Toon posts:

Connectie maken met een switch

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

weet iemand hoe ik in delphi een connectie kan maken met een switch? En zo de mac/ip adressen van de bijbehorende poorten kan ophalen en wegschrijven... Zodra de connectie maar ligt zal de rest denk ik wel lukken (hoop ik)

de switch heeft een adres waarmee ik in de iexplorer een informatie pagina kan opvragen en ook in kan inloggen zodat ik de benodigde info kan zien.. Alleen wil ik deze informatie met een delphi programma wegschrijven in een database...

alvast bedankt voor de hulp......

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

nou begin eens met een HTML component op te zoeken, ik denk niet dat je dat deel zelf hoeft te maken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Meeste netwerk apperatuur is via snmp vrij simpel te managen

Verwijderd

Topicstarter
heb je info hoe ik dat via snmp kan doen, ik heb daar nml geen ervaring mee... :(

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Wil je zelf daarvoor een programma maken?
Er zijn echt al zo veel programmatjes die switches kunnen managen, vooral via SNMP.
Beetje zonde van al je moeite.

Verwijderd

Topicstarter
weet je misschien waar ik die zou kunnen vinden?

Verwijderd

uuhh...
google?

Verwijderd

[old]handleiding php : XCIII. SNMP functions[/old]

sorry delphi vroegje....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 23:39 . Reden: niet opletten ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nu wat geprobeerd met een snmp manager, omdat ik nog niet weet hoe je zoiets moet gebruiken in Delphi, maar weet iemand waar ik oid's van switches kan vinden? Ik heb nml het macadres van de pc nodig die aan de poort gekoppeld zit (zodat een andere pc met andere netwerk kaart niet op die poort kan connecten)

alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

IPWorks voor delphi heeft overigens ook erg leuke snmp objecten

Verwijderd

Dit gaat waarschijnlijk niet om een switch maar een router, waarschijnlijk zo'n SoHo internet gateway router. En of die via SNMP is aan te sturen is nog maar de vraag. Vaak is er alleen een webinterface beschikbaar.
Pagina: 1