[Monitor] Is dit het begin van het einde?

Pagina: 1
Acties:

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Ik heb dus inmiddels m'n LG Studioworks 57i monitor al ongeveer 3,5 jaar... Maar sinds een maandje ofzo heb ik een paar vreemde dingen met het ding.

1) D'r zit een hele vage brom in... Ik denk zelf een beetje aan de transformator ofzo. Aangezien het alleen stopt als ik de stekker eruit trek...
2) Soms zit er ineens een schok in het beeld. Waarbij het gehele beeld ineens iets draait en direct weer terug springt.
3) Het beeld ineens helemaal even uitvalt en direct weer terug komt. (nog maar 2 keer meegemaakt tot nu toe)

Is er iemand die dit probleem kent? Of misschien zelf ook heeft (gehad)?

=( Protected by witchcraft )=

Verwijderd

Ja met een ADI ProVista 19" G66, fluit/brom en beeld regelmatig uitvallen, bij reparatie zeiden ze tegen mij dat het de hoogspannings transformator was. Die is daarna vervangen (binnen garantie) maar nu 4 weken later is hij weer kapot.
Klinkt bij mij meer als einde oefening.

• Dryw.Filtiarn
Das balen...

Ik wacht het gewoon nog ffies een paar weekies af en kijken of het erger wordt.

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Hmm, klinkt alsof z'n hoogspanning doorslaat. einde beeldbuis..

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Misschien heeft de trafo zich losgesoldeerd. heb ik eeens bij een oude philips monitor gehad. Even aanpunten met de soldeerbout en hij heeft het nog jaren gedaan. (als het gewed is werkt hij nu nog, staat op zolder)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Dryw.Filtiarn
Ik ga dus noway in m'n monitor solderen... dan maar de container in en een nieuwe hoor...

Verwijderd

Achja een beetje monitor heb je tegenwoordig al vanaf 260 euro... wel zonde natuurlijk.

Verwijderd

Dryw.Filtiarn schreef op 21 augustus 2002 @ 11:21:
Ik ga dus noway in m'n monitor solderen... dan maar de container in en een nieuwe hoor...
Inderdaad heel logisch ja, om hem meteen weg te flikkeren en niet eerst even proberen om het te maken, hoewel hier toch genoeg over beschreven staat in dit forum, echt heel logisch...... :?

Verwijderd

Als je hem toch in de vuilnisbak gaat gooien is het hoe dan ook de moeite waard hem eerst te proberen te solderen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Voordat je hem, denk/vind ik, veilig kunt gaan solderen moet je hem geloof ik eerst een week ofzo laten ontladen... er zit een ongelooflijke knot aan electriciteit in, hè, waarom kan ik dat nou niet duidelijk uitleggen. enfin, jullie begrijpen me wel.
Als je 1x het verkeerde puntje aanraakt heb je een fikse klap door je lichaam heen. Nou gaat het toch ook niet zo snel als je er een binnenkant beschrijving van je monitor bij hebt maar ik snap dat Dryw niet zomaar in zn monitor met een metalen soldeerbout gaat prutsen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Heb bij Gateway in Dublin gewerkt en deze monitoren werden ook onder de naam Gateway verkocht, als deze problemen gemeld werden wisten wij het helaas wel ....
Onder de garantie van Gateway was het dan helaas ......
Mooi kut ik voelde me altijd erg schuldig want op het systeem zat 3 jaar en (sneaky) op de monitor maar 1 jaar garantie...
Is door een handige pc boer soms wel op te lossen maar een nieuwe is goedkoper en beter.
Ik heb er honderden langs zien komen :(
Pagina: 1