Vast LAN & Wireless te Combineren?

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Situatie:

meterkast:
@home modem
E-tech router
via utp naar zolder

zolder:
8 poorts switch
1 x werkstation, win xp pro
1 x laptop, win xp pro

Werkt prima. Nu hierbij wil ik op het werkstation en de laptop een wireless usb adapter aansluiten. Het lijkt me dat dit een (via peer to peer) een "eigen" netwerkje wordt....of zijn er mogelijkheden om alles aan elkaar te knopen (zonder extra hardware). De meest ideale situatie zou zijn dat ik ook via de wireless verbinding op de laptop zou kunnen internetten. 8)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Laat je pc bridgen of routeren, en dan kan je gewoon via je laptop wireless werken

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zou (zoals ik al thuis gedaan heb) een accesspoint op je switch zetten.
Je kan dan ook gewoon internetten en is de laptop onderdeel van het netwerk (en makkelijk files sharen via ftp).
Ik heb op deze manier 2 pc's via de switch lopen naar de server, in de switch een accesspoint, en op die manier ook 3 laptops wireless in het netwerk hangen.

Accesspoint en wireless pccards zijn van Linksys.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MeNTaL_TO schreef op 20 augustus 2002 @ 10:52:
Ik zou (zoals ik al thuis gedaan heb) een accesspoint op je switch zetten.
Je kan dan ook gewoon internetten en is de laptop onderdeel van het netwerk (en makkelijk files sharen via ftp).
Ik heb op deze manier 2 pc's via de switch lopen naar de server, in de switch een accesspoint, en op die manier ook 3 laptops wireless in het netwerk hangen.

Accesspoint en wireless pccards zijn van Linksys.
maar de topicstarter wilt het zonder extra hardware...

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
erkens schreef op 20 augustus 2002 @ 10:50:
Laat je pc bridgen of routeren, en dan kan je gewoon via je laptop wireless werken
Mijn desktop pc zou dus moeten bridgen / routeren....hmm, geen idee hoe dat werkt...
Kan ik ergens een voorbeeld vinden hoe ik zoiets zou moeten configureren?

Extra HW is inderdaad dus NIET de bedoeling...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ermo schreef op 20 augustus 2002 @ 11:36:
[...]

Mijn desktop pc zou dus moeten bridgen / routeren....hmm, geen idee hoe dat werkt...
Kan ik ergens een voorbeeld vinden hoe ik zoiets zou moeten configureren?

Extra HW is inderdaad dus NIET de bedoeling...
winxp kan volgens mij gewoon bridgen, en anders routeren, net zoals je dat met internet delen doen, daarvoor verwijs ik je naar de faq, want ondanks dat er andere kabels zijn (eigenlijk geen) is het principe hetzelfde.
Pagina: 1