Ruis in speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13393

Topicstarter
Ik heb ruis in men speakers. Het probleem ligt em aan de versterker => speakers en niet aan PC => versterker. Wat kan ik hiertegen doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 19:36
Misschien de trebble lager zetten?

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Ik zou eigenlijk de Bass lager zetten.

* RemcoZ vindt het nu al vaag worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is is een zwaar geluid, vooral uit de lage tonen speakers. Bass minderzetten helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

dude,
geef eens wat meer informatie. Welke audiobron gebruik je?
PC-> geluidskaart probleempie, connectie met geluidskaart is niet goed

Versterker -> Stof in versterker

enkel speakers -> je filter heeft slechte connectie, oftewel vervangen of repareren

anders -> je versterker / geluidsbron / speakers staan bij een magnetisch velt dat effect heeft op geluid (bijv kut tv :)

Vertel wat meer wat je gedaan hebt, dan kan ik je vast wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 16:46
Probeer de hele shit maar eens aan te sluiten op een ongeaard stopcontact. Dat lost het waarschijnlijk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

de radio goed afstemmen ;)

Weet je zeker dat alles goed is aangesloten en ingesteld? Probeer eens een andere ingang. En niet de phono ingang, want die heeft een andere impedantie.

Als dat niet werkt moet je systematisch te werk gaan.
Ruist de versterker niet als er niets is aangesloten. Dan ligt het aan de pc of kabels tussen deze. Wordt de ruis versterkt met de volume knop. Dan is de ruisbron voor de voorversterker. Is het volume constant dan zit erachter.
Om het te repareren is wel wat elektronica ervaring gewenst als het in de versterker zit.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
2 stereo Technics versterkers met 2x60Watt RMS elk. 4 Pioneer versterkers 60Watt RMS elk. Ik heb een Sound Blaster Live en gebruik SPDIF.

Versterker en speakers hebben wel afgezien, hebben op een vochtige ruimte gestaan. Heb ze kunnen maken door anti oxydant te gebruiken. Alleen het ruis krijg ik niet weg.

SoundCard is zeker het probleem niet!! SPDIV werkt perfect op andere versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Is er dan niemand die het snapt... Luidsprekers kunnen GEEN ruis aan het oorspronkelijke signaal toevoegen! Er is over zoiets al eerder een thread geweest. Als je ruis door de muziek hoort, kan dat komen door bv. gewoon bagger apparatuur, oude apparatuur, goedkope apparatuur, noem maar op. Liggen je kabels misschien heel dicht langs een 220-trafo? Dat stoort ook, hoewel dat meer een brom is. Een luidspreker geeft slechts weer wat hij ingevoert krijgt, en kan geen ruis toevoegen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 15:20 schreef drLiter het volgende:
anders -> je versterker / geluidsbron / speakers staan bij een magnetisch velt dat effect heeft op geluid (bijv kut tv :)[/quote]dude, :)

een luidspreker is zelf een magnetisch veld, en heeft dus negatieve gevolgen als-ie dicht bij een TV staat. Een TV heeft geen invloed op de werking van een luidspreker, alleen vice versa (blauwpaars beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Laatst online: 11-04-2024

picobyte

MhIHIHI!

*Nare man
Die speakers kunnen dat inderdaad niet maar de kabels wel!
Kabels werken nl als antennes en kunnen dmv terugkoppeling in de eindtrap best wel wat ruis veroorzaken ('t zelfde effect als het GSM gekraak als je je foon bij de speakers/kabels houdt)
De oplossing is de luidsprekerkabels zo dicht mogelijk bij de versterker voorzien van een flink blok ferriet en het liefst meerdere windingen :)
Let daarbij wel op dat je in het geval van losse draden zowel de aanvoer als afvoer draad evenveel windingen laar maken, anders wordt je signiaal er ook niet beter op :)

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
idd, je kunt bijvoorbeeld ook gewoon een goeie kabel nemen, ik zelf ben zeer te spreken over de Translator White connection, ongeveer een tientje per meter. 2x2,5 mm2 en perfecte afscherming, heb em zelf achter al mun apparatuur langslopen, en perfect geluid. Maar goed, elke situatie verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Laatst online: 11-04-2024

picobyte

MhIHIHI!

Hmmja(heb zelf cobra silliconen kabel) maar Den_Dave heeft uitgaande van die 'vochtige' versterker van hem waarschijnlijk gewoon 1mm² tweelingsnoertjes ik kan hem die ferrietblokjes dan ook wel aanraden :)

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is er dan niemand die het snapt... [/quote]jawel hoor...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Luidsprekers kunnen GEEN ruis aan het oorspronkelijke signaal toevoegen! Er is over zoiets al eerder een thread geweest.[/quote]Als ik me niet vergis was het jij die beweerde dat kabels onmogelijk ruis konden toevoegen. Dit hier spreekt elkaar nogal tegen...

De storing die je krijgt van stroomkabels zou ik niet echt ruis noemen. Vaak wat geknetter (onzuiverheid), en zoals je zelf al zei: een 50Hz brom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:42

Flotter

Pelipper!

Voeding van de eindversterker verrot?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:22
Ik wil hier eigenlijk wel een kickje tegen geven... ik heb een versterkertje moeten aansluiten omdat het geluid van mn a7v8x-x zo zacht is, dus ik dat versterkertje er aan hangen, alles goed, alleen zo'n ruis, om niet goed van te worden, als je de treble laag zet wordt het een stuk minder, maar dan is het geluid zo.. dof ofzo.. Iemand oplossing voor dit probleem? (Redelijk oud versterkertje.. Mobo => Versterker => Boxen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17926

Hoezo oude koeien uit de sloot halen! :P Meer dan 3 jaar oud!

Maargoed, kijk eens of je kabel er goed inzit aan beide kanten, probeer eens een andere kabel. Het lijkt me sterk dat het aan je mobo ligt dus even met een andere versterker proberen kan ook geen kwaad.

Als het aan de versterker ligt kan je proberen om em met perslucht schoon te maken. Ook de volume -en balansknoppen een paar keer helemaal heen en weer draaien (als ie uit staat) wil wel eens helpen. Als dat allemaal niet helpt is er nog maar 1 oplossing:
Een nieuwe versterker kopen. :)
Pagina: 1