Toon posts:

[flash + php] variable loaden in mc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 keer de variable X
1 keer gewoon op de root en 1 keer in een movieclip

op een aparte layer staat dit script

loadVariables("http://martijn.mindcoders.com/test/x.php", "/", "GET");

nu laad hij de variable alleen op de root maar niet in de movieclip

wat doek fout ?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Als je de variabele X in je movie clip wil gebruiken hoef je hem alleen maar aan te roepen met _root.x, en hem niet nog een keer via loadVariables in te laden.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
en t werkt !!!

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
mm nog n klein vraagje dan...

als ik er motion aan toevoeg ( aan de var in het clipje ) dan is er niets te zien...
behalve in de beginpositie komt hij ff tevoorschijn...

is dat normaal of trekt t proggie dat gewoon niet ?

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
*KICK*

Ik ben ook wel benieuwd of het nou mogelijk is om in flash een variabele in bijvoorbeeld een motion tween te gebruiken.

Verwijderd

wat bedoel je? dat je een variabele in een dynamic textfield inlaad en deze laat tweenen??? in MX kan dit volgens mij wel ... 5.0 weet ik niet .... igg moet je het wel met AS doen, en niet dmv. een tween in de timeline

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel... stel kep dit zinnetje in de root layer

loadVariables("http://martijn.mindcoders.com/test/x.php", "/", "GET");

in die root staat een instance van een movieclip die bestaat uit 2 hokjes die rondraaien en een dynamic tekstfield met de variable _root.x, dit tekstveld draait met een motion ook rond.

de variable in het php bestand is x="hoi"

als het filmpje dan gerenderd wordt (swf dus ) dan is de variable dus niet te zien ( alleen in frame 1 van het filmpje komtie ff tevoorschijn. )

als je de variable niet motiont dan doettie t wel...

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Wat je kan doen is het font wat je gebruikt te embedden in het swf (ik kan zo niet zien welke Flash-versie gebruikt, maar in MX zit het onder het knopje Character.)

Het is eigenlijk heel logisch dat het niet lukt: het swfje bevat namelijk geen informatie over de outlines van een font, omdat je hier een dynamisch tekstveld gebruikt. En omdat de outlines niet bekend zijn, kan hij de tekst niet in een andere positie renderen, omdat de player geen idee heeft hoe dat eruit zou moeten komen te zien.

Hou rekening met het feit dat het embedden van een font altijd extra kb's met zich meebrengt.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bij een vriend dus ik kan het zelf niet uitproberen maar als je een font embed dat niemand heeft, is het dan ook te zien als je het in een dynamic field gooit.

voorbeeldje: http://martijn.mindcoders.com/test/blaat.php

iedereen ziet dit als arial omdat ik het font niet geembed had...
als ik dit wel had gedaan had men het dan wel gezien ?

lemme know :p tenkjoe

Verwijderd

ja, wanneer je het embed ziet iedereen de font
Pagina: 1