M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
vraag het een bank?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
D2k, je neemt me de woorden uit de mond...
Trouwens, als je denkt van een betalingsprogramma te maken dat mensen daadwerkelijk willen gebruiken zul je wel eens wat dingen in acht moeten nemen qua security ed...
Trouwens, als je denkt van een betalingsprogramma te maken dat mensen daadwerkelijk willen gebruiken zul je wel eens wat dingen in acht moeten nemen qua security ed...
https://fgheysels.github.io/
Wel, d'r zij verschillende betalingen, binnenlandse, buitenlandse, allemaal eigen formaat. Rabobank heeft ze ergens online staan. Zoek eens op CLIEOP op hun site
ja de security lijkt me logisch.
ik weet dat er onder unix programma's zijn die dit geïmplementeerd hebben.
mijn ervaring met banken is dat ze dit soort info niet zo makkelijk vrij geven en als ze het al doen dat het heeel lang duurt daarom vraag ik het hier, omdat hier misschien wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben
ik weet dat er onder unix programma's zijn die dit geïmplementeerd hebben.
mijn ervaring met banken is dat ze dit soort info niet zo makkelijk vrij geven en als ze het al doen dat het heeel lang duurt daarom vraag ik het hier, omdat hier misschien wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Het lijkt me ook dat een betalingsprogramma door de banken/bankcommissie oid moet goedgekeurd worden alvorens het mag gebruikt worden.
https://fgheysels.github.io/
whoami schreef op 20 augustus 2002 @ 11:05:
D2k, je neemt me de woorden uit de mond...
mjah dat niet alleen
ik denk dat elke bank een verschillend iets verwacht (anders was er wel 1 thuisbankier programma ipv tig verschillende)
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
helemaal mee eens.whoami schreef op 20 augustus 2002 @ 11:10:
Het lijkt me ook dat een betalingsprogramma door de banken/bankcommissie oid moet goedgekeurd worden alvorens het mag gebruikt worden.
Overigens geldt voor zo'n beetje de hele wereld de clieop03 indeling, dit is een standaard. Ik weet dat deze bij bijv ABN-amro op de site voor electronisch bankieren zo te verkrijgen is. ALthans de layout; het overzenden gaat via encryptie e.d. en ik denk niet dat je daar ooit toestemming voor krijgt. Maar waarom wil je eigenlijk zo'n programma maken? kun je toch bij iedere bank (evt tegen betaling van een kleine vergoeding) zo krijgen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
van die unix programma's weet ik dat het dus een bestand Clieop maakt(thanks Expecho).
hierin worden de betalingen aangemaakt en als dit is gebeurt maak je met het programma van de rabobank verbinding met de server en verstuurt de betalingen.
vervolgens download je de informatie over de rekening (binnenkomende betalingen) en deze worden dus ook ergens opgeslagen als clieop bestand. vervolgens worden ze ingelezen door het programma.
nu wil ik dus ook zo iets maken ,het liefst zonder het programma van de rabobank want ik heb hier vele problemen mee gehad.
maar uit jullie reacties lijkt me dit niet echt haalbaar.
hierin worden de betalingen aangemaakt en als dit is gebeurt maak je met het programma van de rabobank verbinding met de server en verstuurt de betalingen.
vervolgens download je de informatie over de rekening (binnenkomende betalingen) en deze worden dus ook ergens opgeslagen als clieop bestand. vervolgens worden ze ingelezen door het programma.
nu wil ik dus ook zo iets maken ,het liefst zonder het programma van de rabobank want ik heb hier vele problemen mee gehad.
maar uit jullie reacties lijkt me dit niet echt haalbaar.
Toevallig werk ik aan een ERP pakket van Unit4 en weet ik dat het wel degelijk mogelijk is. De grootste beveiliging zit al in de bestanden zelf via een bepaald algorithme. Ik zou zeggen, neem eens contact op met de rabobank. Bij mijn vorige werkgever kregen we de benodigde informatie zo in hande. Vooral de rabobank is wel geneigd je te helpen.
ik heb nu een clieop bestand in handen gekregen het ziet er zo uit:
hier bij wordt 232 euro overgemaakt van de rekening van
bokkie (0514285125)
naar piet jansen (552079707) in adam met de omschrijvingen omschr 1 tm omschr 4
ik heb net de rabobank gebeld maar die wouden niet echt mee werken omdat ik geen bedrijf ben (ik doe dit gewoon voor de gein en omdat ik me erger aan die irri bank proggies)
oja de rekeing nummers zijn gewoon verzonnen hoor ...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 0001A200802CLIEOP03CLIPT20011 0010B0005142851250001EUR 0030B1200802bokkie P 0100A000500000002320005142851250552079707 0160Aomschr 1 0160Aomschr 2 0160Aomschr 3 0160Aomschr 4 0170Bpiet jansen 0173Badam 9990A00000000000002320010663648320000001 9999A |
hier bij wordt 232 euro overgemaakt van de rekening van
bokkie (0514285125)
naar piet jansen (552079707) in adam met de omschrijvingen omschr 1 tm omschr 4
ik heb net de rabobank gebeld maar die wouden niet echt mee werken omdat ik geen bedrijf ben (ik doe dit gewoon voor de gein en omdat ik me erger aan die irri bank proggies)
oja de rekeing nummers zijn gewoon verzonnen hoor ...
Verwijderd
Ik heb ooit gewerkt aan een programma dat CLIEOP2 bestanden maakte voor automatische incasso's. Je moet dan een testbestand maken dat je bij InterPay inlevert. Zij bekijken dan of je implementatie goed is. Bij InterPay hebben ze hier ook documentatie over, maar dat krijg je niet zomaar. Als ik me goed herinner, moet je een soort account hebben bij InterPay om hieraan te mogen meedoen. Dat kun je wel (telefonisch) navragen. Zeg dat je een programma aan het maken bent dat bv. automatische incasso's moet kunnen aanmaken en vraag wat je daar allemaal voor zou moeten doen.
Verwijderd
Effe Googlen en viola: 
http://www.ingbank.nl/bestandsformaten/pdf/clieop03.pdf
Ik wed dat je nog wel meer kan vinden!
http://www.ingbank.nl/bestandsformaten/pdf/clieop03.pdf
Ik wed dat je nog wel meer kan vinden!
ik zal het bestand zo bekijken ga nu eerst eten.
alvast bedankt
alvast bedankt
hmmmzz dat rabo progggel werkt anders mega goed hoor.
beter dan de online shit. en al helemaal beter dan de ABN Amro meuk.
das echt een zaadbank maargoed.
beter dan de online shit. en al helemaal beter dan de ABN Amro meuk.
das echt een zaadbank maargoed.
Pagina: 1