Sony autoradio aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43228

Topicstarter
Ik heb een nieuwe autoradio van sony CDX-CA850. Maar hoe ik hem nu heb aangesloten is niet fijn. Zodra ik mijn contact uitzet gaan mijn radio ook gelijk uit. Opzich niet erg maar hij is ook gelijk zijn geheugen kwijt. Ik heb gezocht in mijn dashboard naar een constante 12v draad als mijn contact uit staan maar die kan ik niet vinden. Is het mogelijk om hem direct op mijn accu aan te sluiten of komt hier een te hoge voltage uit waarmee ik mijn radio "opblaas" ??????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Je kunt hem rechtstreeks op de Accu doen. De geheugendraad en de schakeldraad gewoon op permanent +. Het voltage van je Accu is niet anders als dat van je boordnet van de auto.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 13:43
is het niet zo dat je ussen je radio en je iso connector stekkertje dan moet verwisselen.
Geef ff info of er stekkers in tussen de draden zitten +kleuren

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 18:27
Als je de radio via een iso stekker hebt aangesloten, dan moet je de rode en gele draad omwisselen, je radio loopt dan nog wel over het contact maar houdt wel zijn geheugen vast. Vooropgesteld dat je in de iso stekker een permanente en geschakelde plus hebt zitten.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

je kan hem gewoon op de accu aansluiten
en opblazen kan je simpel voorkomen door er een zekering tussen te zetten! maar een accu is 12 volt en dat is precies wat je radio nodig heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Anoniem: 1933 schreef op 20 augustus 2002 @ 13:31:
je kan hem gewoon op de accu aansluiten
en opblazen kan je simpel voorkomen door er een zekering tussen te zetten! maar een accu is 12 volt en dat is precies wat je radio nodig heeft :)
Een accu is inderdaad standaard 12 volt, maar ik zou zoals jij al hebt gezegt toch maar een zekering ertussen doen. Een accu kan namelijk net zo goed 14v of zelfs hoger zijn (door bv veel toeren te maken met de motor).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarTAC schreef op 20 augustus 2002 @ 13:34:
[...]

Een accu is inderdaad standaard 12 volt, maar ik zou zoals jij al hebt gezegt toch maar een zekering ertussen doen. Een accu kan namelijk net zo goed 14v of zelfs hoger zijn (door bv veel toeren te maken met de motor).
klopt! kan altijd een piekspanning uitkomen die net je apparatuur sloopt!

bij mijn jvc radio zit erachterop ook een zekering... vaak zit die gewoon op 1 punt en vangt die de 'klap' wel op, maar er zijn radio's (o.a. mijn jvc) waar je kan kiezen tussen 2 posities voor die zekering en dan moet je ff goed lezen hoe hij moet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gerritjuh schreef op 20 augustus 2002 @ 13:17:
Als je de radio via een iso stekker hebt aangesloten, dan moet je de rode en gele draad omwisselen, je radio loopt dan nog wel over het contact maar houdt wel zijn geheugen vast. Vooropgesteld dat je in de iso stekker een permanente en geschakelde plus hebt zitten.
zo moet het inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerritjuh schreef op 20 augustus 2002 @ 13:17:
dan kan je net zo makkelijk die twee draden bij elkaar draaien en allebei direct op de accu aansluiten! kan je tenminste ook je radio aanzetten zonder eerst het contact aan te hoeven zetten :)

ik vind dat zo irri als hij achter je contact zit... dan moet je telkens je sleutel omdraaien en dan gaat meteen allerlei andere apparatuur aan in de auto die je helemaal niet aan wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

die piekspanningen van een accu kan je radio makkelijk hebben, en anders zit er zowiezo al een zekering tussen :P ik geloof dat de max laadspanning van een accu ongeveer 14 volt is, maar dat kan geen kwaad :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62554

Anoniem: 1933 schreef op 20 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

klopt! kan altijd een piekspanning uitkomen die net je apparatuur sloopt!

bij mijn jvc radio zit erachterop ook een zekering... vaak zit die gewoon op 1 punt en vangt die de 'klap' wel op, maar er zijn radio's (o.a. mijn jvc) waar je kan kiezen tussen 2 posities voor die zekering en dan moet je ff goed lezen hoe hij moet staan
Een zekering houdt echt geen piekspanning tegen. Of ze moeten al heel hoog zijn. Een zekering houdt alleen een hoog amperage tegen. Dus bij kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Alle auto apparatuur is gemaakt voor een voltage van 13.8 - 14.4 Volt. Kijk maar eens in je boekje. Je vermogen wordt ook gemeten op dat voltage.

Dit is namelijk de standaard "boordspanning" van een goed werkende auto. Sterker nog, als jouw spanningsregelaar van je auto brak is, heb je een lager voltage en haalt je apparatuur ook niet de opgegeven waardes, aangezien die allemaal op dat voltage gemeten worden. (Tevens zal je Accu bagger opladen.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62554 schreef op 20 augustus 2002 @ 13:54:
[...]

Een zekering houdt echt geen piekspanning tegen. Of ze moeten al heel hoog zijn. Een zekering houdt alleen een hoog amperage tegen. Dus bij kortsluiting.
uhm... je hebt gelijk! foutje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 18:27
GaMeOvEr schreef op 20 augustus 2002 @ 15:51:
Alle auto apparatuur is gemaakt voor een voltage van 13.8 - 14.4 Volt. Kijk maar eens in je boekje. Je vermogen wordt ook gemeten op dat voltage.

Dit is namelijk de standaard "boordspanning" van een goed werkende auto. Sterker nog, als jouw spanningsregelaar van je auto brak is, heb je een lager voltage en haalt je apparatuur ook niet de opgegeven waardes, aangezien die allemaal op dat voltage gemeten worden. (Tevens zal je Accu bagger opladen.)
Dat is niet helemaal waar, als je spanningsregelaar defect is en hij "regelt" de spanning niet meer af dan loopt die op tot boben de 13,8 volt. De afgegeven spanning is dan geheel afhankelijk van het toerental van de dynamo

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerritjuh schreef op 20 augustus 2002 @ 17:49:
[...]

Dat is niet helemaal waar, als je spanningsregelaar defect is en hij "regelt" de spanning niet meer af dan loopt die op tot boben de 13,8 volt. De afgegeven spanning is dan geheel afhankelijk van het toerental van de dynamo
dat toerental... is dat per dynamo verschillend? of wordt dat bepaald door de motor? of het toerental van de motor? hoe weet die dynamo dat hij bijvoorbeeld harder moet gaan draaien omdat je veel apparatuur in je auto hebt zitten? is dat door die spanningsregelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35
[search= autoradio contact]

Er is onlangs nog een topic geweest over een autoradio in een fiatje, met hetzelfde probleem.
Je moet idd ff goed controleren of de aansluitingen in de isostekker zitten zoals de radio ze verwacht (ondanks dat iso een standaard is, wil er soms weleens wat verschil inzitten)
Daardoor kan je autoradio idd sommige instellingen vergeten.

Edit: die tag werkt niet, maar als je die termen zelf ff in de zoekerd invult, vind je wel een aantal nuttige topics
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.