Toon posts:

KPN mobile pre-paid bellen in buitenland wil nie :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers,

Ik heb denk ik zo ongeveel 1,5 een KPN Mobile pre-paid kaart met een SAMSUNG SGH-2400 toestel.

Nu ging ik laatst op vakantie in Noorwegen en ik kon mijn toestel niet gebruiken; Dwz: ik kon uiteraard gebeld worden, maar sms'en en ZELF bellen lukte niet. Dit gold overigens ook voor de doorreis in Duitsland en Denemarken. Ik had uiteraard voldoende beltegoed.

Vanaf het moment dat ik de Nederlandse grens overstak kwam er in het display rechts-bovenin een driehoekje te staan (wasda? :?) en kwam er een melding 'beperkte service'.

Voordat ik op vakantie ging heb ik even gecheckt op vakantiebellen.nl ( en dan gaan we er even vanuit dat lulletje Woldring's info correct is..), wat ik allemaal kon. Sms'en kon idd niet met pre-paid dus ik dacht naja jammer, maar zelf bellen was wel een optie!!

Ik heb verschillende netwerken geprobeerd maar dit mocht allemaal niet helpen: de ene verbrak de verbinding direct terwijl de ander een bandje liet horen met de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden, ook niet met +31 ervoor.
Tevens heb ik even de instellingen gereset om te kijken of ik niet toevallig internationaal bellen op de GSM had uitgezet.

Nu vroeg ik mij af hoe dit kan, volgens een kennis komt het doordat KPN je belgedrag analyseert en als je weinig belt (zoals ik doe) dat ze internationaal bellen blokkeren.

Weten jullie wat dit is en hoe je het zou kunnen verhelpen? kpn al geprobeerd te mailen maar dat lukt niet echt via de site, zodoende..

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Je moet *100*nummer# doen, dan word je terug gebelt en is er verbinding.

Twitter

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
BrEeZeR schreef op 20 augustus 2002 @ 12:51:
Je moet *100*nummer# doen, dan word je terug gebelt en is er verbinding.
Overigens staat dit netjes op vakantiebellen.nl vermeld hoor ;)
http://www.vakantiebellen...=tr&pr=10&ab=27&ld=26&eu=

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:00

Dennahz

Life feels like hell should.

[Airwolf] schreef op 20 augustus 2002 @ 13:02:
[...]

Overigens staat dit netjes op vakantiebellen.nl vermeld hoor ;)
http://www.vakantiebellen...=tr&pr=10&ab=27&ld=26&eu=
Tja, misschien heeft hij eroverheen gelezen :? :)

Twitter