PC niet meer aan na standby

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is nogal ernstig medetweakers,

Een vriend van me heeft windows 98 en had zijn pc aangezet. Hij had zijn monitor niet aangezet en ging even wat anders deon. Toen hij terugkwam had hij de pc niet meer nodig en wou hem uitzetten.

Maar hij had geen zin om de monitor aan te zette dus drukte hij op zijn windows toets op het toetsenbord (de start knop) en toen een pijltjes richting. Die richting is hij vergeten, maar de pc ging wel uit (dus heel waarschijnlijk de uitschakelen lijkt mij). Nu is het probleem --> hij gaat niet meer aan :? |:(

Hij heeft de kabels gecontroleerd, maar als hij hem aanzet gaat de pc aan en zegt de monitor "no signal input" ... de pc staat dan wel aan maar boot niet verder :z :?

Weet iemand wat er aan de hand is, kan het zijn dat zijn videokaart ineens stuk is, nee toch zeker ??? Of zijn scherm, lijkt me ook erg sterk. Wie helpt er ven !?!?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Heb het ook wel eens gehad. Toen heb ik liggen wisselen met videokaarten etc. Uiteindelijk kreeg ik hem weer aan de praat d.m.v. de processor uit zijn socket en er weer in! :P

En ik neem aan dat je de spannings er al eens af hebt gehaald?

Verwijderd

gewoon de 220 volt er effe uit trekken effe wachten en dan weer terug
biosje resetten wellicht

Verwijderd

dat is wel wazig dan! want normaal als je pc in standby staat en je zou hem uitdrukken door bijv. de powerknop 3 sec. ingedrukt te houden, moet hij als je powerknop weer indrukt gewoon aan gaan

trek ff de stekker van de voeding uit de voeding en druk op de powerknop en doe dan de stekker er weer in! misschien dat dat werkt... en anders ff de videokaart controleren of gewoon maar ff wachten

• Cassius
  • Niet online
ok, ik zal hem aanraden zijn videokaart eruit te halen, zijn voeding ff te ontkoppelen en kijken of hij zijn bios reset jumper kan vinden. Bedankt alvast --> ik laat het zo weten.

Zeker een wazig probleem ja.

De meeste mensen deugen!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:35:
dat is wel wazig dan! want normaal als je pc in standby staat en je zou hem uitdrukken door bijv. de powerknop 3 sec. ingedrukt te houden, moet hij als je powerknop weer indrukt gewoon aan gaan

trek ff de stekker van de voeding uit de voeding en druk op de powerknop en doe dan de stekker er weer in! misschien dat dat werkt... en anders ff de videokaart controleren of gewoon maar ff wachten
4 sec moet je de powerknop indrukken ;), misschien is de bios resetten , alhoewel. Die na het opstarten van de computer , niks meer doet :+. Maar gaan alle ventilatoren wel draaien :?

Verwijderd

termi de vraag is start z'n pctje wel op ;)

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Hij heeft de kabels gecontroleerd, maar als hij hem aanzet gaat de pc aan en zegt de monitor "no signal input" ... de pc staat dan wel aan maar boot niet verder
Als je dan de monitor uitdrukt en daarna weer aan, en dan de PC reset, werkt het dan wel?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Weet je zeker dat de monitor kabel er goed inzit?

• Cassius
  • Niet online
hij trok zijn AGP kaart eruit, voedingskabel aan beide kanten ... blies het AGP slot schoon en deed de stekker in een ander stopcontact. Ook wreef hij de pinnen van de AGP kaart schoon met een doekje.

Sloot alles aan en startte op, tadaa --> hij deed het weer

THNX PEOPLE :P

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1