Toon posts:

Diskpart W2K en Fdisk, PQmagic geven andere info

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb low-level format gedaan op mijn 20 Gb HD, duurde 7 uur, bij opstarten van fdisk of PQmagic geven ze schijfgrote van 8023Mb aan, terwijl Diskpart gewoon 19200Mb aangeeft. Ik heb ook als eerst MBR geformateerd! Ik heb via diskpart schijf geformateerd naar 1 partitie in NTFS en probeer via PQmagic aan te passsen naar meerdere partties, maar als ik NTFS-partitie delete dan gefft PQmagic weer 8032Mb aan!!!!

Hoe kan dat nu in godsnaam???!!!!!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:49
c:/>fdisk /mbr heb je dus al gebruikt ??

Verwijderd

Topicstarter
Dat he ik toch hieboven al ingezet; MBR is geformateerd en heb low-level format uitgevoerd!

• DjGeRo
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 11:28:
Dat he ik toch hieboven al ingezet; MBR is geformateerd en heb low-level format uitgevoerd!
Rustig man :/

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Waarom low-level? Dat is harstikke link weet je... kun je via diskpart niet het hele zaakje partioneren? Als dat wel goed werkt, nou dan is het klaar toch? Maar jah, als je pqmagic wil gebruiken. De ervaring heeft mij geleerd dat dat niet altijd even goed werkt

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DjGeRo
WhizzCat schreef op 20 augustus 2002 @ 11:32:
Waarom low-level? Dat is harstikke link weet je... kun je via diskpart niet het hele zaakje partioneren? Als dat wel goed werkt, nou dan is het klaar toch? Maar jah, als je pqmagic wil gebruiken. De ervaring heeft mij geleerd dat dat niet altijd even goed werkt
Juist..., misschien is de HD nu gewoon gaar... ??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want heb zelfde probleem als ervoor, Fdisk en PQmagic geven de zelfde grote van schijf aan, deze klopt niet. Windows Diskpart geeft goede ruimte aan, maar als ik dit weer in PQmagic partitie delete staat het weer op foute grote.

• DjGeRo
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 11:40:
Nee, want heb zelfde probleem als ervoor, Fdisk en PQmagic geven de zelfde grote van schijf aan, deze klopt niet. Windows Diskpart geeft goede ruimte aan, maar als ik dit weer in PQmagic partitie delete staat het weer op foute grote.
Hmm, in windows (welke) staat die wel goed ??

Verwijderd

Topicstarter
Nou, r staat helemaal geen OS meer op, probeer eerst weer partities aan te maken!

Wil Red hat7.3 en windows 2000 op een schijf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruik eens debug, om hem lekker helemaal schoon te krijgen.

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Welke versie van PQMagic draai je mee..??? En welke FDISK (DOS of WINXP)?

Het ziet er naar uit dat DOS via het BIOS maar 8032 mb ziet... Binnen Win NT/2K/XP wordt rechtstreeks naar de HDD...

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het PQmagic 4.0, ik denk dat Julius Ceasar zijn PC mee heeft bewerkt!!!

Ruthger wat voor een proggie kan ik het best gebruiken?!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.