[OC] ineens vaag cool id

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
had ineens een vaag id'tje,

stel nou dat je zo'n viekant koelblok hebt op je cpu met 80mm cooler erop (of wat dan ook) als die cooler die lucht dan over het koelblok jaagt heeft tie een beetje vertraging omdat de lucht dan een uitweg moet zoeken uit het koelblok....

dus toen dacht ik waarom bouw je niet een tunnel op de hoofdkoeler (oud nieuws) maar dan aan de zijkanten van het koelblok va die 40 mm koelertjes, gewoon aan alle 4 de kanten 1, dan word de lucht op het koelblok geblaast en kan er dan ook razendsnel weer uit zodat er weer meer koele lucht bij kan.

was zo maar even vaag id 8)7 , geen flauw id of er iets van klopt maar dat laat ik aan jullie over, graag wat commentaar of dit kan werken.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

1 80 mm fan : 40 cfm, en dan 4 40 mm fannetjes van 10 cfm per stuk? ...krijg je dan tering herrie? ...vrees van wel toch :+

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Volgens mij wordt het er niet veel beter van:
lagere luchtdruk tussen je koelvinnen => minder botsingen van luchtdeeltjes met je heatsink => minder warmteoverdracht.

Wel ff je resultaten en pics posten als je het uit gaat voeren :)

Verwijderd

IK heb eens iets dergelijks geprobeerd met 60mm fans. Leverde meer herrie op dan dat t echt beter koelde. Kun je er net zo goed meteen een delta op zetten.