Toon posts:

Welk abonnement ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon sinds kort in Utrecht, en daar is ook ADSL mogelijk. Zowel MxStream als ADSL van bbned. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet nemen. Want wat is het geval:
Ik heb een huis met een telefoonlijn ZONDER abonnement. Ik had ADSL aangevraagd bij Metia, (via BBned), maar dat werd gewijgerd, omdat ik geen telefoon abonnement had. Contact opgenomen met hun, en het blijkt dat je minimaal een BelBasis abonnement van KPN moet hebben. Op de KPN site gekeken, en daar staat dat zo'n abonnement 16,95 per maand kost, plus eenmalige aansluitkosten. Omdat ik meerdere mobiele telefoons heb, wil ik gewoon geen abonnement voor jan met de korte achternaam bij KPN afsluiten, omdat dat nodig is voor ADSL. In totaal zou ik dus gaan betalen: 55 euro internet provider+15 euro KPN: 70 Euro in de maand.

Hoe zit het nu met MxStream, ik weet dat je daar een abonnement bij KPN voor nodig hebt (waarschijnlijk Belbasis + een extra vergoeding voor MxStream). Dan betaal ik ongeveer 50 euro totaal. (vroeger weet ik nog dat dat ong. 100 gulden was :-)))) Dat is stukken goedkoper, maar wat is het nadeel van MxStream t.o.v. ADSL via BBned dan precies !?!?!

Ik kan als laatste optie ook voor Casema kabel Internet gaan, ik heb al een kabel abonnement, dus dan heb ik alleen maar een aanvulling daarop nodig, maar gezien de slechte verhalen over UPC/Casema wil ik daar liever niet aan beginnen. Tenzij hier op GOT iemand mij kan overhalen om het toch te doen want.....

Groeten,

Foepe

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iemand die waarschijnlijk max. 10 tot 20 gig in de maand verplaats, en eigenlijk wel een redelijk hoge upstream wil, vanwege servertjes enzow....

Verwijderd

Ik begon 3 jaar geleden ofzo met demos modem van casema, dat was echt :r :r .
Dus ik overweegde echt ADSL te nemen.
Maar toen kwam broadband en toen heb ik casema broadband premium genomen en dat was echt >:) >:) . Dus als je kabel neemt van casema dan moet je premium nemen, want die is echt goed.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik kan inderdaad ook premium nemen, dat kost me 45 euro in de maand (wat ik er wel voor over heb ! ), maar ik zich op de website dat de snelheid van "maar" een halve Mbit was. Ik ben momenteel 1 Mbit gewend, en was eigenlijk niet van plan om terug te stappen naar een 1/2 Mbit. Alhoewel dat met ADSL natuurlijk ook zo zal zijn...... voor het goedkoopste abonnement natuurlijk, maar dan kan ik altijd nog overstappen naar een hoger abo, dat kan met kabel momenteel niet. Dus dat is ook nog een reden om niet voor Casema te gaan.

Verwijderd

Je hebt voor ADSL altijd een belabonnement nodig. Dus je krijgt twee rekeningen , 1 van je bel-abbo en je ander voor je ADSL, dus dubbel zoveel. Dit is één van redenen geweest waarom ik geen ADSL genomen heb. Daarnaast zijn de aansluitkosten hoger dan voor casema. Ik ben het wel met je eens dat het jammer is dat ze niet nog een snellere abbo van casema hebben. Maar jah, ik ben met die premium zeer tevreden ;) . Iets wat ik niet verwacht had van casema na die demo-modem :( :(

Verwijderd

Je zou ook kunnen denken aan chello, als het daar beschikbaar is.

Verwijderd

Cistron 1024/512
Cistron 2048/512
Cistron Maxx

Cistron bevalt mij zeer goed en ook de helpdesk si goed. Datalimieten staan op de site maar daar hoef je volgens mij neit zo zwaar aan te tillen. :)

Verwijderd

kijk ff op vergelijk.nl
ze hebben een speciaal adsl overzicht waar ze voor je postcode alle aanbieders met kosten op een rij zetten

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:46:
Je hebt voor ADSL altijd een belabonnement nodig. Dus je krijgt twee rekeningen , 1 van je bel-abbo en je ander voor je ADSL, dus dubbel zoveel. Dit is één van redenen geweest waarom ik geen ADSL genomen heb. :(
Dit is niet altijd waar. Ik heb ADSL (512/128) via BabyXL/Demon en betaal ongeveer 45 EURO per maand en niets extra's voor een telefoonlijn of zo. Dat zit allemaal bij de prijs in.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Tuxus: Ik zie inderdaad op die verlijk sites dat ik bij vele aanbieders een abonnement kan nemen (zolang zij maar OF aangesloten zijn bij KPN, OF bij BBned). Maar de schoen wringt hem bij het feit dat ik dan ook nog een BelBasis abonnement voor een jaar moet nemen bij KPN. Daar heb ik dus geen behoefte aan. Kijk die 53 euro voor dat Cistron 1024/512 heb ik er best voor over, maar die niet die 16 euro die ik dan nog een jaar lang elke maand aan KPN moet betalen (daarna kan ik die opzeggen, en kost het mij dus idd. die 53 Euro). Is daar een andere oplossing voor ?

BringDa69: Die site kende ik nog niet, ik kijk meestal op www.internetten.nl, maar zoals ik hierboven zet: Daar houden ze dus geen rekening met het feit dat ik nog bij KPN een abo nodig heb wat ik niet gebruik en na een jaar weer kan opzeggen.....

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 15:11:
Tuxus: Ik zie inderdaad op die verlijk sites dat ik bij vele aanbieders een abonnement kan nemen (zolang zij maar OF aangesloten zijn bij KPN, OF bij BBned). Maar de schoen wringt hem bij het feit dat ik dan ook nog een BelBasis abonnement voor een jaar moet nemen bij KPN. Daar heb ik dus geen behoefte aan. Kijk die 53 euro voor dat Cistron 1024/512 heb ik er best voor over, maar die niet die 16 euro die ik dan nog een jaar lang elke maand aan KPN moet betalen (daarna kan ik die opzeggen, en kost het mij dus idd. die 53 Euro). Is daar een andere oplossing voor ?
Even goed de Cistron nieuwsgroepen lezen.

Verwijderd

c70070540 schreef op 20 augustus 2002 @ 15:07:
[...]

Dit is niet altijd waar. Ik heb ADSL (512/128) via BabyXL/Demon en betaal ongeveer 45 EURO per maand en niets extra's voor een telefoonlijn of zo. Dat zit allemaal bij de prijs in.
Ow okey, wist ik niet 8)7, want wij hier in Zoetermeer kennen al die providers niet.
Maar bij KPN wel altijd abbo nodig.

Verwijderd

Topicstarter
jochemd: Hmm, het KAN inderdaad wel, maar het is niet gemakkelijk zo lees ik wel. Nou, dan neem ik wel een abonnement bij KPN voor die 16 euro wat ik dus na een jaar weer opzeg.

Nu alleen nog de ADSL provider..... ik heb goede berichten gehoord over Metia, maar ook de naam Cistron staat mij wel aan. Het liefst ging ik voor Xs4ALL, maar die is me net iets te duus met 119 eurootjes. Omdat Eweka de hoogste upload snelheid heeft voor de laagste prijs lijkt me dat ook wel wat, maar als ik dat forum op hun eigen site lees, zijn de eweka gebruikers er niet echt tevreden over. Wat raden jullie me aan als ik upload snelheid belangrijker vindt dan download snelheid ? En prijs zeker wel een belangrijke rol speelt ?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
Mocht je ECHT geen telefoonlijn willen, moet je Zonnet Breedband Plus nemen (die met Versapoint en router). Voor 54 euro in de maand 768/128. Ikzelf heb ook geen telefoonlijn omdat ik alleen mobiel wil hebben. Ik moest toen een telefoonlijn aanvragen, en Versapoint zou die dan afkopen bij KPN (dus abbo en aansluitkosten)! Ik heb nu alleen een "datalijn" thuis en dus niks met de KPN te maken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik alleen de naam Zonnet al hoor, zakt de moed me een beetje in de schoenen :-( Maar dat komt misschien alleen omdat zij in het verleden gratis Internet aanboden, en ik daar nooit geen fan van geweest ben. Ik heb nu i.i.g. een KPN lijn aangevraagt (tot mijn grote frustratie :-))), en moet nu dus alleen nog een provider hebben.... Ik denk dat ik voor Cistron ga. Of is metia een betere optie !?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zie net dat 1 van de weinige verschillen tussen deze 2 is dat Cistron wel een datalimiet heeft, en Metia niet ..... Dan toch metia !?!?
Pagina: 1