[SoF2] Clan-server hosten lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Kweetniet of het hier thuishoort, anders schop je het maar weg :)

Ik probeerde even een servertje voor een paar mensen voor SoF2 op te zetten om te oefenen met wat clanmembers.(hooguit 4 tegelijk)

Dit deed ik op een Pentium 4 1,8 GHz, moet snel genoeg zijn dus.

Ik heb daarop een kabel-internet verbinding, waarop ik normaal een goede lage ping heb.
Vervolgens maak ik zelf verbinding. Een tweede kan erbij. Dat speelt nog goed.

Komt er een derde persoon bij, dan schieten de pings omhoog naar 500 - 999 en is er dus niet meer te spelen. Zelfs ik, die gewoon verbinding maak met 127.0.0.1 heb een ping die zo hoog is.

Ligt dit nou aan de internet verbinding of aan de computer(lijkt me niet). Met een kabelverbinding moet ik toch wel een server met 4 mensen erop aankunnen? Waarom werkt dit zo bagger?

Tja

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
offtopic:
welke clan :? :P

upload :? hoeveel ram heb je :?

Verwijderd

ligt aan de 15kb upload snelheid...heb het hier namelijk ook met /zie specs\ mmijn server...

alleen dan Tactical Ops.... visit us @ blabla :+

Verwijderd

Dedicated onder Linux draaien zal vast ook wel wat helpen...

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Mwah.. vast wel wat... Maar zoveel? En bovendien draai ik 't dan op een Pentium 75 wat 't voordeel weer opheft.

Maar ik heb 256 kbps upload, oftewel 16 KB/s, en 256 MB RAM erin. Ik speel ook wel eens een potje SoF2 over ISDN-lijn, als Chello weer eens down is, en na een potje spelen van 2 uur, is er dan rond de 1 MB verstuurd over deze lijn. Een MB per 2 uur, is 0,5 MB per uur is 8,5 KB per minuut is 0,14 KB per seconde. En dan keer een speler of 4 plus nog wat extra zooi komt hooguit op 1 KB per seconde. En hij moet er 16 kunnen hebben.

Waar gaat mijn berekening fout?

De clan is The C.L.I.T. :) (oftewel Corrupt L33t Intelligence Team, en ook wel een deel van het vrouwelijk lichaam :p)

Tja

Verwijderd

MadEgg schreef op 20 augustus 2002 @ 16:25:
Mwah.. vast wel wat... Maar zoveel? En bovendien draai ik 't dan op een Pentium 75 wat 't voordeel weer opheft.

Maar ik heb 256 kbps upload, oftewel 16 KB/s, en 256 MB RAM erin. Ik speel ook wel eens een potje SoF2 over ISDN-lijn, als Chello weer eens down is, en na een potje spelen van 2 uur, is er dan rond de 1 MB verstuurd over deze lijn. Een MB per 2 uur, is 0,5 MB per uur is 8,5 KB per minuut is 0,14 KB per seconde. En dan keer een speler of 4 plus nog wat extra zooi komt hooguit op 1 KB per seconde. En hij moet er 16 kunnen hebben.

Waar gaat mijn berekening fout?
ik heb na een paar uurtjes spelen ongeveer 20mb verstuurt hoor met tactical ops :S (= mod van UT)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Tja, maar ik speel dan ook geen Tactical Ops, maar SoF2 :)

Tja

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
upload is veels te traag... maar probeer anders eens een dedicated op die pc te zetten en zelf niet spelen, kijken of het dan wel werkt (en draai linux pvd :P)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Mkay.. zal wel een lage frame grootte gehad hebben.. Nu nog eens geprobeerd.
In een halfuur nu 7 MB erdoorheen getrokken :)
Dus dat wordt dan zo'n 4 KB/s per speler per seconde.

Met een max van 16 KB/s moeten er dan toch zeker wel 3 spelers opkunnen, en dan ik nog vanaf de lokale machine.

Ik heb 't al met dedicated geprobeerd, en ook met een Linux dedicated maar dat werd helemaal nix :S(nog trager).
Hmmmz, dan dus geen clan-servertje. Waarom vreten die games zoveel kb/s tegenwoordig? Moet je van die grote servers met gigantische verbindingen hebben om een beetje een spelletje te kunnen spelen :(
En die kan ik vervolgens wel huren voor zo'n $60 per maand... ik geef ut op :'(

Tja

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MadEgg schreef op 20 augustus 2002 @ 16:25:

Maar ik heb 256 kbps upload, oftewel 16 KB/s, en 256 MB RAM erin.
Kuch, 256 delen door 8 is bij mij nog altijd 32KB/s

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 17:26
Ikzelf host regelmatig games zoals Sof2, Mohaa en UT en ik kan altijd met z'n 4 'en spelen (ik inbegrepen). Ik heb een adsl lijn (750 kbits down 128 kbits up) en allemaal lekkere lage ping. Met 1 extra man gaat alles mis. De upload is gewoon veels te weinig. Wordt tijd dat iedereen 1 mbit upload krijgt 8) en 10 mbit download of zo. Gelukkig heb ik in oktober 192 kbits upload :9~

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Fest schreef op 21 augustus 2002 @ 00:20:
[...]
Kuch, 256 delen door 8 is bij mij nog altijd 32KB/s
Lol. Nu je het zegt 8)7
Het is idd 128 kbps

Tja