top en left margin in NS?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
ik gebruik vaak de het attrib van body topmargin="0" en leftmargin="0", om te zorgen dat er direct tegen de browser word aanuitgelijnd zeg maar...:)
Maar NS trapt daar niet in, tis ook geen echt HTML4.0 tag. Weet iemand hier een oplossing (ws in de vorm van JS) voor?
Tenx :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

marginheight en marginwidth

Verwijderd

body {
    margin-top: 0;
    margin-left: 0;
}

Dan werkt het volgens de standaarden en dus ook in Mozilla.

• RubZie
Koel tenx.
Even voor de duidelijkheid, de eerste suggestie zin attribs van <body> en het tweede is gewoon CSS? :)

• RubZie
Lache ik heb nu maar gewoon dit gedaan en NS gaat er niet eens van huilen :)
<body topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt.

Alsch gij uw pagina's laat valideeren bij w3c.org zult gij mercken waarom ende waarvoor ge beter de CSS-syntax kunt gebruiken.

(excuses voor het archaische ende verouderde taalgebruick >:) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 22:53
tja, aan de andere kant wordt de html versie ook door oudere <4 versies en ook door de hogere... meer mensen kunnen de pagina dan dus zien zoals bedoelt is.

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Verwijderd

tja, aan de andere kant wordt de html versie ook door oudere <4 versies en ook door de hogere...
Netscape voor 4 begrijpt het niet en na 4 zal het niet begrijpen. IE voor 4? dat is dan alleen 3, 2 kan al helemaal niets. Er zat al wat CSS ondersteuning in IE3, weet niet meer of dit erbij zat.

meer mensen kunnen de pagina dan dus zien zoals bedoelt is.
HTML is niet WYSIWYG. En of het nou echt zoveel meer mensen zijn waag ik te betwijfelen. Het zullen er alleen maar minder en minder worden.

• jurriaan
oh daar heb je ook gelijk in hoor, maar als je voor de rest van de pagina's geen schokkende css gebruikt, zou ik de oude html gebruiken, want het zijn allicht meer mensen dan met css.

Verwijderd

als je voor de rest van de pagina's geen schokkende css gebruikt, zou ik de oude html gebruiken, want het zijn allicht meer mensen dan met css.

Je kan beter structuur en opmaak scheiden. Zo gaat het steeds meer werken en is minder typen (belangrijk argument ;)). Ik gebruik dus vrijwel geen tags die opmaak aangeven, behalve als het niet anders kan omdat het er zonder CSS niet uit komt te zien.

my $cents = 2;

• jurriaan
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>my $cents = 2;[/quote] LOL

• RubZie
Ah ik zie. Dank voor de heldere discussie. Toch maar in mn style sheetje zetten dan, is ook sowieso netter, moder HTML shit :)

Pagina: 1