Tweakers.net Newstracker 1.0

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
* MisterData heeft de afgelopen dagen een programmaatje geschreven, om automatisch een bericht te laten zien wanneer er nieuwe items op de frontpage zijn. Zo'n tracker bestaat al, maar die vertraagde m'n systeem enorm omdat 'ie van die popups gebruikte die net als bij MSN omhoog 'scrollen'. Daarom heb ik dit programma gemaakt. Het gebruikt van die gele balloonTips, dus helaas werkt het programma alleen met Windows XP, Windows 2000 en heel misschien met Windows ME (heb ik nog niet kunnen testen). Source code zit erbij in een zipje, maar die code is een beetje een rommeltje (misschien dat ik daar in de volgende versie nog wat mee ga doen). Het programma is hier te downloaden. Voor de mensen die de code liever zelf compileren (ivm virussen enzo) is er hier een zipje met de sources te downloaden (inclusief MS Visual C++ workspaces). Hier zitten de libraries die ik gebruik nu _wel_ bij.

Hoe werkt het?
Het programma start, als je daarvoor hebt gekozen tijdens de installatie, gewoon tegelijk met windows. Er verschijnt dan een rooie "T" in je systemtray. Iedere 5 minuten controleert het programma op nieuwe items, en als die er zijn, dan krijg ej daar bericht van. Je kan ook zelf de items ophalen, door op 'Refresh' te drukken. Het venster van de tracker open je door op de T te klikken. Heb je een modem en wil je het automatisch ophalen van items even stopzetten, klik dan in het menu file op "Automatically Refresh" (zodat het vinkje verdwijnt). De rest spreekt (hopelijk) voor zich :)

*******UPDATE*******
-- De installer maakt als je dat selecteerd automatisch snelkoppelingen voor je in het startmenu.
-- Nu ook met de geskinde Windows XP controls als je die aan hebt staan.
-- nu met mooie skin

De nieuwe versie is gewoon met de bovenstaande link te downloaden :)

[ Voor 0% gewijzigd door MisterData op 12-09-2002 20:34 . Reden: update 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
* SiHiDa gaat hem meteen testen. :+

Eerste indruk: Goed! :) Nu nog een nieuw bericht op T.net. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
*meldt aan bij meuktracker*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Leuk idee! Het atm. geen zin om 't te testen (en vervolgens nooit meer te gebruiken, zo gaat dat bij mij). Maar eigenlijk heb ik hier voor KlipFolio al :Y) Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 19:49

Halfkakkende

Vandring

Ziet er netjes uit. En lijkt naar behoren te werken (tot nu toe dan)!
Helaas is het opstarten wat lastiger. Als ik kies om hem niet met windows te laten starten, en ik wil hem gebruiken, moet ik eerst naar de install dir ipv dat ik dat snel in de quicklaunch oid kan aanklikken. Misschien iets om aan te passen in de setup.

Wat misschien ook leuk/handig is, zelf de tijd van het checken instellen bijvoorbeeld om de 30 minuten oid., want hij geeft nu ook een berichtje als er geen nieuwe berichten zijn, wat op den duur misschien wel gaat irriteren.

Verder: Nice Job! Heb je nog meer van dit soort proggeltjes?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 19:58

Kristof

is een Belgisch product

Hoe connecteert dat programma? Neemt het uw instellingen over of...?
Ik zit namelijk met een verplichte proxyserver voor http (poort 80 staat dicht)
En het programma kan blijkbaar niet connecteren.
Dus ik vermoed dat het de proxyconfig in mijn instellingen niet overneemt, maar rechtstreeks via poort 80 probeert te connecten.

Daarom tip voor eventuele volgende versie => proxy support?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

kun je dit niet naar linux porten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Dat je om de 5 minuten een ballonnetje krijgt is raar, want hij onthoud de hoogste ID van newspostings en als er geen hogere ID is gedownload, zou er ook geen bericht moeten komen. Ik weet niet wat het programma met proxyservers doet, dat moet ik even bij Nullsoft navragen, want ik gebruik een van hun libraries om op internet te kunnen. Denk niet dat ik het ooit naar Linux kan porten, omdat ik zelf geen bal van Linux weet en ik me ook (nog?) niet heb verdiept in de Linux API. Ik zal straks even kijken of ik de fout kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Halfkakkende schreef op 20 augustus 2002 @ 12:11:
Ziet er netjes uit. En lijkt naar behoren te werken (tot nu toe dan)!
Helaas is het opstarten wat lastiger. Als ik kies om hem niet met windows te laten starten, en ik wil hem gebruiken, moet ik eerst naar de install dir ipv dat ik dat snel in de quicklaunch oid kan aanklikken. Misschien iets om aan te passen in de setup.
Wordt geregeld in de 1.1 update :) Komt tzt hier en dan is de bug met de ballonnen ook opgelost.
Verder: Nice Job! Heb je nog meer van dit soort proggeltjes?
Neej, maar ik ga misschien ook een trackertje maken voor dit forum, want die hebben ook output in XML-formaat :) Je zou hottopic es kunnen proberen :) www.hottopic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Halfkakkende schreef op 20 augustus 2002 @ 12:11:
Wat misschien ook leuk/handig is, zelf de tijd van het checken instellen bijvoorbeeld om de 30 minuten oid., want hij geeft nu ook een berichtje als er geen nieuwe berichten zijn, wat op den duur misschien wel gaat irriteren.
Raar, bij mij doet ie dat niet. Ik heb em hier es op 11 seconden gezet (10 seconden blijft de ballon staan, en ik krijg echt maar 1 ballon. Raar dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Het zootje is geupdate, zie voor de veranderingen mijn eerste posting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MisterData schreef op 20 augustus 2002 @ 12:48:
[...]

Neej, maar ik ga misschien ook een trackertje maken voor dit forum, want die hebben ook output in XML-formaat :) Je zou hottopic es kunnen proberen :) www.hottopic.nl
Of de GoT Tracker ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:48
Sorry, 2x op 'verstuur' geklikt... ik ben te ongeduldig :(

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:48
Mag ik u hartelijk danken? :Y)
Ik heb inderdaad liever van die ballonnetjes dan die irritante MSN popups. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

PICS :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
* MisterData is at your service :P Screenie is bijna net zo groot als de installer :/ Hier issie:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandervorst-bs.nl/~tommy/tnettracker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Sorry voor dat grote witte stuk onderaan de afbeelding; als je geen Paint op je PC hebt dan moet het maar met Imaging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Maniakje schreef op 20 augustus 2002 @ 22:44:
Mag ik u hartelijk danken? :Y)
Ik heb inderdaad liever van die ballonnetjes dan die irritante MSN popups. :)
Graag gedaan hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Hmmz, ik zit hier achter een proxy (gewoon poort 80), werkt het dan ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/tnewstracker.gif
volgens mij niet dus.... jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Tranzity schreef op 21 augustus 2002 @ 10:13:
Hmmz, ik zit hier achter een proxy (gewoon poort 80), werkt het dan ook??
Proxy's pakt ie blijkbaar helemaal niet, zoals ik hierboven al heb gezegd ga ik hierover nog mailen met Nullsoft, waarvan ik de JNetLib gebruik als library om op internet te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje in je code gebruik je nsnetlib.lib maar die zit niet bij de standaard distro van nullsoft... waar kan ik die vinden?

• MisterData
Er is een nieuwe versie, met nog minder bugs en een mooie skin. Het prog is te downloaden vanaf http://quatro.ath.cx/newstracker/index.html :)

• MisterData
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 01:37:
vraagje in je code gebruik je nsnetlib.lib maar die zit niet bij de standaard distro van nullsoft... waar kan ik die vinden?
Ik heb een aantal dingen een andere naam gegeven, de nsnetlib heette origineel JNetlib. Ik zal zowieso even m'n hele project-map zippen zodat je _wel_ alle libs enzo hebt :) Binnen enkele minuten zet ik hier nog even een linkje naar die source-map neer :)

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Vetjes gedaan man !

• MisterData

• MisterData
De screens op de website waar je kan downloaden lijken neit echt meer op de nieuwe versie. De nieuwe versie is een stukkie mooier en handiger :) Foototje :
Afbeeldingslocatie: http://www.vandervorst-bs.nl/~tommy/newstracker.JPG :) Ik haaler zoals je ziet ook m'n roosterwijzigingen mee op :)

[ Voor 0% gewijzigd door MisterData op 12-09-2002 20:39 . Reden: blech url is case-sensitive ]

Pagina: 1