iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
ook gewoon bij legale, veel geld voor betaalde cd's?joosd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:47:
ja gebeurt helaas vaker (bij mij)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
ik zet af en toe ook wel eens me voet op een cd
get rich or die try'in
Anoniem: 15604
Hier beneden: Termi: als jij dat lulkoek wil noemen, bmg, maar er is onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat de kleinste afwijking in een cd op die snelheden al zeer snel tot vibraties en andere ongein kan leiden.
Toevallig heeft (had) een vriend van me ook een 52x Creative, en dat heeft hem in de eerste week al de originele Flight Simulator van z'n opa gekost..
Dat is gewoon pure lulkoekRobert_Pape schreef op 20 augustus 2002 @ 13:56:
Euhmm... hoeveel speed zijn die genoemde cdromspelers? Je weet dat je eigenlijk geen cdromspelers boven de 50x moet gebruiken neem ik aan? De kans dat dat je je cd en/of speler kost is dan niet gering meer...

Geen lulkoek dus he.Termi schreef op 20 augustus 2002 @ 14:05:
[...]
Dat is gewoon pure lulkoek. IK heb zelf een creative 52x en dat ding heeft nog nooit , en heeft toch al wel zo'n 250~500 cd's gelezen een kapot gemaakt. Maar ik denk, als je Mohaa (als ie orgineel) nog niet zo lang hebt. Bel is met de uitgever in nederland
Die zal wel zeggen of je nieuwe krijgt
(
Door de grote rondvliegende krachten die ontstaan bij 52 speed en hoger spatten de cd-roms uitelkaar doordat de haarscheurtjes in de cd-rom( ontstaan door uit de case buigen van de cd-rom) overgaan in diepere scheuren en zodien uit elkaar vliegen.
updeeet:
ik zou proberen de schade van de cdrom te verhalen op de fabrikant van de cdrom speler, maar misschien zijn de makers van het spel wel zo aardig om je een nieuwe cdrom te geven als je uitlegd wat er gebeurd is.
Dus........ HET MOET AFGELOPEN ZIJN MET DIE BEVEILIGING OP DE CD'S.Phydomir schreef op 20 augustus 2002 @ 13:47:
[...]
ook gewoon bij legale, veel geld voor betaalde cd's?
Je moet een copy voor eigen gebruik kunnen maken, of als de originele kapot is gratis om kunnen ruilen voor een nieuwe.
Toch weer minimaal €49,- voor een spel maar de kl*te.
http://www.qedata.se/e_js_n-cdrom.htm Hier een cd-rom test bij een zweedse firma.(text is engels) (staat ook in "computeridee 16" (19/7/2002-02/08/2002)
Oh ja?Dat is gewoon pure lulkoek
[url] [rml][ Ervaringen] CD Explodeert in AOpen CDROM [ pix][/rml] [/url]
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Zo, uitgelachen!!??
Maar volgens mij moet zoiets niet zomaar mogen.
Heb er zelf nooit last van gehad.
Maar kan me voorstellen dat het eventueel kan gebeuren, met zoals b.v. mijn laptop waar je het cd'tje op zo'n kransje moet drukken.
Met van die kleine kogeltjes, dankomt er wel enige kracht op de binnenkant van de cd te staan.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
in dit gevalt is het geen probleem, EA Stuurt mij gewoon een nieuwe terug, maar nu kost het me wel €7 aan verzend en administratie kosten, nu is dat niet zo'n probleem maar het gaat om het princiepe..daVeX schreef op 20 augustus 2002 @ 14:28:
Na wat problemen met een Aopen 52x cdrom speler (hij is stuk) heb ik het forum van www.aopen.nl eens door gelezen... daar zijn ze niet geheel onbekend met het uiteenspatten van cdrom's in een 52x cdrom speler ... dus ik geloof er wel in.
updeeet:
ik zou proberen de schade van de cdrom te verhalen op de fabrikant van de cdrom speler, maar misschien zijn de makers van het spel wel zo aardig om je een nieuwe cdrom te geven als je uitlegd wat er gebeurd is.
Anyway, het gaat hier om een 48x A-open en een 40x no-name.
Anoniem: 45142
En idd, CD`s zijn gewoon niet gemaakt om zo snel rond gespint te worden. 52x speed = Omtrek CD ~ 225 km/h!!! En dan spatten ze af-en-toe uit elkaar...
Use the Search Luke...
Verkeerd gelezen
Anoniem: 7312
Je wil niet weten hoeveel kapotte CD-Rom spelers(en dan vooral 52x Aopen) ik heb terug moeten sturen omdat ze weer es een CD in 100.000 stukjes had gehaktTermi schreef op 20 augustus 2002 @ 14:05:
[...]
Dat is gewoon pure lulkoek. IK heb zelf een creative 52x en dat ding heeft nog nooit , en heeft toch al wel zo'n 250~500 cd's gelezen een kapot gemaakt. Maar ik denk, als je Mohaa (als ie orgineel) nog niet zo lang hebt. Bel is met de uitgever in nederland
Die zal wel zeggen of je nieuwe krijgt
(
Anoniem: 9682
die heb ik dus, sinds vandaag een DVD speler erbij gezet (ouwe van me pa, weet (nog) niet welk merk/type dit is). maar ik hoor dat ik beter die dvd speler kan gebruiken... (nog geen problemen met kapotte cd's trouwens.)Anoniem: 7312 schreef op 20 augustus 2002 @ 21:49:
[...]
Je wil niet weten hoeveel kapotte CD-Rom spelers(en dan vooral 52x Aopen) ik heb terug moeten sturen omdat ze weer es een CD in 100.000 stukjes had gehakt
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
en daar betaal je 20 euros voor
dan liever een copy
k heb het trouwens ook wel eens gehad met een CD
k haal hem er weer uit en doe um in het doosje
KRAK ineens helemaal door

Heb al bijna een harddisk gesloopt met zo'n AOPen: je doet er een CD in, je drive spint op, grond trilt en de harddisk begint te tikken.
Laatst schrok ik me kapot: duwde een nieuw gekochte CD in iemands 56X AOpen en hoorde een knal, ikke denken: O jee... Bleek dat dat het standaard opspingeluidje is van die dingen

Anders heb je straks echt een serieus probleem met die cd

Ikzelf heb net zo'n AOpen 52× geïnstalleerd, maar had ver van tevoren CD Bremse al klaarstaan op de pc (bring it on
Hoi
Anoniem: 63063
Voor dat hij ook cd`s kapot maakt en er uit spuugt.
Dit had ik dus ook van de week, ook met cd 2.Phydomir schreef op 20 August 2002 @ 13:45:
Ik heb hier een cdtje van Medal Of Honor: AA (cd2 om precies te zijn) en daar zit nu in de binnenste rand tot ongeveer de helft een scheur in de cd. Hij is gisteren nog gebruikt en er zijn verder geen vreemde dingen mee gebeurd, kan dat zo maar gebeuren?
En weet iemand of ik dan via ea een nieuwe 2e cd zou kunnen krijgen want zoals het nu is is die cd gewoon nuttenloos want ik kan het spel zo niet eens meer installeren.
ow, btw, ik heb een a-open cd-rom, en m'n broertje (die de cd als laatste gebruikt heeft gister) heeft een no name cd-rom speler.
Had deze ook niet veel gebruikt waarschijnlijk misschien een pers foutje.
Dus ik op dinsdag 03-06-2003 met E.A gemaild en binnen een paar uur dit mailtje terug gehad.
Geachte,
U kunt de cd-rom(s), boekje & doosje eenmalig opsturen naar ons en wij zullen deze dan vergoeden voor u.
Wel dient u een 5 Euro biljet in de envelop te doen voor verzend- en administratie kosten.
Electronic Arts Benelux
Afd. Customer Service
Postbus 75756
1118 ZX Schiphol-Triport
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
www.eagames.nl
Dus ik gelijk de zelfde dag nog verstuurd naar E.A en vandaag al een nieuwe op de mat.
Dat noem ik nou service!!
Dat wou ik even kwijt
* Anoniem: 45142 heb hier namelijk 1

niet uit te lezen dat ding
ik had ook een originele cd van de sims teruggestuurd die doormidden gebroken was had binnen een week een nieuwe. het werkt dus wel.natnek schreef op 05 June 2003 @ 12:28:
[...]
Dus ik gelijk de zelfde dag nog verstuurd naar E.A en vandaag al een nieuwe op de mat.
Dat wou ik even kwijt
...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

dan moet je KEIHARD de dvd om dat rondje drukken
lijkt mij dat daar de scheur door ontstaat,
ik heb het zelf bij een cdr....ook gewoon spontaan een scheur van binnen naar buiten en gaat steeds ietsje verder
PIII 800@804 Mhz
Zou je hem dan niet eens als de donder overfikken ofzo? ViperGTS?
Waarschijnlijk had je hem er niet helemaal goed inliggen. Dit heb ik namelijk ook een keer gehad. Het is dan zoiets als Whhhhhhuuu-KENG! Echt een hard geluid.... Dagdag win98 legale install-cd GRRRRRRRRR
[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 06-06-2003 10:32 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
dat is niet eerlijk want je betaald niet voor de cd maar vo de rechten om het spel te mogen spelen!!Phusebox schreef op 06 juni 2003 @ 10:16:
nou ik heb een originele cd van operation flashpoint en die is dus ook gescheurd, maar denk je dat ik een nieuwe krijg... nee, of ik moet 35 euro betalen voor een nieuwe cd fuckers...
...
Daarom trek ik van games oid die heel veel de CD usen een ISO die in Daemon tools propearthforce schreef op 06 June 2003 @ 13:15:
[...]
dat is niet eerlijk want je betaald niet voor de cd maar vo de rechten om het spel te mogen spelen!!
.1 snellere access en laad tijden
.2 geen irritante cdrom speler die steeds up en down spint
.3 je cdrom speler slijt niet
.4 sterk afgenomere kans dat je cdrom schijfje breekt
Sommige CD's kunnen de G-krachten niet aan in de cd-rom spelers, als ie dan op 40+ speed draait en hij leest data in het midden, dan maakt dat ding honderden toeren per minuut, met een beetje huis-tuin en keuken natuurkunde kun uitrekenen hoeveel kr8 er dan op zo'n plaatje komt te staan...Phydomir schreef op 20 augustus 2002 @ 13:47:
[...]
ook gewoon bij legale, veel geld voor betaalde cd's?
R= 6 cm
Omtrek = 2*r*Pi = 37.7 cm
In een normale cd-speler, draait de CD tussen de 200 en 500 rpm. waar bij de buiten kant dus tussen de 75,39 en de 188,49 meter per minuut aflegt. Cd-rom spelers draaien vele malen sneller! Bij een diameter van 6 cm komen er dus gigantissche kr88 op de disk, met name op 40x ofzo.... Daardoor kan ie best barstten.....
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
IMHO kan je beter een DVD-speler kopen. Zijn (bijna) net zo duur en spelen CD vaak maar af op 40x. Een stuk stiller dus. En als voordeel kan je er ook nog DVDs mee spelen
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

en de meeste trekken die snelheid niet!
Hoewel een cd-speler nooit constant op die snelheid zal draaien, dat kunnen ze niet aan, ligt er vrijwel altijd onder
[ Voor 71% gewijzigd door Glashelder op 06-06-2003 18:44 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Anoniem: 80550
Maar de fabrikanten zijn 9 van de 10 keer wel zo netjes een nieuwe te sturen dus als je cd-rom speler niet naar de

No big deal
Met bepaalde software kan je die 52 speed krengen naar 32 speed helpen. Op 32 speed is het veilig om zelf slechte kwaliteit cd's af te draaien!daVeX schreef op 20 August 2002 @ 14:28:
Na wat problemen met een Aopen 52x cdrom speler (hij is stuk) heb ik het forum van www.aopen.nl eens door gelezen... daar zijn ze niet geheel onbekend met het uiteenspatten van cdrom's in een 52x cdrom speler ... dus ik geloof er wel in.
updeeet:
There is no place like ::1
Ik heb ooit eens een test gelezen...dual-zip schreef op 06 June 2003 @ 18:43:
Op 52 speed draait een cdrom zo'n 28.800 rondjes per minuut![]()
en de meeste trekken die snelheid niet!
Ceedeetjes spatten uit elkaar op verschillende snelheden. Die zijn afhankelijk van de beschadigingen / afwijkingen van de CD.
20.000-25.000 rpm: alleen zwaar beschadigde CDs knappen
25.000-27.500 rpm: medium beschadigde CDs knappen.
27.500-30.000 rpm: CDs met lichte beschadigingen kunnen hier stuk gaan
30.000+ rpm: vrijwel geen enkele CD overleeft dit, alleen speciaal verstevigde CDs
Anoniem: 77258
Zie mijn link:StarTAC schreef op 06 June 2003 @ 18:56:
En hoeveel RPM draait een CD op 1x speed?
530 rpm op de binnenste track
200 rpm op de buitenste track
reken maar uitStarTAC schreef op 06 June 2003 @ 18:56:
En hoeveel RPM draait een CD op 1x speed?
28.800 / 52 = +- 550
zal wel ergens daar in de buurt liggen
spuit 11
[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 06-06-2003 18:58 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Anoniem: 44303
Dit kan nooit kloppen, want dan zou de buitenkant van de cd met een snelheid van 651KM/uur voorbij vliegendual-zip schreef op 06 June 2003 @ 18:43:
Op 52 speed draait een cdrom zo'n 28.800 rondjes per minuut![]()
Houd het maar bij wat Silentpuma zei, 225KM/ uur, dat komt dus overeen met zo'n 10.000 tpm wat ookal hoog is.
Ik heb de handleiding van m'n vorige cdrom erbij gepakt (samsung) daar staat: 6700tpm bij 32speed (Linear Velocity 1.3m/s)
Sorry, je hebt het fout.Anoniem: 44303 schreef op 06 June 2003 @ 19:17:
[...]
Dit kan nooit kloppen, want dan zou de buitenkant van de cd met een snelheid van 651KM/uur voorbij vliegen![]()
Houd het maar bij wat Silentpuma zei, 225KM/ uur, dat komt dus overeen met zo'n 10.000 tpm wat ookal hoog is.
Ik heb de handleiding van m'n vorige cdrom erbij gepakt (samsung) daar staat: 6700tpm bij 32speed (Linear Velocity 1.3m/s)
Zie ook mijn link van hierboven:
http://www.paintbug.com/cdexplode/images/diag-prc.gif
CDs halen rond de 50% van "speed of sound", oftewel 500-600 kmph
Is iemand dat eenmalig al opgevallen? Dus als je weer pech hebt en je sloopt weer je CD heb je dus vette pechnatnek schreef op 05 June 2003 @ 12:28:
[...]
Dit had ik dus ook van de week, ook met cd 2.
Had deze ook niet veel gebruikt waarschijnlijk misschien een pers foutje.
Dus ik op dinsdag 03-06-2003 met E.A gemaild en binnen een paar uur dit mailtje terug gehad.
Geachte,
U kunt de cd-rom(s), boekje & doosje eenmalig opsturen naar ons en wij zullen deze dan vergoeden voor u.
Wel dient u een 5 Euro biljet in de envelop te doen voor verzend- en administratie kosten.
Electronic Arts Benelux
Afd. Customer Service
Postbus 75756
1118 ZX Schiphol-Triport
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
www.eagames.nl
Dat wou ik even kwijt
Doe ik ook, werkt perfectAnoniem: 45142 schreef op 06 juni 2003 @ 15:51:
[...]
Daarom trek ik van games oid die heel veel de CD usen een ISO die in Daemon tools prop
Toch maar es een keer een dedicated HD voor CD images nemen
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Jip hier hetzelfde.Anoniem: 45142 schreef op 06 juni 2003 @ 15:51:
[...]
Daarom trek ik van games oid die heel veel de CD usen een ISO die in Daemon tools prop
Ik maak oftewel een kopie van de cd. Of grab via ddump een image en gebruik die in deamon-tools.
Ideaal, nooit gekanker met baggere / exploderende / kabaalmakende cd's e.d.
En je originele cd's kun je mooi in het doosje laten en dus beschadigen deze niet.
Anoniem: 44303
vreemde cdrom drives zijn dat, die hebben een laag rendement dus.GarBaGe schreef op 06 juni 2003 @ 19:32:
[...]
Sorry, je hebt het fout.
Zie ook mijn link van hierboven:
http://www.paintbug.com/cdexplode/images/diag-prc.gif
CDs halen rond de 50% van "speed of sound", oftewel 500-600 kmph
Hier eentje van Asus op 50speed
http://www.hardwarezone.c...others/Asus50X/cds500.htm
Zal er wel een zijn met meerdere lasers ofzoAnoniem: 44303 schreef op 06 June 2003 @ 20:26:
[...]
vreemde cdrom drives zijn dat, die hebben een laag rendement dus.
Hier eentje van Asus op 50speed
http://www.hardwarezone.c...others/Asus50X/cds500.htm
Er is onderzoek naar gedaan in geloof ik Zwitserland, weet dat niet zeker. Wat daar in ieder geval uitkwam was dat een CD zelden de 28.800 RPM barriere overleeft. De reden dat dat artikel in m'n hoofd geprent zit is omdat ze ook zeiden dat een 52x speler op topspeed de 28.000 toeren haalt.
Ik vrees dus dat die ASUS van je meerdere lasers heeft
daarnaast; misschien is dat wel aan de buitenkant lezen, aan de binnenkant draait ie een stuk sneller
[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 06-06-2003 20:39 ]
Ik had jaren terug (back in the days) een 16x cd-rom speler....deze kon overweg met gebrande cd`s.... tot ik op een dag (niet kijkend) in de cd-rom speler een LEGE cd-r deed....ipv in de brander...
Het effect was "grappig" (lees: GEVAAKRLIJK

de cd bleef nog enkele seconden naspinnen op de vloer

Hoe is zoiets in godsnaam mogelijk
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A