• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Gisterenavond had onze neurotische kat overgegeven op mijn badjas :? Dus gauw in de wasmachine gegooid; kom ik zojuist beneden zie ik tegen het raampje van de wasmachine m'n Ericsson T39m liggen :'(

De accu is tijdens het wassen ervan losgegaan en ik heb de föhn er nog even opgezet, maar het is natuurlijk duidelijk dat dat ding hoogstwaarschijnlijk wijlen is. Ben hem nu aan het laten drogen (hij was niet erg nat meer - alleen achter het schermpje een heel klein beetje) maar bij een eerste poging daarnet deed hij helemaal niets.

Nu de vragen:

• Zijn er methoden die de minieme kansen voor mijn arme GSM verhogen? Ik wilde hem uit elkaar halen maar heb geen idee hoe dat gaat, zeker ivm dat klepje wat een heel lullig systeem schijnt te zijn (nergens zitten ook schroeven e.d.)

• In het waarschijnlijke geval dat ie dood is, moet ik een andere hebben. Nu heb ik een Dutchtone abonnement van E22 p/m wat over een maand afloopt. Van wat ik heb begrepen heeft Dutchtone een loyaliteitsprogramma waardoor je met korting een nieuwe GSM kan kopen. Iemand die hier meer vanaf weet?

• Tevens vraag ik me af of het, omdat het een huishoudelijk ongeluk is, de schade mogelijk te verhalen valt op één of andere bijzondere verzekering (buiten een GSM-verzekering natuurlijk).

Alvast bedankt voor de hulp.

* Arthur baalt wel ff flink van deze stomheid, kan dat geld wel beter besteden :(

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:36
Je krijgt leuke kortingen op een nieuwe phone, als je een abbo afsluit of verlengd. Openhalen doe je met van die torks(vaut geschrefen?) schroevendraaiers. Meestal zie je wel twee schroeven zitten onder de accu, of die stikker die er in zit(totaal trouwens vier(misschien ook onder de antenne achterkant)). Als je toch denkt dat die stuk is maakt open maken ook niks meer uit.

no comment

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 15:18
Ik denk dat de telefoon overleden is. En dat dit geen verzekerings werk is.

http://www.designyourgoogle.com

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:15
nee, ericsson's kun je niet zelf openhalen zonder ericsson gereedschap, de telefoon wordt namelijk open gemaakt met een 3 tal mesjes. er zitten behalve om en printplaat vast te zetten geen schroeven in.

• Mark_V
  • Laatst online: 06-06-2022
Ericssons zijn inderdaad vrij moeilijk open te krijgen, maar als je een beetje handig bent, lukt het je ook zelf wel, met standaardgereedschap (zoek even met google).

De procedure voor een watertelefoon is: batterij er meteen uit. Ding compleet uit elkaar halen en drogen met en foehn. Daarna nog ongeveer 1 a 2 weken laten drogen op de verwarming en weer in elkaar zetten.

Mocht hij echt overleden zijn, kan je het beste NIET je dutchtone verlengen, de bonussen zijn ruk, vooral als je nooit over je belbundel heengaat. Je krijgt dan categorie 1 mee, dat betekent dat je 1 jaar moet verlengen, en dan een toestel erbij krijgt voor een prijs waar ze (als je goed zoekt) ook los voor te krijgen zijn. Het wordt pas interessant als je een hogere categorie krijgt, maar dat krijg je alleen als je iedere maand meer dan 10 euro over je bundel gaat.
Bovendien is dutchtone tegenwoordig asociaal duur. Je kan beter bijv. een nieuw BEN abo nemen, via een van de internetshops (zie www.telecomvergelijker.nl) die geven veeeeel betere bonussen. Met nummerbehoud hou je dang gewoon je oude nummer.

Verwijderd

je bent uitgeweken voor een agresiefe automobilist die doorgereden is doordat jij uitgeweken ben ben je de sloot in gereden
en is je telefoon +wat kleding stukken vlink naar de klote
je beld je verzeking en zegt wat er gebeurd is
je hebt een neiwue phone + kleding
walla

• Mark_V
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:06:
je bent uitgeweken voor een agresiefe automobilist die doorgereden is doordat jij uitgeweken ben ben je de sloot in gereden
walla
Sure! Voortaan wat minder lijm snuiven jongeman.... van welke verzekering dacht je dat terug te krijgen?

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
lol, das illegaal, das je verzekering oplichten :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:06:
walla
Verzekeringsman: Welke sloot? Waar is het procesverbaal? Waar is die auto/fiets nu? Wil je die auto/fiets niet vergoed hebben?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 18:56
dutchtone heeft wel wat aanbiedingen...bel 1334 en vertel ze het verhaal........

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Arthur
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Het uitwijkverhaal was erg grappig maar zal ik maar laten voor wat het is :P

Ik heb Dutchtone al gebeld voor wat ik zou moeten bijbetalen voor een Nokia 6510 (zowat de enige betaalbare GSM die klein is en een IR poort heeft volgens mij) als ik m'n huidige abonnement (fl 45 p/m - dus nog niet zo'n nieuw, duurder €20 ding) zou verlengen. Ik moest dan €279 betalen voor het privilege van een jaar extra Dutchtone met een veel duurder abbo en een nieuwe telefoon. Dat kunnen ze dus vergeten, aangezien diezelfde telefoon voor een goedkoper abonnement bij O2 €129 kost (geen entreekosten) en m'n abonnement toch over 3,5 week afloopt.

Ik denk dat ik even een week wacht, tussentijds wat föhnen hier en daar en dan maar hopen dat ie het nog gaat doen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Norckon
  • Laatst online: 16-02 23:21
Eerst je tellie uit elkaar halen en goed! drogen. Dan kijken of ie nog wat wil doen.
Als ie 't nog niet doet leg 'm dan een nachtje in een badje isopropanol, is erg effectief. Nachtje weken, drogen en nog 's proberen. Helpt dit nog niet dan kun je kijken of er iets is doorgebrand en de betreffende onderdelen vervangen.

Op deze manier heb ik al tientallen telefoons gered van de dood...

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Sorry hor, maar wat een giller..

Ik heb afgelopen zondagochtend ook de T39M van m'n vriendin uit de wasmachine gevist.. :)
"Ze hoorde wel wat gerommel maar dacht dat ze best wel ff kon wachten tot na het wassen"

Ook bij haar lag de batterij deraf en is er niks meer aan te doen...wel balen dus! Hij ligt nog te drogen maar ik vrees dat er verder weinig kans is op reïncarnatie.. Doet de sim het bij jou nog?? (hier niet dus).
Zij zit alleen nog wel anderhalf jaar aan een O2 abo vast dus abonnementsverlenging zit er bij haar niet in.

Ik heb nu m'n oogje laten vallen op de zéér scherp geprijsde ondernemers abonnementen van www.gsm.nl
Voor ongeveer €170 een leuke Motorola V60, maar zie dit topic voor meer info (je hebt nl wel een KvK nummer nodig!!)

Zeer goedkope GSM telefoons!

PS: Als je een verzekering had gehad dan had die dus wél uitgekeerd want het valt gewoon onder watersschade en dat wordt (mits je de telefoon kan overleggen, en dat kan je,) door veel verzekeringen gewoon gedekt .

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Een collega van mij had waterschade op zijn camera, hij legde het gewoon op de kachel/verwarming. Liet het een aantal weken staan en sindsdien doet ie het weer. :)
Dus ik zou dat zeker doen, maar ondertussen wel uitkijken naar een nieuwe telefoon.

• Arthur
Even for the record, mochten er nog meer mensen hun T39 of GSM meewassen: sinds gisteren (vier dagen na de 'ramp') vertoont de T39 weer tekenen van leven. Hij crashte een keer, de IR-poort doet het nog niet altijd en hij heeft problemen met het vinden van een netwerk, maar ik laat hem nog even verder drogen op de en denk/hoop dat deze dingen dan ook in orde zullen zijn. Het enige wat ik ermee gedaan heb is op een tafeltje neerleggen zonder accu, verder geen bijzondere ingrepen.

Overigens komt de reanimatie ietsjes te laat: ik heb eergisteren een SonyEricsson T68i gekocht met een nieuw abonnement, wat ik toch moest hebben. Daar heb ik (ondanks het feit dat m'n tweede T68 óók omgeruild moet worden ivm een probleem) geen spijt van - mooie telefoon en nu kan ik eindelijk dat Bluetooth eens uitproberen met de T39/68 :)

[ Voor 0% gewijzigd door Arthur op 25-08-2002 23:41 . Reden: iets vergeten ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

hoeveel gewassen foons zal ik nog es tegenkomen op GoT forum? :)
Ze zullen wel weer hagelnieuw en lekker ruiken....

Maar het blijft vervelend. Haastige spoed is zelden goed, je zakken niet controleren.
Vooral op het feit dat gsm lekker klein en vederlicht zijn, merk je zowat NIKS van en smijt je alles in wasmachine of op stapel kleren.

Ik zou maar beter iets grotere foons nemen, dan zie je ze niet snel over je hoofd. Toch? Of laat ze vaker in je jas en niet in je broek...

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

Rejgun

Leven is Bier drinken

Claimen op je inboedelpolis.

Moet je zoals ik hier al las wel je toestel kunnen overleggen en de originele nota hebben.

Maar ik moet de 1e gsm die ten onder is gegaan aan water nog zien, uit elkaar halen en heel goed drogen!

Audi: Vorsprung durch Technik

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 15:05

mr_fragle

Don't forget the guide

Mijn maxxon mn2 plus is nu 1,5 jaar geleden in de wasmachine geweest. Hij doet het perfect :)

Heb hem uit elkaar gehaald en laten drogen (24 uur) en toen de hele dag geprobeerd om hem op te laden en aan te zetten. In het begin ging de accu snel leeg, maar dat was snel over :)

Gewoon geluk gehad, en een goede degelijke foon :)
(ding ziet er niet uit, maar is functioneel, goedkoop, klein en trilt)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

de verzeking is er toch om opgelicht te worden
of niet soms :P
nou die manier die ik heb verteld
werkt bij sommige verzekings maatschapijen wel hoor
vriend van mij heeft dat ook gedaan
en nog iets ik snuif geen lijm
Pagina: 1