Toon posts:

[PHP] Programmeren met een team

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een zo goed mogelijke omgeving creeren om met 3,4 mensen een php applicatie te ontwikkelen. De applicatie draait ook tijdens de testfase op een Apache/PHP/MySQL Linux server. Hoe kan ik het beste dingen als CVS en FTP combineren en welke Windows clients kan ik daarvoor het beste gebruiken?

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 19:31
Met Macromedia Dreamweaver heb je ook de mogelijkheid om check-in en check-out enzo te gebruiken.

Verwijderd

Je zult natuurlijk een plek moeten vinden om de CVS te hosten, als het een open source applicatie is kan dit op http://www.sourceforge.net, die bieden verder ook goede ondersteuning voor zulke projecten.

Wat je anders zou kunnen doen is ergens anders CVS kunnen installeren, mocht dit onder windows moeten dan is http://www.cvsnt.org wellicht wat (gebruik hiet hier ook).

Als clients schijnen het genoemde WinCVS goed te zijn, ik zelf gebruik de CVS ondersteuning van Eclipse (maar daar heb je niks aan) en TurtoiseCVS.

Of er handige manieren zijn om automatisch vanuit de CVS op een ftp site te publiceren weet ik niet, maar dat kun je opzich ook best handmatig doen (of een script schrijven die dit doet).

HTH :)

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Het enige online project waaraan ik meedoe en geslaagd is, maakt eigenlijk compleet geen gebruik van cvs. We hebben de server zo ingericht dat de applicatie er 2 keer op draait, waarbij er 1 de stable is en de andere voor al het dev-werk is.

Op zich is het niet zo netjes om geen cvs te gebruiken, maar het scheelt wel dat iedereen thuis ook nog weer kopieen heeft staan en zelf ook z'n webserver aan moet passen.

Waar je in ieder geval vor moet zorgen is dat code duidelijk ge-comment wordt, zodat iedereen elkaars code makkelijk kan doorgronden.

Verder is een belangerijke oorzaak van het falen van veel on-line teams het gebrek aan communicatie. Vandaar dat je het beste een mailinglist op kan stellen, en verder zo vaak mogelijk fysiek elkaar moet meeten. Elke week een keer bij elkaar komen om de devven is perfect, maar helaas is dat niet altijd haalbaar.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Heb nooit met een CVS gewerkt maar wel met zijn 4en aan een php/html project voor school.
Dan is het belangrijk dat je de taken goed scheidt. Maak een goed ontwerp van te voren (doe dat met zijn 2en en bespreek het dan snel met de rest).
Maak een UML diagram en wat flowcharts.
Definieer alle functies van alle modules heel goed, zodat iedereen apart de functies kan implementeren.
Maak gebruik van een template engine of maak zelf iets. Dan kan iedereen apart alles implementeren dan gooi je alles bij elkaar en hoef je alleen nog maar te debuggen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Pagina: 1