Toon posts:

Win2k server ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ìk draai bij een klant een win2k server.
Deze heeft een stuk of 15 users, en moet iedereen van internet kunnen voorzien.
Ik ben hier nu al een paar maand bezig om dit draaiend te houden, maar nog steeds zonder echt resultaat. De client verschillen van win98 tot 2000 client en XP clients. Er staat een switch bij de server. Alle netwerkaarten zijn 100mbit. Alleen het rare is dat de switch een loopback fail aangeeft, bij sommige pc's, dus niet eens bij allemaal. Zet ik daarentegen een client op 10mbit dan is dat verholpen, dan vind de switch het allemaal goed. Als ik hem op 100 laat staan is het netwerk supertraag. Het bedrijf wat de utpkabels heeft gelegd heeft niet alle 8 draadjes gebruikt, kan het daardoor zijn dat er problemen ontstaan met 100 mbps.
ze hebben het gecrossed aangesloten :?
Het internet blijft helemaal vaag... ik heb het eerst getracht te delen met gewoon standaard ics dat meegeleverd is bij win2k server. Op de 1 of andere manier draaide dat niet lekker en heb ik winroute geprobeerd... Dat draaide eigenlijk vrij snel... maarja niet voor lang, dat was meestal met een dag weer gebeurt, en alle instellingen klopten gewoon. Heel vreemd, rebooten van server en/of client maakt allemaal nix uit. Wat bij mij gewoon raar overkomt is dat 't dan weer wel werkt en dan weer niet... Het is niet schematisch, dus niet dat het op een gegeven moment niet werkt. De fouten op de client is gewoon dat ie de pagina nie kan vinden. We hebben hier nu al zeel veel tijd in geinfesteerd, dat 't nu toch echt tijd word voor een oplossing. En ohja, het internet gaat via een isdn lijntje met Friaco, volnet abbo. omdat kabel daar niet mogelijk is. De server is een p4 1600 - Asus p4b266 - 512 ddr, etc.... dus de snelheid ligt het niet aan... ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik word hier niet goed van.. in de eventslog is ook nie echt wat te vinden. ik ben benieuwd

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
100 Mbit op die kabel kan je wel vergeten.
Eerst dat fixen en dan de rest pas nakijken.

Verwijderd

Ik heb je stukje gelezen over het probleem met het delen van je internet en de verbindingen er tussen, wat je zelf al dacht was dat van de cross kabel probeer het een als je er een straigt van maakt (meestal werkt hij dan wel), maar wat je ook verkeert gedaan kan hebben is dat je IIS niet goed heb staan, probeer het daar eens in, misschien dat dat wel help. Of heb je dat nog niet geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik IIS fout heb geinstalleeerd of zoiets, hoe kan ie dan de ene keer wel werken en de andere keer niet? :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Dromer schreef op 20 augustus 2002 @ 14:07:
100 Mbit op die kabel kan je wel vergeten.
Eerst dat fixen en dan de rest pas nakijken.
4 aders KAN wel. Maar 8 is stabieler :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
FastBunny schreef op 20 augustus 2002 @ 14:18:
[...]

4 aders KAN wel. Maar 8 is stabieler :)
Mijn persoonlijke mening is dat het niet kan.
Officieel wel maar dan moet je een kabeltje van 20 cm gebruiken anders krijg je al gewoon een hoop storing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:05:
1. Het bedrijf wat de utpkabels heeft gelegd heeft niet alle 8 draadjes gebruikt, kan het daardoor zijn dat er problemen ontstaan met 100 mbps.

2. ze hebben het gecrossed aangesloten :?
Ik ben nou nie bepaalt een held op gebied van netwerken maaruh;
1. volgens mij heeft een utp netwerk wel alle 8 de draadjes nodig, ik doe een telematica opleiding en daar hebben we iets van gehad; voor fout controle en shit als snelheids afspraken zoude volgens mij apparte aansluitingen op de connector zijn, ligt allemaal vast gelegd in een of andere standaard, zoiets als v.90. Kijk ook ff of er op de kabel cat.5 of category 5 staat. Deze kabel is namelijk geschikt voor een 100Mbit snelheid. Lager volgens mijn school boeken nie.

2. Deze weet ik wel bijna zeker, maar de kabel van een switch naar een werkstation en moet 1op1 zijn en nie crossed. Crossed is voor tussen switches. 1op1 wil ik mee zeggen dat als je de connector`s van onder bekijkt dat de draad volgorde het zelfde is.

Hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Luister. Wil je 100Mbit full duplex op die kabels, dan kan dat niet. Daar heb je nl alle 4 de aderparen voor nodig, en deze moeten NIET gecrossed zijn. Dat is namelijk wat er intern in de switch al gebeurt. Cross + cross = straight, en dat gaat dus niet werken zoals je weet.
Dat het op 10mbit wel werkt is logisch; dat gebruikt slechts 2 aderparen. Oplossing dus: Netwerk opnieuw bekabelen (alleen connectoren moet genoeg zijn), of netje op 10 mbit laten draaien. Aangezien het je klant is, zou ik hem eerst de laatste optie voorstellen; dan kan hij in ieder geval normaal, zij het iets trager, verder werken. Vervolgens toch maar eens met de leverancier van het netje gaan praten. Lijkt me overigens erg sterk dat het in IIS zit; dan had je wel andere foutmeldingen gekregen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
nou en storing heb ik al genoeg gehad daar.
Als een netwerk op 100 kan draaien, waarom dat dan niet doen?
Moet die kabel aanlegger maar wat meer moeite doen zodat dat wel kan... niet dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:21:
[...]
Kijk ook ff of er op de kabel cat.5 of category 5 staat. Deze kabel is namelijk geschikt voor een 100Mbit snelheid. Lager volgens mijn school boeken nie.
idd lijkt erop alsof je cat.3 kabeltjes gebruikt
2. Deze weet ik wel bijna zeker, maar de kabel van een switch naar een werkstation en moet 1op1 zijn en nie crossed. Crossed is voor tussen switches. 1op1 wil ik mee zeggen dat als je de connector`s van onder bekijkt dat de draad volgorde het zelfde is.
Hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.
pc-cross-uplink zou kunnen, maar aangezien het wel werkt neem ik aan dat het wel goed is (anders heb je helemaal niks).

persoonlijk zou ik voor internetsharing voor een klein bedrijfje rras (gratis in win2k server) gebruiken of een simpel hardware firewalletje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:22:
nou en storing heb ik al genoeg gehad daar.
Als een netwerk op 100 kan draaien, waarom dat dan niet doen?
Moet die kabel aanlegger maar wat meer moeite doen zodat dat wel kan... niet dan?
Ik zou die vent gewoon het hele netwerk fatsoenlijk af laten werken KOSTENLOOS. Zo nie de rekeing nie betalen. :*) zal hij wel :'( of heel erg :( worden maar dan moet hij maar fatsoenlijk werk leveren.

Mzzl

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 14:30 . Reden: ging iets te ver in mijn oordeel ]

Verwijderd

Topicstarter
omdat dit al maanden speeld is die rekening helaas al betaald

Verwijderd

alle kabels vervangen voor echte kabels en nat installeren

Verwijderd

Topicstarter
zal vandaag eens bellen met kabel aanlegger... uiteraard zullen we weer een conflict krijgen dat 't weer aan mij ligt, maar nu benk 't zat. Vind 't helemaal nie erg om te horen als ik wat fout heb gedaan, maar als 't dan ook nog onterecht is :r

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
kabels kunnen wel crossed zijn.
Alleen zijn het dan geen standaard crosskabels.
Sterker nog, de twist is nodig voor 100 Mb.
Als ik jou was, zal ik gewoon even het bedrijf opbellen om te vragen of ze het even kunnen doormeten voor je. Dan weet je in 1 keer of het aan de bekabeling ligt of niet.

En anders kunnen we dat wel voor je doen, eventueel....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:37:
omdat dit al maanden speeld is die rekening helaas al betaald
Een beetje kabellegger levert een meetrapport op van de bekabeling. Is die aanwezig? Van wat ik tot nu toe lees niet. Dat is erg jammer, anders had je iets om mee te meppen.

Kan je uit de offerte opmaken wat voor type bekabeling erin is gelegd. Als je daar zekerheidjes uit kan halen kan je een 3e partij het zootje door laten meten/bekijken en met dat rapport naar je kabellegger stappen en het hem dan kosteloos laten fixen.
Pagina: 1