Toon posts:

Kan Flash MX communiceren met de buitenwereld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is Flash MX te laten communiceren via COM of CORBA objecten?

v.b: drukken op een button in Flash levert een onClick event waarmee op een andere computer dit resulteert in een simpel bericht

/ lame voorbeeld maar het gaat om het idee

Zo ja, hoe? -> of beter gezegd url waar info te vinden is.

// op de macromedia site staat dat Flash Developer wel COM ondersteunt, maarja wat is "ondersteunen"?

Alvast bedankt voor reactie

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
Ik zou zoiets in combinatie met een Socketserver (bijvoorbeeld Collin Moock's Unity) en het sockets object in Flash. Maar hierover is volgens mij meer dan genoeg informatie te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
dankje, inderdaad was vergeten te vermelden dat ik dat al gedaan had.

Die calls die die sockets produceren, zijn die in visual c te gebruiken?

Heb namelijk een artikel gevonden waarin alleen maar gesproken wordt over JAVA en CORBA.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Macromedia heeft een paar dagen geleden een beta gereleased van de Flash Communication Server, werp daar ook eens een blik op.

www.jurgroessen.nl

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Dit is precies waarvoor de Flash communication server is uitgevonden, en als het goed is is de beta voor Flash Remoting on Java platform net uit, zo niet dan verwacht ik hem binnekort.

Het mooie is dat je ipv xmlbased over sockets, gelijk echte actionscript objecten aan het versturen bent. En serialization / deserialization gebeurd on the fly, no need to write your own handler. Daarnaast ben je geen text ( xml ) aan het versturen maar binair bezig.

check ff de macromedia website voor meer info :)

* oh,when? loves flash remoting O+

"You're only as good, as what you did last week."