Melding bij nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 12:22

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe HD in mijn pc gezet (IMB deskstar 80 gb). Ik heb al 2 HD en een brander en een dvd speler. Ik heb dus de DVD unhooked (gebruik um toch nooit) en zet de 3e (nieuwe HD) op secondary slave (wat de DVD eerstt was). Mijn eerste probleem was dat ik de IDE kabel er niet bij kreeg dus heb ik die ff geleend van de Cd brander. Dus ik start op en ik krijg een melding nadat de disks zijn gechecked: Secondary IDE channel no 80 conducter cable.
Ik stom als ik ben denk: boeie, en start de pc normaal op. Kom in winxp en ik zie de nieuwe HD niet staan maar voor de rest werkt alles goed.
Ik ben niet al te goed met harde waren (echt waar?) dus wat doe ik nu fout? }:O

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
uhhm voor zover ik weet houdt die conductor cable in dat je geen udma 66/100 kabel gebruikt, maar dat zou op snelheid na niks uit moeten maken.

is die nieuwe hd wel gepartitioneerd/geformatteerd :?

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 17:47
kijk eerst eens of je hd wel in het bios wordt herkend. Doe anders een biosupgrade.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
De HD heb ik nog niks mee gedaan, dus ook nog niet geformateerd.(zoals ik al zei ik ben geen harware wonder)Win xp ziet um nog niet eens. Als ik opstart staat ie wel in het lijstje van de HD en CD/DVD's

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Fdisk gebruiken (zit op bootflop). Slingert hier op GoT zelfs een faq over rond. zoek die ff op.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
okay dus met Fdisk 'um gewoon ff formateren?
en dan gewoon die foutmelding negeren?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even de diskmanager van XP gebruiken (in het nederlands schijfbeheer).

(Zie ook de help van XP).

En als je schijf nog problemen geeft even een 80-aderige kabel gebruiken..

Overigens had je dit wel via de search kunnen vinden.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.