[XP] Xp wil niet installeren!!

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 01:34
Ik zit bij een vriend en wil daar xp op z'n D-schijf zetten.
Ik heb dit vanuit windows gedaan (op C: staat bij hem W'98).
Na reboot krijg ik dat blauwe scherm dat ie scsi-adapters e.d. installeerd, als dat klaar is krijg ik een mooi zwart scherm met een mooi knipperende cursor linksboven maar dan doet ie ook echt helemaal niks meer!!
Hij hoort nu dus door te starten maar dat weigert ie gewoon.

What now?? :'(

• ScooBY_DoO
Hmzzz... ik kan niet editten!??
ff zo dan:

Ik zie nu wel dat ie aangeeft:
Primari IDE channel no 80 conductor cable installed!??
Hoe kan dat systeem dan evengoed gewoon draaien met 98 op z'n primary ide??

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Die conductor cable melding wil niets zeggen; dit geeft enkel aan dat er een 'standaard' IDE kabel is aangesloten ipv een ata100/133 kabel. Probeer eens te booten vanaf je XP cd, mischien dat ie dan wel doorloopt.

• ScooBY_DoO
Ook al geprobeerd.
In bios op booten vanaf cdrom gezet, dan doet ie exact hetzelfde
Tijdens opstartmenu op F8 geramd en op foutopsporingsmodus geramd, ook weer hetzelfde....

Verwijderd

Staat de juiste partitie wel actief???

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Had je niet tijdens de installatie al de drivers voor je ATA-controller moeten installeren?
Blijkbaar herkent XP je controller nu niet, waardoor ie niet weet waar ie zichzelf moet zoeken ;)

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 13:34

Namu

Silver Wings Of Morning

Ik heb het zelfde probleem gehad. Het lag er bij mij aan dat 1 van mijn dimms (128mb pc133) naar de kloten was en dat ik die er uit moes halen. Toen ik dat gedaan heb ging instaleren gewoon als normaal. keurig en snel.

• ScooBY_DoO
Namu schreef op 20 augustus 2002 @ 16:32:
Ik heb het zelfde probleem gehad. Het lag er bij mij aan dat 1 van mijn dimms (128mb pc133) naar de kloten was en dat ik die er uit moes halen. Toen ik dat gedaan heb ging instaleren gewoon als normaal. keurig en snel.
Als dat hier zo zou zijn, waarom loopt W98 dan wel gewoon goed?

Verwijderd

Nu ik je foutmelding zo lees, heb je al een andere (80pins) IDE-kabel geprobeerd???

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 15:08

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

XP installatie Vastlopers kunnen soms worden voorkomen door voor de installatie te starten Smartdrv.exe te laden

System specs

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
Marsipulami heeft gelijk je moet gewoon goede nieuwe 80 pins kabels gebruiken, xp en 2000 checken dit. win98 installeert gewoon

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
ScooBY_DoO schreef op 20 augustus 2002 @ 13:21:
Na reboot krijg ik dat blauwe scherm dat ie scsi-adapters e.d. installeerd, als dat klaar is krijg ik een mooi zwart scherm met een mooi knipperende cursor linksboven maar dan doet ie ook echt helemaal niks meer!!
Hij hoort nu dus door te starten maar dat weigert ie gewoon.

What now?? :'(
Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad, alleen toen wilde ik het gewoon op de C schijf installeren. Bij mij lag het aan dee videokaart Geforce 2MX400, ik prikte er gewoon een oud VGA kaartje in en toen kwam de installatie wel verder. Daarna kon ik gewoon weer m'n geforce gebruiken. suc6!!!

Verwijderd

Holy!! ben al poosje aan het zoeken om het zwarte scherm probleem op te lossen!!! Video kaart switchen et voila!!!

Hulde aan alle tweakers!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1