Normale cd-rom of slot-in type.

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 12:24
Ik vroeg me af,
wat is beter/handiger om als cd-rom te hebben..

Een cd-rom met uitschuif klepje, of eentje met zo'n gleuf waar je de cd in moet douwen.

Met zo'n gleuf vraag ik me af of dat de cd niet beschadigd.

Maar kan iemand me vertellen hoe en wat?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

-ET-

Phone Home

ik denk dat het niet echt uitmaakt. Klepje kan je afbreken dus in die zin is het onhandig. Ik dacht zelf dat de slot-in spelers de cd minder stabiel hielden. Maar dat is maar een gerucht. Voor de rest maakt het volgens mij geen ene moer uit.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

-ET- schreef op 20 augustus 2002 @ 10:14:
ik denk dat het niet echt uitmaakt. Klepje kan je afbreken dus in die zin is het onhandig. Ik dacht zelf dat de slot-in spelers de cd minder stabiel hielden. Maar dat is maar een gerucht. Voor de rest maakt het volgens mij geen ene moer uit.
Vind persoonlijk de slot-in spelers lekkerder, geen lade die je steeds open en dicht moet doen enzo. Qua geluid en snelheid maakt het verder weinig uit, tis gewoon puur gebruiksgemak :)

verkeerde forum trouwens

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 15:38
Dit is meer iets voor [OM]..

OH => OM + titel edit :)

Verwijderd

die slot in had toch een betere warmte afvoerik geloof tenminste dat ze daarvoor zijn geintroduceerd.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Slot-ins zijn afkomstig uit de wereld van de auto-audio, waar trays (laat staan caddies) lastig, en dus gevaarlijk zijn.
Ik vind caddies nog steeds de beste oplossing, je kunt een aantal veel-gebruikte CD's standaard bij de hand hebben zonder risico op beschadigingen.
Het enige nadeel van een slot-in is dat als je de CD op een echt vuil bureau hebt liggen, hard vuil bij het insteken over het oppervlakte kan krassen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Bender
ah, slot-in type heet zo'n ding dus ;)
maar het heeft dus beide voordelemn en nadelen :/

hmmm, wat zal ik eens nemen :/

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 00:28
ok om nog meer verwarring te zorgen. Ik heb een keer in computer totaal gelezen dat dvd erg gevoelig is voor stof. erger dan normale cd's. het voordeel van een slot-in speler is dat al het stof door het invoeren tussen die haartjes van de cd wordt geveegd tijdens dat de cd wordt ingeslikt. Bij een tray blijft het stof gewoon op de cd liggen en komt dus in je cdrom/dvd/schrijver.
ik weet niet of je hier iets aan hebt maar I did my best. Ik ga meestal voor tray omdat ik er dat gewoon mooier uit vindt zien. (persoonlijke smaak).

maar goed...wat is de reden dat alle enkele cd-spelers in auto (dus geen wisselaars) slot in hebben??? Ik denk omdat het gewoon handiger is dan eerst een laatje open te moeten doen tijdens het rijen dan cd plaatsten en vervolgens dichtdoen. Dus zal zeker ook met gebruikersgemak te maken hebben.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nadeel van slot-in: Als je cd in de drive blijft steken, krijg je hem er niet meer zomaar uit. Bij spelers met een lade heb je meestal zo'n noodgaatje zitten; paperclip er in en la kan open. Kun je toch nog bij je cd, zonder je drive open te hoeven schroeven (en daarmee evt garantie op de driver te verliezen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Om het de topicstarter nog even wat moeilijker te maken ;)

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een cd explodeerde in mijn 50x cd-rom drive..en ik ben sindsdien erg huiverig geworden voor die slot-in drives

:o

• Bender
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 11:01:

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een cd explodeerde in mijn 50x cd-rom drive..en ik ben sindsdien erg huiverig geworden voor die slot-in drives

euh, vuurwerk internet cd? :D

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 11:01:

Maar dat heeft niets te maken met slot-in of niet (behalve dat een slot-in een heel klein beetje goedkoper te maken is dan een tray-model, en dus voor de low-enders aantrekkelijker is).
Het probleem zit in de lagering van de aandrijving, die zo slecht is dat de CD gaat slingeren, en zichzelf tegen het inwendige van de drive kapotslaat.
AOpen 52x is geloof ik de meest beruchte drive met deze bijwerkingen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

mvdejong schreef op 20 augustus 2002 @ 11:15:
[...]

Maar dat heeft niets te maken met slot-in of niet (behalve dat een slot-in een heel klein beetje goedkoper te maken is dan een tray-model, en dus voor de low-enders aantrekkelijker is).
Het probleem zit in de lagering van de aandrijving, die zo slecht is dat de CD gaat slingeren, en zichzelf tegen het inwendige van de drive kapotslaat.
AOpen 52x is geloof ik de meest beruchte drive met deze bijwerkingen.
Ik doelde meer op het feit dat er bij een tray "nog een laagje voor" als zo'n ding explodeerd, wat niet het geval is bij een slot-in >:)

Moet er niet aan denken dat al die cd splinters tegen mijn benen aangeschoten waren :o ('t was ook gewoon een geweerschot zo'n harde knal, schrok me lam)

Zo'n 50x - 52x heeft namelijk ook een gruwelijk hoog RPM...moet er niet aan denken dat een cd (of de resten daarvan) door zo'n slot naar buiten knalt.

Zoals je merkt heb er wel een beetje een trauma aan over gehouden ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien moet je eens kijken naar de kwaliteit van CDROM spelers.

Ik raad je dan ook een Plextor 40X scsi aan. De beste CDROm die ooit is gemaakt. En ik weet zeker dat er veel mensn zo over denken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The_Eagle schreef op 20 augustus 2002 @ 10:57:
Nadeel van slot-in: Als je cd in de drive blijft steken, krijg je hem er niet meer zomaar uit. Bij spelers met een lade heb je meestal zo'n noodgaatje zitten; paperclip er in en la kan open. Kun je toch nog bij je cd, zonder je drive open te hoeven schroeven (en daarmee evt garantie op de driver te verliezen.
Bij Aopen en Pioneer Slot-In drives is dit NIET het geval, die hebben ook een handmatig uitwerp mechanisme

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Bij Aopen en Pioneer Slot-In drives is dit NIET het geval, die hebben ook een handmatig uitwerp mechanisme
Hier een AOpen Slot-in en een Pioneer Slot-in.
Geen handmatig uitwerpmechanisme, geen gaatje voor paperclip oid.

(Of het moet aan de achterkant zitten 8)7 )

Verwijderd

_Diederik schreef op 20 augustus 2002 @ 13:52:
[...]

bij mij niet hoor :P (en ik hebbem nog niezo lang)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Mijn broer heeft zo'n Pioneer slot-in dvd drive (16x48 ofzo)... wel makkelijk zo'n gleuf, maar eigenlijk alleen als je er een cd _in_ stopt. bij het uitwerpen duurt het net zo lang als bij een cd-rom drive met een tray.

Toch zou ik zelf zo'n Pioneer-ding niet kopen omdat cd's er echt ongelofelijk warm in worden :o . Lijkt mij niet gezond voor je cd(r)'s. En DAE (audio cd's rippen) doet die pioneer ook niet sneller dan gemiddeld 12 keer of zo.

Ik heb zelf een Lite-On 40x cdrom die prima werkt, maar helaas niet stil is (net alsof je een stofzuiger aanzet :( ). Ook maaktie een zeer irritant piepgeluidje, zelfs als de cd niet draait :( :(.
Verder is het toch een prima ding want hij heeft nooit problemen met lezen en is snel genoeg (DAE gaat echter helaas max met 8x ;( ). En cd's worden ook eigenlijk niet warm in mijn Lite-On. Bij 52x Lite-On's worden ze echter wel aardig warm heb ik gemerkt... sneller dan 40x is sowieso niet echt nodig.

Ik zou eens met google zoeken naar vergelijkende tests van cdrom en/of dvd drives. Dan krijg je een goed beeld van welke drive je het beste lijkt (lage seektimes, hoge transferrates (bij zowel gedrukte cd's als cd-r(w)'s ) en lage error rates).

Persoonlijk zou ik ook kijken of je een zo stil mogelijke drive kunt kopen want als je een spel speelt waarbij je de cd in de drive moet houden, dan is het niet leuk als je zo'n stofzuigergeluid erbij hebt dat alles overstemt. :r
Als het je kan schelen, zou je ook een cdrom drive kunnen kiezen met als aandrijfmechanisme voor de tray (het laatje) een <riempje>, i.p.v. tandwielen. Mijn ervaring is dat tandwielen (zoals in mijn Lite-On) een irritant geluid maken en over het algemeen trager zijn dan drives met zo'n rubberen riempje (dit zou alleen kunnen breken (na lang intensief gebruik), is het argument van fabrikanten die juist tandwielen gebruiken). Je kunt op de website van de fabrikant zien welk mechanisme ze gebruiken in hun drive.

• Bender
thanks tehrmo man ;)

Alleen het ging meer om of dat het slecht voor CD's is enzo, en of het mooier [?] is.
Ik kan me bijv. wel voorstellen dat die haartjes kunnen gaan krassen als er stof tussen zit ed.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Jiffy

God, you're ugly!

Voor KIDZ-pc's (jaja, compu voor koters!) is een slot-in drive het absolute summum! Nooit meer gedonder dat het laatje dicht moet ofzo. Ideaal! Bovendien vind ik het er wel flex uit zien.

Voor de rest maakt het weinig uit... Ga eerder sjoppen voor een goed merk.

Tot nu toe nooit exploderende cd's gehad, maar ik moet er bij zeggen dat ik dan ook spelers met een relatief _lage_ draaisnelheid uitzoek... Zeg nou zelf, merk _jij_ tijdens dagelijks gebruik een snelheidsverschil tussen een 40 en een 52 speed?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Slot-in is absoluut instabieler, dat blijkt uit vele tests van grote bladen etc. maar ook uit mijn eigen ervaring. Zo was het lange tijd zo dat gebrande CD's het echt noooit deden in de slot-in maar wel in m'n tray-speler! (inmiddels zijn de CDRs verbeterd en de spelers vast ook wel)

Verder komt er JUIST stof in een slot in, omdat die permanent 'open' staat. Stof blijft in het 'gordijntje' hangen en wordt in grote klodders erin geduwt als je er een CD in stopt. Schroef er maar eens 2 open (slot-in en tray) na 5 jaar gebruik :)

Een slot-in zal ook sneller kapot gaan in theorie omdat je de CD's er met de hand niet altijd helemaal horizontaal EN in het midden in zal duwen. Je kunt je voorstellen dat dat je speler niet ten goede komt.

Een tray kan overigens ook goed afsluiten (denk aan een dubbelglaskozijn met rubber dichtdoen) en een slot-in staat 'open' (weliswaar met een gordijntje) dus die zal (volgens mij) altijd meer herrie blijven geven.

Tot slot het gevaar; ik heb het nooit meegemaakt of gehoord maar blijkbaar kunnen draaiende CDs of exploderende DVDs voorkomen :D Het lijkt me dan toch wat veiliger om een tray te hebben hihihih :D

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 21-08-2002 17:07 . Reden: Argumentje vergeten ]

Pagina: 1