Toon posts:

hoe krijg ik de heatsink van mijn cpu af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik de heatsink van mijn cpu af
ik wil een nieuwe processor in me machientje stoppen ik heb nu een amd-k6-2 333mhz en heb al een 500mhz klaar om in mijn computer geplaatst te worden, maar nu is het dus het probleem dat ik de heatsink niet van mijn cpu af krijg.

heatsink: zijn de verticale zilvere plaatjes die de warmte van de cpu wegnemen, werkt hetzelfde als een ventilatortje
please help me
ik krijg dat kreng er niet af

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zijn de verticale zilvere plaatjes die de warmte van de cpu wegnemen, werkt hetzelfde als een ventilatortje
please help me[/quote]ik denk niet dat je de mensen hier hoeft uit te leggen wat een heatsink is!

hoezo krijg je hem er niet af? de klipjes die aan de zijkant zitten losmaken en dat ding eraf halen, het kan zijn dat hij een beetje (of erg) een de processor plakt vanwegen mogelijke thermo tape die eropzit. gewoon ef harder trekken dan.

maar voor de rest snap ik niet wat je bedoelt :)

grtz,
AHL

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
HAHAHAHA, uitleggen wat een HS is :) Wat een humor... *ROFLOL*

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het probleem
ik krijg die klipjes er niet af
nog niet in ieder geval
hoe hard mag ik er aan trekken om ze eraf te halen want ik heb namelijk een minitower met vrij weinig ruimte =[

Verwijderd

Topicstarter
gewoon blijven lachuh

er bestaan ook domme mensen die deze forum regelmatig bezoeken

dus denk voortaan beter na voordat je over de grond rolt van het lachen =]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Die klem MOET gewoon los. Hoe je dat voor elkaar krijgt en/of hoe het er voorstaat, kunnen wij vanaf hier verder niet inschatten. Dat wordt het grote gereedschap maar pakken....:)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AAN TREKKEN?!

je moet er tegen duwen! duh! anders gaat ze toch niet los!
je moet ze schuin onder die plastic klem wegduwen, heel simpel

edit:
typo

Verwijderd

heatsink?

naja je bedoelt dat ding die..... :)

ne way, hij zit vast geplakt, gewoon klemmen losmaken en met een botte mes beetje krikken, knalt ie er zo af,

ps: ik ben niet einverantwoordelijk voor deze actie :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je heatsink zit dus niet vast met een klemmetje? Want dat is erg simpel, spreekt voor zich om dat los te krijgen..
Sommige (goedkope?) heatsinks zitten vast met alleen zo'n soort: --> /\_____/\ <-- klemmetje.. dan zit er aan een kant een soort gleufje waar de kop van een schroevendraaien in kan.. dan moet je dus met een schroevendraaier daar in drukken en tegelijkertijd wat naar buiten bewegen tot de klem eraf knalt :P.

maar het is niet echt duidelijk uit te leggen.. misschien heb je wat aan mn uitleg....

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
ik denk dat je bedoelt dat de heatsink met koelpasta nogal tegen de cpu gekleefd zit, misschien wel geplakt. In dat geval moet je cpu samen met de heatsink uit je mobo halen (via een ZIF socket, zal ik even uitleggen, dat is een Zero Insertion Force socket ( :) ), en dan kun je een stanleymesje voorzichtig tussen cpu en heatsink duwen, tot ze van elkaar gescheiden zijn.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
ik zal als ik jouw was je pc ff ene tijdje laten draaien zodat ie goed warm is..
dan met een schroevendraaier if een mesje verzichtig wat kracht zetten..

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
soort gleufje waar de kop van een schroevendraaien in kan.. dan moet je dus met een schroevendraaier daar in drukken en tegelijkertijd wat naar buiten bewegen tot de klem eraf knalt :P.

[/quote]

ja klopt maar dit lukt me dus niet erg hard =[

Verwijderd

hee je bent toch een tweaker ros dat ding er gewoon af. als je maar uitkijkt dat je niet met je schroevedraaier uitschiet over je moederbord want daar kunnen ze meestal niet tege... gewoon doorduwe...

Verwijderd

haal even je kast open en leg je moederbord even zo dat je normaal kunt werken.

dan kan je rustig kijken hoe die vast zit

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
Kan aan mij liggen , maar uhhh, was een heatsink? een gootsteen voor warmwater ofzo?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met mijn oude 166mmx met koelpasta (nog die ouderwetse, die lekker kankerverwekkend is ) :-)

ik heb hem losgekregen, maar moest gelijk een nieuw cpu tje kopen....

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Je moet voorzichtig doen, heb gehoord dat iemand zijn gloednieuwe duron naar de klote hielp doordat de pasta(die al op de koeler zat) zo OM de chip heenzat dat toen hij de cooler eraf haalde de chip meekwam.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
de chip kwam mee? hoe kan dat nou? dat zit toch goed vast aan een hoop baantjes in de proc.
Pagina: 1