Ik heb hier een SCSI brander : Optima Diskovery 650 CDR. Er zitten verder geen kabels en/of SCSI kaarten bij. Welke SCSI kaart kan ik heb beste nemen en wat voor voordelen heb ik aan SCSI?
Verwijderd
Ligt aan wek besturings systeem je hebt en wat je voor het kaartje over hebt, ik heb zelf het kaartje van adeptec en die bevalt mij prima, koste 50 euro dus valt mee, type weet ik niet meer
Verwijderd
Ik denk dat je hier elk SCSI kaartje voor kan nemen (hoeveel pins is de brander?)
Ik denk dat 650 CDR voor een 650 MB opslagcapaciteit staat.
Ik denk dat 650 CDR voor een 650 MB opslagcapaciteit staat.
1e: Adaptec is een goed merk, NCR kan ook. Kwestie van gewoon de bijpassende zoeken. Zal wel scsi-2 zijn.
2e Kwestie van uitproberen.
Ten 3e: http://www.google.nl
Zoekt en gij zult vinden dus!!!
2e Kwestie van uitproberen.
Ten 3e: http://www.google.nl
Zoekt en gij zult vinden dus!!!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De simpelste SCSI kaart is normaal voldoende. Adaptec had vroeger zo'n klein kaartje speciaal voor cd-writers. Ik heb dat toen gekocht voor mijn Plextor. Andere fabrikanten (Tekram...) van SCSI kaartjes zullen ook wel iets gelijkaardig hebben neem ik aan. En anders vind je wel makkelijk ergens een tweedehands SCSI kaartje. Zo'n writer heeft (dacht ik) genoeg aan SCSI-2 (maximale transfersnelheid van 10MB/s).
Of je writer 700MB cd's kan lezen, hangt af van het binnenwerk. Mijn Plextor 4/2/20 bijvoorbeeld leest en schrijft perfect 700MB cd's en kan zonder problemen SafeDisc2 kopiëren.
Of je writer 700MB cd's kan lezen, hangt af van het binnenwerk. Mijn Plextor 4/2/20 bijvoorbeeld leest en schrijft perfect 700MB cd's en kan zonder problemen SafeDisc2 kopiëren.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
Klopt, ik heb zo'n goedkoop adaptec cdrom-controller kaartje.
Gaat tot 10MB, kunnen 7 devices aanhangen en doet het gewoon goed.
ps: Heb er nu ook een 2GB SCSI-HDD van IBM aanhangen, haalt dus niet de max. transferrate maar is wel lekker als IE6-cache bijv...
Gewoon een cheap kaartje is ruim voldoende voor SCSI-branders.
Goedkoop en ook goed is bijv. de 2904 & 2905CD SCSI series van Adaptec, in pricewatch vanaf 39 euro....
Gaat tot 10MB, kunnen 7 devices aanhangen en doet het gewoon goed.
ps: Heb er nu ook een 2GB SCSI-HDD van IBM aanhangen, haalt dus niet de max. transferrate maar is wel lekker als IE6-cache bijv...
Gewoon een cheap kaartje is ruim voldoende voor SCSI-branders.
Goedkoop en ook goed is bijv. de 2904 & 2905CD SCSI series van Adaptec, in pricewatch vanaf 39 euro....
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Willekeurige el-cheapo 50 pins SCSI-kaart is zat...
Voordeel van SCSI is dat de CPU belasting over het algemeen lager is dan bij IDE. Nadeel is de prijs van een beetje up-to-date SCSI-setje...
Die Optima is toch een gerelabelde Sony CDU920S? Da's slechts een 2x2 drive. Langzaam dus. En ook geen CD-RW schijfjes...
Tja, ik denk dat het verstandiger is om een normale ATAPI brander te kopen ipv speciaal een SCSI kaartje voor dit ding aan te schaffen. Dat laatste is imo weggegooid geld.
Voordeel van SCSI is dat de CPU belasting over het algemeen lager is dan bij IDE. Nadeel is de prijs van een beetje up-to-date SCSI-setje...
Die Optima is toch een gerelabelde Sony CDU920S? Da's slechts een 2x2 drive. Langzaam dus. En ook geen CD-RW schijfjes...
Tja, ik denk dat het verstandiger is om een normale ATAPI brander te kopen ipv speciaal een SCSI kaartje voor dit ding aan te schaffen. Dat laatste is imo weggegooid geld.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
brander heb ik gehad en die kaart heb ik ook al. en het is een quad speed burner, alleen ik heb KABELS nodig!! maar ik weet ni waar ik die moet kope
cheez 3 topics openen over het zelfde onderwerp, is dat niet een beetje overdreven
Woei jij en ik hebben een dubbelpost in de SMLennieboy83 schreef op 21 augustus 2002 @ 20:35:
cheez 3 topics openen over het zelfde onderwerp, is dat niet een beetje overdreven
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
tja dat jij je eigen bezig houd met bemoeien wat andere mensen doen, ja da moet je zelf weten, maar ik doe dat zo omdat ik anders maar half antwoord krijg, kijk nu heb ik vrij goeie antwoorden gekregen, ik heb mijn vraag beantwoord wat anders niet het geval was.
Feit is dat t hier niet mag en het ERG ongeduldig staat. Tweakers helpen elkaar. Maar tis niet zo dat alle tweakers voor je in de rij staan jouw probleem op te lossen. Bovendien had alles in 1 topic gekunt naar mijn idee. Maar daar mogen de mods hier over beslissen, het is in ieder geval gemeld, dus grote kans dat een aantal van deze topics op slot gaatVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:42:
tja dat jij je eigen bezig houd met bemoeien wat andere mensen doen, ja da moet je zelf weten, maar ik doe dat zo omdat ik anders maar half antwoord krijg, kijk nu heb ik vrij goeie antwoorden gekregen, ik heb mijn vraag beantwoord wat anders niet het geval was.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Ik zag het maar het waren maar enkele seconden denk ik
ja ok , maar eh het kan tog zijn dat ik niet al die vragen in 1 keer bedenk? en wat heeft het dan voor nut om erges onderaan in een ander topic onderwerp een vraag te gaan stelle, want ja ik neem aan dat niet iedereen alle verhalen gaat liggen lezen van iedereen, ja of je moet geen leven hebben dan kan het wel ja. maar goed. toch bedankt voor de antwoorden, en de mensen die zonodig bemoeizuchtige opmerkingen moeten gaan liggen maken, ja doe maar fijn.
Volgens mij ook, mee dat je t zei dacht ik ik post t ff in SM omdat t er op dat moment nog niet stond, maar mee na het versturen stond er 1 van jouw net onder.Lennieboy83 schreef op 21 augustus 2002 @ 20:53:
[...]
Ik zag het maar het waren maar enkele seconden denk ik
Hiermee maak je je niet populair anders, en dingen toevoegen aan je bericht of aanpassen kan als je opVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:53:
ja ok , maar eh het kan tog zijn dat ik niet al die vragen in 1 keer bedenk? en wat heeft het dan voor nut om erges onderaan in een ander topic onderwerp een vraag te gaan stelle, want ja ik neem aan dat niet iedereen alle verhalen gaat liggen lezen van iedereen, ja of je moet geen leven hebben dan kan het wel ja. maar goed. toch bedankt voor de antwoorden, en de mensen die zonodig bemoeizuchtige opmerkingen moeten gaan liggen maken, ja doe maar fijn.
ja dat weet ik, maar ja daar kies ik niet voor he zoals je ziet. maar goed we gaan nu niet allemaal blije discussies ligge voere over een paar lettertjes hier en daar teveel schijt aan.
+ vragen stellen in 1 dezelfde topic het is echt wel mogelijk
WOEI, T kan nog groter dusLennieboy83 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:17:
[afbeelding]
+ vragen stellen in 1 dezelfde topic het is echt wel mogelijk
één topic is genoeg hoor
=> SCSI controller , welke kabels??
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()