maakt een router internet traag?

Pagina: 1
Acties:

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb thuis @home en ik zit achter een hardwarematige router
(farallon broadband gateway). nou haal ik nooit snelheden boven de 250 kb/s en mijn vriendin haalt regelmatig de 450. kan dat aan de router liggen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan, maar ook aan het gebied waar je zit. Is nog steeds kabel he...delen met de rest van de wijk....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ligt eraan hoe de router is ingesteld ;-)

enne... @home is een vreemde verbinding

de een haalt de 450kb/sec en de ander maar 6kb/sec

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
je deelt dus met je wijk, weinig gebruikers in de wijk, hogere snelheid
trouwens het aantal computers op je riuter is ook een delende factor
het is dus heus niet zo dat je zonder router en een computer 250kb/sec haalt en
met router en 4 computers hetzelfde

• tijsco
  • Niet online
snap ik ook wel, maar als je 4 computers hebt, waarvan er 3 uit staan, dan moet je toch gewoon met die ene de volle snelheid kunnen halen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Welk OS gebruik je ?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb ook een hardware router staan, de Sitecom Broadband router, maar ik merk hier geen verschil in download/upload snelheid.. heb chello, nog altijd max. 187kb/s ofzo dus..

wel kan ik niks meer verzenden op bijv. MSN of Mirc.. sinds ik deze router heb.. weet iemand waaraan dit ligt??

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:15
poorten?

Verwijderd

tijsco schreef op 20 augustus 2002 @ 13:26:
snap ik ook wel, maar als je 4 computers hebt, waarvan er 3 uit staan, dan moet je toch gewoon met die ene de volle snelheid kunnen halen?
Ja maar als er bij jou in de straat (buurt) nog 30 pc's aanstaan. Dan zakt jou snelheid ook in. |:(

• tijsco
  • Niet online
ik heb windows xp pro(en)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:47:
[...]

Ja maar als er bij jou in de straat (buurt) nog 30 pc's aanstaan. Dan zakt jou snelheid ook in. |:(
[hk mode]
Als ze geen bandbreedte gebruiken O-)
[/hk mode]

De provider gaat er van uit dat er X aantal mensen in je straat wonen, maar als er meer dan X zijn. Dan zal dat hun niet boeien...

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 20 augustus 2002 @ 13:42:
ik heb ook een hardware router staan, de Sitecom Broadband router, maar ik merk hier geen verschil in download/upload snelheid.. heb chello, nog altijd max. 187kb/s ofzo dus..

wel kan ik niks meer verzenden op bijv. MSN of Mirc.. sinds ik deze router heb.. weet iemand waaraan dit ligt??
omdat je geen DIRECTE verbinding hebt... voor filetransfer moet je in je router PORTMAPPINGS aanmaken voor de portnummers e.d. moet je even in de internet-delen faq kijken

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

G-PHREAK schreef op 20 augustus 2002 @ 13:42:

firmware updaten www.sitecom.nl

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb deze router net een week.. lijkt me niet dat dit dan nu al nodig is

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Het zou aan de router kunnen liggen, maar zoals ook al opgemerkt wordt: Het kan ook gewoon @home zijn.

Soms maakt zelfs je mac-adres uit. Met een ander mac-adres wordt je (meestal) op een ander subnet gezet, en het ene subnet is ook sneller dan het andere.
Pagina: 1