• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40
Ej :)

Gisteren heeft m'n pa een Cassiopeia E200 PDA gekocht en ik heb vandaag de eer de boel te installeren.

Het is nu zo dat ik nog wat basic vragen heb over MS Windows Pocket PC 2002:
• Hoe sluit je een programma goed af? Als ik op het kruisje druk staat het nog steeds bij de Running Programs (Settings > Memory > Running Programs).
• Het ding disconnect na een minuut inactivity ofzo. ActiveSync op de desktop heeft dan geen contact meer en de enige manier om te reconnecten is bij mijn weten alleen maar de PDA uit de cradle te halen en 'm er weer in te stoppen..
• Als ik vanuit Pocket Word wil printen naar mijn HP Laserjet 5P via infrarood ziet 'ie de printer en begint 'ie met senden (het lampje op de printer bij de infrarood poort begint ook te knipperen), maar uiteindelijk failed de printjob toch..
• Is het mogelijk om op de PDA gebruik te maken via de internetverbinding op de desktop?

Dat was het wel zo ongeveer ;)

Als het topic in het verkeerde forum staat, dan graag een move. Pocket PC is ook van MS en behoort ook tot de Windows familie (logo is hetzelfde vlaggetje), maar misschien moet het topic toch ergens anders..

Alvast bedankt voor de reacties! :)

[edit]
Nog iets:
• Hoe zet ik de PDA écht uit zonder dat ik de batterij eruit hoef te halen? Als ik op de powerknop druk suspend 'ie alleen. D'r moet ergens toch in Windows een echte shutdown knop te vinden zijn :?

[ Voor 0% gewijzigd door nrg op 20-08-2002 15:56 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

nrg schreef op 20 augustus 2002 @ 15:52:
Blablabla..basic vragen...
• Hoe sluit je een programma goed af? Als ik op het kruisje druk staat het nog steeds bij de Running Programs (Settings > Memory > Running Programs).
Bij diezelfde running programs kun je de taken ook killen. een andere mogelijkheid bestaat niet.
• Het ding disconnect na een minuut inactivity ofzo. ActiveSync op de desktop heeft dan geen contact meer en de enige manier om te reconnecten is bij mijn weten alleen maar de PDA uit de cradle te halen en 'm er weer in te stoppen..
Dit heb ik inderdaad ook erg vaak. Beetje irritant wel, maar volgens mij als je weer wat te synchroniseren hebt (bijv. nieuwe email) dan connect ie vanzelf weer. De connectie hoeft niet actief te zijn als er geen data over de lijn gaat
• Als ik vanuit Pocket Word wil printen naar mijn HP Laserjet 5P via infrarood ziet 'ie de printer en begint 'ie met senden (het lampje op de printer bij de infrarood poort begint ook te knipperen), maar uiteindelijk failed de printjob toch..
Hier kan ik je niet mee helpen
• Is het mogelijk om op de PDA gebruik te maken via de internetverbinding op de desktop?
Dit kun je instellen onder ActiveSync
• Hoe zet ik de PDA écht uit zonder dat ik de batterij eruit hoef te halen? Als ik op de powerknop druk suspend 'ie alleen. D'r moet ergens toch in Windows een echte shutdown knop te vinden zijn :?
Bij mijn iPaq zit er ergens een verborgen schuifje om de batterij uit te schakelen. Maar vergeet niet dat je dan AL je data kwijt bent (tenminste bij mijn iPaq staat een deel van de data op de geheugen kaart)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 16:08:
[...]

Bij diezelfde running programs kun je de taken ook killen. een andere mogelijkheid bestaat niet.
Hmm, jammer..
Dat ik ze op die manier kon killen wist ik, maar ik ging r vanuit dat er ook een andere manier was..
[...]

Dit heb ik inderdaad ook erg vaak. Beetje irritant wel, maar volgens mij als je weer wat te synchroniseren hebt (bijv. nieuwe email) dan connect ie vanzelf weer. De connectie hoeft niet actief te zijn als er geen data over de lijn gaat
Ok :)
[...]

Hier kan ik je niet mee helpen
K. ;)
[...]

Dit kun je instellen onder ActiveSync
Done, thanks! :D
[...]
Bij mijn iPaq zit er ergens een verborgen schuifje om de batterij uit te schakelen. Maar vergeet niet dat je dan AL je data kwijt bent (tenminste bij mijn iPaq staat een deel van de data op de geheugen kaart)
Zo'n schuifje heb ik niet, maar goed, kennelijk is het dan ook niet nodig :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah.... ik vind het toch meer een topic voor Gadget Talk

--> GT

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

nrg schreef op 20 augustus 2002 @ 16:29:
[...]

Hmm, jammer..
Dat ik ze op die manier kon killen wist ik, maar ik ging r vanuit dat er ook een andere manier was..
Het kan wel, er zijn programma's die het op een makkelijkere manier doen... kijk een sop www.download.com onder pocket PC, daar staan wel wat progjes die daarmee helpen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.