Ik had net dus enorme bliksem hier heel erg dichtbij (flits en donder op zelfde moment) en bij een nieuwe 'ontlading' hoorde ik ineens klik en me netwerk kaart deed ut niet meer ... is dit normaal ... en valt hier wat aan te doen voor de volgende keer ... surge protector of zo..?
het is wel mogelijk dat het door blikseminslag komt, maar dat vind ik wel erg raar.
Want hoe komt die bliksem bij die NIC ? Juist, via je UTP of via je eigen PC.
Via je eigen PC: dan zou je volgens mij toch wel wat meer schade hebben dan alleen een kapotte NIC
Via je UTP: dan zou je denk ik wel iets merken aan je andere PC/server, die zou dan ook iets moeten vertonen van schade.
Dus, het is mogelijk, maar wel vreemd...
Ik heb btw. bij een comp.winkel gewerkt. Bij ons in de stad is er een wijk waar zonnepanelen op het dak staat, en die wijk is eigenlijk altijd de lul bij onweer. De dagen na onweer staan er weer mensen uit die wijk bij ons op de stoep met half gesmolten PC's of afgebrande voedingen. (en ook al meerdere keren dezelfde personen)
Wij hebben ze al geadviseerd om van die speciale, dure stopcontactdozen te kopen waar je je PC weer op aansluit. Maar die schijnen dus niet te helpen tegen blikseminslag, omdat dat met zoveel geweld gaat...
WOEI, vannacht ook weer onweer gehad, het rommeld nog
En ik kon weer een stuk of 3 inslagen zien in "de wijk"
Want hoe komt die bliksem bij die NIC ? Juist, via je UTP of via je eigen PC.
Via je eigen PC: dan zou je volgens mij toch wel wat meer schade hebben dan alleen een kapotte NIC
Via je UTP: dan zou je denk ik wel iets merken aan je andere PC/server, die zou dan ook iets moeten vertonen van schade.
Dus, het is mogelijk, maar wel vreemd...
Ik heb btw. bij een comp.winkel gewerkt. Bij ons in de stad is er een wijk waar zonnepanelen op het dak staat, en die wijk is eigenlijk altijd de lul bij onweer. De dagen na onweer staan er weer mensen uit die wijk bij ons op de stoep met half gesmolten PC's of afgebrande voedingen. (en ook al meerdere keren dezelfde personen)
Wij hebben ze al geadviseerd om van die speciale, dure stopcontactdozen te kopen waar je je PC weer op aansluit. Maar die schijnen dus niet te helpen tegen blikseminslag, omdat dat met zoveel geweld gaat...
WOEI, vannacht ook weer onweer gehad, het rommeld nog
Kan goed, de inslag veroorzaakt een magneetveld, dit magneetveld induceert een stroom in allerlei kabels.
Dan moet de inslag trouwens wel heel dichtbij zijn.
Who is John Galt?
Nu je het zegt .. die bliksem sloeg in/werd geaard ongeveer 5 METER bij me vandaan .. in de tuin ... echt scary eigenlijk .. en die knap er bij holy shit ... ik hoorde trouwens ook ineens KLIK en ja mijn SWITCH deed trouwens ook enigzins raar na het gebeuren..justmental schreef op 20 augustus 2002 @ 10:10:
Kan goed, de inslag veroorzaakt een magneetveld, dit magneetveld induceert een stroom in allerlei kabels.
Sinds wanneer douw jij je utp in een stekkerdoosgfo schreef op 20 augustus 2002 @ 10:07:
zon aparte stekkerdoos waar een schakelaar opzit en die zit uit schakeld bij te hoge piekspanning
die zeker alleen werkt bij een geaard stopcontactgfo schreef op 20 augustus 2002 @ 10:07:
zon aparte stekkerdoos waar een schakelaar opzit en die zit uit schakeld bij te hoge piekspanning
Verwijderd
Er zijn stekkerblokken waar je ook je UTP/ISDN/COAX op aan kan sluiten. Ik heb er van trust.FleshY schreef op 20 augustus 2002 @ 10:52:
[...]
Sinds wanneer douw jij je utp in een stekkerdoos? Vind et wel knap als je dat lukt...
Pagina: 1