Toon posts:

[php] filenaam achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mbv php de filenaam achterhalen van een .jpg bestand die door de pagina wordt weergegeven. Ik weet dus niet welk .jpg de gebruiker op het moment ziet maar wil dit wel achterhalen.
Ik kan wel van alles vinden om bestandsnamen van ge-uploade bestanden te achterhalen maar niet van het ge-downloaded bestand, waar de gebruiker nu naar kijkt.
Kan iemand aub even een hint hoe ik dit moet aanpakken (ik hoef natuurlijk niet de volledige code maar een hint om op weg te komen is meer dan welkom)?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

hoezo weet je niet wat de gebruiker ziet? jij tovert toch een plaatje tevoorschijn voor hem? of zie ik het verkeerd?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Ik weet dus niet welk .jpg de gebruiker op het moment ziet maar wil dit wel achterhalen.
Wellicht is het makkelijker om er voor te zorgen dat je dat dan wel weet... Vertel eens wat precies de bedoeling is? Er zijn waarschijnlijk wel logische(re) oplossingen te bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
PS. ik heb de bestandsnaam nodig om informatie bij foto's (de getoonde .jpg) te kunnen plaatsen. Deze info staat nl. in aparte txt bestanden met dezelfde naam als het .jpg bestand. De pagina's worden door een applicatie gegenereert. Ik kan extra code toevoegen aan de pagina's. Deze code wordt op alle pagina's gezet. Ik wil dus een stukje code maken wat uitzoekt welke foto er ge-downloaded wordt en er dan de juiste text onderzetten.

Verwijderd

Dus je kan/mag niet aan de code van de 'applicatie' zitten ofzo?
Zorg 'r dan maar eens voor dat dat wel kan/mag, lijkt me stukken handiger.

Verwijderd

Als je echt niet in de applicatie kunt komen, dan kun je het misschien met javascript doen. Je kunt dat van de image-tag de waarde opvragen, en dan zou je deze dus weer terug kunnen sturen naar de server en vandaar met php de info weer terug sturen. Wel een beetje omslachtig, maar het kan zo wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel aan de code van de applicate zitten, maar het probleem is dat de applicatie voor elke foto een aparte pagina bouwt. Ik moet dus ruim 300 pagina's gaan aanpassen. Je kunt wel begrijpen dat ik daar geen zin in heb. Dus dacht ik als ik nu 1 script kan bouwen wat op elke pagina geplaatst kan worden (door de applicatie) die de juist text ophaalt en laat zien dan ben ik klaar.

Oja, de bestandsnaam van de .jpg staat ook in het .php bestand. Dat stuk code wordt door de applicatie genereert. Ik kan de applicatie niet aanpassen zodat ik deze code vanuit de applicatie kan beinvloeden. De code die ik door de applicatie kan laten toevoegen (op elke pagina) wordt hieronder geplaatst. Maakt dit het misschien makelijker?

Verwijderd

Als de bestandsnaam als variabele in het php bestand komt te staan, dan kun je die toch gewoon uitlezen in de code die eronder wordt geplaatst :?

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb nog iets bedacht: is het mogelijk om de naam van de .php te achterhalen waarin de php code staat? Dus staat de code in test.php dat de output test.php is?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:21:
Nu heb nog iets bedacht: is het mogelijk om de naam van de .php te achterhalen waarin de php code staat? Dus staat de code in test.php dat de output test.php is?
Wanner ze rechtstreeks aangeroepen door de browser kan dit wel, met behulp van $_SERVER['PHP_SELF']:
The filename of the currently executing script, relative to the document root. For instance, $_SERVER['PHP_SELF'] in a script at the address http://example.com/test.php/foo.bar would be /test.php/foo.bar.
Waarschijnlijk doet $_SERVER['PATH_TRANSLATED'] iets soortgelijks voor je; zie hiervoor de CGI specificatie.
Pagina: 1