Toon posts:

Hd terug na format :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik heb een harde schijf van jullie gekocht en die heb ik werkende gekregen met Dynamic Drive Overlay, want mijn moederboard kon de 40 gig niet zien. Maar nou is dus het probleem dat ik mijn computer heb geformatteerd en nu wordt de harde schijf niet meergezien. Ik heb weer geprobeerd disk manager te downloaden maar als ik dan de hd wil installeren moet ik hem eerst wissen en er staat nog belangrijke data op. Hebben jullie een oplossong voor mij?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dynamic drive overlay? disk manager?

kan iemand mij dit uitleggen :?

kan je de hd niet ff in een andere pc hangen en de belangrijke data overpompen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 20:57
uhm,
1) sinds wanneer verkoopt GoT HDD's?
2) kun je dit ook in het nederlands?
3) als je je pc formatteerd betekend het dat je de harde schijf wist...........is maar dat je het weet

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Meestal kun je achter op de schijf een jumper omzetten. Iets van 32gb ...size!!? Dan ben je wel 8 gb kwijt, maar kun je de schijf wel gewoon gebruiken.

Verwijderd

ik snap er helemaal niks van :?

1. wie is 'jullie' ?
2. een pc formatteer je niet! een harde schijf formatteer je
3. belangrijke data? die zal nu dan wel weg zijn als je je hdd geformatteerd hebt |:(
4. hdd niet meer herkend? zal wel gewoon staan bij het opstarten dat hij geen besturingssyteem kan vinden...
5. hoe heb je hem geforatteerd dan? met een bootdisk? of vanuit windows?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mikejarod: Dynamic Drive Overlay heb je nodig als de bios niet meer dan 8,1Gb ondersteunt.
zo heeft mijn pa een Pentium 200 met 30Gb harddisk erin, maar voordat die 30Gb zichtbaar is moet hij dus een soort van tooltje hebben die iedere keer voor het OS opstart, en de bios de 30Gb kan laten zien. een erg bekende DDO is Ontrack (veel gebruikt voor IBM disks), en Maxtor Maxblast.

Rocketkoen: 1. wie heeft het over HDD's verkopen?
2. nederlands zat (DDO is geen nederlands woord voor)
3. ja duhh, dat snapt topicstarter ook wel. het probleem is dat zijn DDO tool weg is.

Ralphus: het gaat niet om jumpers, maar om bios support. die jumper kan je wel aanzetten, maar de bios kan nogsteeds niet meer dan 8Gb zien van de schijf.

Topicstarter: het makkelijkste is de HDD ff in een andere pc zetten en dan de belangrijke spullen te kopieren. het kan ook wel via netwerk of met een laplink kabel (LPT-to-LPT).
ga daarnaa maar met DDO-tooltje je schijf indelen.
het kan echt niet anders dan dit. ik heb het vaker gedaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mike Jarod
  • Niet online
Mikejarod: Dynamic Drive Overlay heb je nodig als de bios niet meer dan 8,1Gb ondersteunt.
Thanks weer wat geleerd :P
Rocketkoen: 1. wie heeft het over HDD's verkopen?
Uhmm hij zegt toch echt "ik heb een harde schijf van jullie gekocht"

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mikejarod schreef op 20 augustus 2002 @ 13:35:
[...]
Thanks weer wat geleerd :P
[...]
Uhmm hij zegt toch echt "ik heb een harde schijf van jullie gekocht"
hij zal wel een van de mede GoTters bedoelen of de pricewatch hier op t.net

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik heb gepost was gewoon een meeltje die ik ook naar ibm heb gestuurd dus drom is het JULLIE

• Mike Jarod
  • Niet online
zeg dat er voortaan ff bij vantevoren ... dit is errug onduidelijk zo :)

Verwijderd

Topicstarter
gheghe okay sry maarja jullie weten dus ook niet hoe ik nu de hd in me comp kan hangen?? zondar dat die data gewist is(en ik heb me ANDERE hd geformat)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:50:
gheghe okay sry maarja jullie weten dus ook niet hoe ik nu de hd in me comp kan hangen?? zondar dat die data gewist is(en ik heb me ANDERE hd geformat)
als je je HD in een andere pc hangt raakt je data toch niet verloren?

ik snap et niet helemaal.
leg eens heeeeeel precies uit wat je wilt gaan doen en wat het probleem nu is.

• Mike Jarod
  • Niet online
Ok ik word hier niet veel wijzer van.

Je hebt dus 2 hd's:
- 1 had je al en werkte perfect maar die heb je geformat? Staat daar nu windows op en werkt die goed?
- de 2e is nieuw maar die ziet je pc niet zitten omdat hij te groot is voor je bios?

Heb ik het zo goed?

Zo ja lijkt het me een kwestie van die DDO tool installeren op je huidige windows partitie?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mikejarod schreef op 20 augustus 2002 @ 13:55:
[...]

Ok ik word hier niet veel wijzer van.

Je hebt dus 2 hd's:
- 1 had je al en werkte perfect maar die heb je geformat? Staat daar nu windows op en werkt die goed?
- de 2e is nieuw maar die ziet je pc niet zitten omdat hij te groot is voor je bios?

Heb ik het zo goed?

Zo ja lijkt het me een kwestie van die DDO tool installeren op je huidige windows partitie?
DDO tools install je niet op je partitie.
die nestelen zichzelf op de schijf (in bootsector oid), buiten de partitites om zodat ze als eerste recht krijgen te starten.
zodoende kan DDO je schijf helemaal zichtbaar maken.

Verwijderd

Topicstarter
hmzz nou het zit nu dus zo:
1. Ik heb 1 hd van 4,3 gig en die deed het goed en nu nog steeds.
2. Ik heb een hd van 40 gig en die heb ik er een half jaar gelden in gezet en toen deed ie het met ddo maar nu heb ik de 4,3 geformat(waar windwos op staat) en nu kan ik dus de 40 gig niet meer zien en op die 40 gig staat belangrijke data dus hoe kan ik die terugkrijgen?

zo duidelijker dnek ik

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:34

Jiffy

God, you're ugly!

Op de oude schijf (de 4.3 GB) Windows opnieuw installeren, vervolgens DDO tooltje er op zetten, klaar.

Van de tweede schijf blijf je dus voorlopig _af_. Je concentreert je op de oude, kleine schijf die je nu geformatteerd hebt. Pas als je pc weer in het land der levenden is (met z'n 4.3 GB schijf) ga je je bekommeren om die 40 GB schijf met z'n tooltje...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
uhmm de 4,3 is al weer bij de levenden

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jiffy schreef op 20 augustus 2002 @ 16:36:
Op de oude schijf (de 4.3 GB) Windows opnieuw installeren, vervolgens DDO tooltje er op zetten, klaar.

Van de tweede schijf blijf je dus voorlopig _af_. Je concentreert je op de oude, kleine schijf die je nu geformatteerd hebt. Pas als je pc weer in het land der levenden is (met z'n 4.3 GB schijf) ga je je bekommeren om die 40 GB schijf met z'n tooltje...
jij hebt dus nog nooit een DDO tool gezien.

DDO software wil nieuwe partities maken, maar als er nog partities op staan wil hij ze eerst weg hebben omdat ze zijn werk belemmeren.
die DDO tool installeert zich tijdens het maken van de partities op de bootschijf, en daar komt meteen de informatie van de schijf bij (waar partities zitten, hoe groot enz enz).
als je dan je bootschijf formatteert is al die info weg en denkt je DDO programma dat het een verse schijf is en wil dus eerst de schijf weer leeg hebben.

de enige oplossing is de harddisk in een pc te zetten die de 40Gb wel kan zien en je belangrijke data daar te bewaren.
als je pc dan weer geinstallleerd is kan je via netwerk of met CDRW's je data weer terug zetten op je 40 Gb disk.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx dan

Verwijderd

Topicstarter
dan weet ik dat

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos