* MisterData heeft de afgelopen dagen een programmaatje geschreven, om automatisch een bericht te laten zien wanneer er nieuwe items op de frontpage zijn. Zo'n tracker bestaat al, maar die vertraagde m'n systeem enorm omdat 'ie van die popups gebruikte die net als bij MSN omhoog 'scrollen'. Daarom heb ik dit programma gemaakt. Het gebruikt van die gele balloonTips, dus helaas werkt het programma alleen met Windows XP, Windows 2000 en heel misschien met Windows ME (heb ik nog niet kunnen testen). Source code zit erbij in een zipje, maar die code is een beetje een rommeltje (misschien dat ik daar in de volgende versie nog wat mee ga doen). Het programma is hier te downloaden. Voor de mensen die de code liever zelf compileren (ivm virussen enzo) is er hier een zipje met de sources te downloaden (inclusief MS Visual C++ workspaces). Hier zitten de libraries die ik gebruik nu _wel_ bij.
Hoe werkt het?
Het programma start, als je daarvoor hebt gekozen tijdens de installatie, gewoon tegelijk met windows. Er verschijnt dan een rooie "T" in je systemtray. Iedere 5 minuten controleert het programma op nieuwe items, en als die er zijn, dan krijg ej daar bericht van. Je kan ook zelf de items ophalen, door op 'Refresh' te drukken. Het venster van de tracker open je door op de T te klikken. Heb je een modem en wil je het automatisch ophalen van items even stopzetten, klik dan in het menu file op "Automatically Refresh" (zodat het vinkje verdwijnt). De rest spreekt (hopelijk) voor zich
*******UPDATE*******
-- De installer maakt als je dat selecteerd automatisch snelkoppelingen voor je in het startmenu.
-- Nu ook met de geskinde Windows XP controls als je die aan hebt staan.
-- nu met mooie skin
De nieuwe versie is gewoon met de bovenstaande link te downloaden
Hoe werkt het?
Het programma start, als je daarvoor hebt gekozen tijdens de installatie, gewoon tegelijk met windows. Er verschijnt dan een rooie "T" in je systemtray. Iedere 5 minuten controleert het programma op nieuwe items, en als die er zijn, dan krijg ej daar bericht van. Je kan ook zelf de items ophalen, door op 'Refresh' te drukken. Het venster van de tracker open je door op de T te klikken. Heb je een modem en wil je het automatisch ophalen van items even stopzetten, klik dan in het menu file op "Automatically Refresh" (zodat het vinkje verdwijnt). De rest spreekt (hopelijk) voor zich
*******UPDATE*******
-- De installer maakt als je dat selecteerd automatisch snelkoppelingen voor je in het startmenu.
-- Nu ook met de geskinde Windows XP controls als je die aan hebt staan.
-- nu met mooie skin
De nieuwe versie is gewoon met de bovenstaande link te downloaden
[ Voor 0% gewijzigd door MisterData op 12-09-2002 20:34 . Reden: update 3 ]