Toon posts:

roest weg krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet echt een een casemod, maar het gaat eigenlijk gewoon over het spuiten van een stuk metaal. Als er mensen zijn die hier enkel iets over computers willen lezen moeten ze ich maar inbeelden dat het om een verroeste case gaat.

Hoe krijg je het best roest weg van metaal?
Maar belangrijker: hoe blijf je het weg houden?
Moet je het speciaal behandelen, of is het goenoeg om een laagje verf op te spuiten?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
alle roest goed weg schuren, en dan goede lak erop spuiten. Zolang de lak onbeschadigd blijft kan er geen zuurstof bij het ijzer komen en zal het ook niet gaan roesten.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hammerite, ook heel handig. Maar dat spuit je weer niet.

Verwijderd

als alle roest weg is ( ontvetten ) ,werkt ijzermenie of een goede grondlak afdoende .

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Weg schuren, platte bak met cola vullen, elke kant er minimaal 12 uur in laten liggen, afspoelen met water, weer schuren, lakken.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:50
naar mijn bescheiden mening moet je die roest gewoon echt wegschuren, dan primer erop, dan een keer met heel fijn schuurpapier schuren, nog een keer primeren, en dan pas een keertje gaan lakken.... Nooit zo verf op een stuk onbehandeld metaal spuiten!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
0siris schreef op 20 augustus 2002 @ 11:20:
naar mijn bescheiden mening moet je die roest gewoon echt wegschuren, dan primer erop, dan een keer met heel fijn schuurpapier schuren, nog een keer primeren, en dan pas een keertje gaan lakken.... Nooit zo verf op een stuk onbehandeld metaal spuiten!
das idd beter dan meteen gaan lakken :P

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 20:48

zeeuw32

Luctor et Emergo

Hai Xiln,

Zinkprimer werkt erg goed, zit in een spuitbus enne als er spoortjes roest achterblijven is dit niet echt een ramp omdat de zink dit neutraliseerd.
Het is tevens een goede basis voor je laklaag !!

Greetzz,

Zeeuw

Verwijderd

sWORDs schreef op 20 augustus 2002 @ 11:18:
Weg schuren, platte bak met cola vullen, elke kant er minimaal 12 uur in laten liggen, afspoelen met water, weer schuren, lakken.
hier ben ik het mee eens

ennuh 1 tipje als je een dunne verf hebt die slecht dekt met heel fijn schuurpapier schuren voor je gaat verven maar dat lijkt me logisch

Verwijderd

Uitbesteden aan iemand die er meer verstand van heeft :+

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

afbraamschijf op je slijptol :)

of een staalborstel voor et grove wer, dan schuren, fijner schuren, totdat je echt nix bruins (heeele kleine stukjes) tegenkomt... dan lakken...

je hebt ook speciale chemische stoffen ervoor, ik ben daar niet zo weg van...

Electronics development

Verwijderd

Verdicampo schreef op 20 augustus 2002 @ 11:13:
Hammerite, ook heel handig. Maar dat spuit je weer niet.
Er is ook een Hammerite spuit hoor...
Pagina: 1