eens niks. Ik flame nu misschien, maar niet echt op M$, gebruik zelf win2k en daar never problemen.

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:15

jAnO!

lalalavanillevla

Ik heb dit ook gehad... opslossing het aloude kast open > draadjes aandrukken > als een trein weer..
en ja dat is vaag :?

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die video-kaart is een goeie, daar heb ik idd al eens problemen mee gehad in XP. Ga dit zeker proberen, maar nu weet ik niet of dit ook zal helpen om zonder te installeren weer XP aan de gang te krijgen.

Kabels aandrukken heb ik ook al geprobeerd, wil idd wel eens helpen, in dit geval niet. Maar evengoed bedankt.

Ga vanavond eens een aantal dingen uitproberen, onder andere een (oude) andere videokaart. Post wel ff als ik de oplossing heb, zag namelijk dat er wel meer mensen zijn met dit soort problemen. :*)

Verwijderd

Topicstarter
na een avondje vloeken en tieren, is het me nog steeds niet gelukt om XP aan het draaien of om te instaleren. Wel heb ik win98 kunnen installeren, maar XP blijven bovengenoemde problemen bestaand.

Wel heb ik verder nog mijn geheugen (64 DDR, van Kingston) in een andere geheugen bank geplaatst, maar ook dit gaf geen verbetering.
Tevens heb ik alle kabels en kaarten eruit gehaald en alleen verder gegaan met een oude videokaart en later weer met mijn normale videokaart. Allemaal geen effect.

Ik heb op dit moment totaal geen idee waar het aan kan liggen :

2 hd geprobeerd -> geen verbetering
2 videokaarten geprobeerd -> geen verbetering
win98 op "schone" (lees geen os) hd -> gelukt

Ik begin zelf een beetje aan het eind van mijn ideeen te komen, hebben jullie nog ideen of suggesties, please ??

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:09:

...........

Wel heb ik verder nog mijn geheugen (64 DDR, van Kingston) in een andere geheugen bank geplaatst, maar ook dit gaf geen verbetering.

.............

hebben jullie nog ideen of suggesties, please ??
Ik zou ook 's een andere geheuenmodule proberen.

specs

Verwijderd

BIOS naar laatste versie geflashed ?

Verwijderd

Topicstarter
nee, bios nog niet aangepast, maar zou dat een oorzaak van de problemen kunnen zijn ?? Ik betwijfel het, een andere geheugen module kan de oplossing zijn, maar ga niet zo maar ff een nieuwe module aanschaffen als ik niet zeker weet of deze kaput is.

Maar als het het geheugen moet zijn, dan moet ie toch ook problemen geven met win98 ??, die werkt namelijk wel. :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanavond PC naar ParaDIgit gebracht, zij gaan nu alle componenten testen, hoop dat daar wat uitkomt, zodra ik uitslag heb post ik het wel ff.

Verwijderd

Topicstarter
Pc is reeds gestest door Paradigit, conclusie dat mobo ergens een fout bevat, of er is iets kaput gegaan, heb vandaag mobo terug gestuurd naar alternate.nl Hoop dat ze hem omwisselen en snel terug sturen.

Thanx voor jullie adviezen en reacties, mzzl :) _/-\o_

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Kijk dat vind ik nu netjes. In ieder geval effe laten weten hoe het afgelopen is, dan weten de mensen die een mogelijke oplossing hebben aangedragen hoe het afgelopen is.

Daar kunnen een hoop mede-tweakers nog een voorbeeld aan nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Rocky op 26-08-2002 21:48 . Reden: typo's ]

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
laatste update over dit probleem, mobo terug gestuurd naat Alternate, is daar weer getest en er kon niets gevonden worden, mobo weer terug gekregen.

Echter alle problemen blijven bestaan, alle onderdelen van alternate (mobo, proc, koeler en geheugen) terug gestuurd, alternate mag nu gaan uitzoeken waar het probleem ligt.

Meer nieuws volgt zodra er meer berichten binnen zijn.
Pagina: 1