Toon posts:

word bestand in html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Word document inladen in HTML ... dus dat de tekst uit het .DOC bestand gewoon in de webbrowser komt te staan ... is dit mogelijk?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee

Verwijderd

Dat gaat automatisch als je een word document oproept met html. Er word dan een soort word venster binnen internet explorer geopent. Anders kun je ook het word document "opslaan als" als html bestand binnen word.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Volgens mij kun je in Word gewoon het volgende doen:

Bestand\opslaan als

en dan kiezen voor het .html formaat :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25

André

Analytics dude

Ja dit is mogelijk. Dan moet je server-side met een script het word document uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dit ...
ik heb van mijn klant word documenten gekregen, deze moeten ingeladen worden in een bestaande template ... Ze willen dus niet dat de browser het Word document met die Office plugin opent, maar dat deze binnen de template word geladen.

Hiervoor wil ik dus het liefst een script hebben die word documenten on the fly kan converten.

Yogho, weet je waar ik zo'n script kan vinden (liefst PHP)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25

André

Analytics dude

Zoek op Google:

+php +word +convert

en dan 3de item.

Verwijderd

Papa Eend heeft toch een convertor gebouwd? Die stond volgens mij in z'n sig.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx, ga ff zoeken

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

hier dus

||
||
\ /

Stop uploading passwords to Github!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 23:34

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Die maakt gebruik van PHP, verwerkt in de pagina. Ik hoop dat je server dat ondersteunt?

*heeft Papa Eend op de rug getikt en vervloekt nu GoT en haar internetverbinding*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Papa eens ... zou ik het script van je kunnen krijgen... ik ga hem niet compleet rippen of iets dergelijks ... heb toch de helft niet nodig, het gaat vooral om plain text die met bold etc. is opgemaakt ...

please please .... ;) KUSSIE!!! ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-01 19:58

Pelle

🚴‍♂️

Euh, wat snap je precies niet aan het feit dat scriptrequests niet mogen?

Verwijderd

Topicstarter
sorry ... sorry ... was te proberen ... I am so sorry ... ik zal eens zelf aan de slag gaan (Y)

Verwijderd

Ik heb ook een pagina (.doc.) geprobeerd met een tabel. Maar hij maakt de tabel niet af !
En heeft ook problemen met '/'. Teksten worden dan af en toe 'bold' afgedrukt.<b>Tekst</b>

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:40:
Ik heb ook een pagina (.doc.) geprobeerd met een tabel. Maar hij maakt de tabel niet af !
En heeft ook problemen met '/'. Teksten worden dan af en toe 'bold' afgedrukt.<b>Tekst</b>
Dat ligt dan aan hoe je tabel is opgebouwd in word. Als je een brakke tabel in word bouwt, en deze naar html omzet wordt het daar ook een brakke tabel.

Ik heb dit script gebruikt om een tabel van meer dan 1000 cellen om te zetten, en dat werkt perfect.

En over de problemen met '/', dit komt door de aangepaste template die erbij zit. daar heb ik een hoop rotzooi uit gestript.
Je kan de html converter vinden op http://www.wvware.com, en het script wat ik gebruik kan je vinden op http://www.codebase.nl

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

De .doc wordt netjes weergegeven als ik hem omzet naar HTM.
Bij het programma eindigt de tabel hier :

code:
1
2
3
4
<td bgcolor="#FFFFFF" rowspan="1" colspan="1">&nbsp;<P align="center">variat
</P></td>
<td bgcolor="#FFFFFF" rowspan="1" colspan="1">&nbsp;<P align="center">toest
</P></td>

Dat is alleen de kop. Ik gebruik overigens geen aparte kop. De tabel is een geheel.
En hij eindigt dus waar de tekst eindigt. Overige gegevens zijn cijfers.
Werkt dat programma ook wanneer er formules in de tabel staan ?
Pagina: 1