Philips 109B doet irritant.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik heb hier een Phillips 19" Brilliance monitor staan van een jaartje of 5-6 oud. Opzoch een perfecte monitor die mij prima bevalt. Het probleem is echter dat dat ding een tijd terug begonnen is met knipperen. Ik zal proberen het probleem een beetej te omschrijven.
Het is niet zo dat het beeld aan of uit knipperd, maar het zijn de kleuren die knipperen. Hij verschiet dus constant van kleur soms is het echt heel erg en dan schieten alle kleuren op mijn scherm voorbij rood, groen, geel, blauw, paars enniewee mijn wit is op dat moment alles behalve wit! vreselijk irritant dus. Normaal verhelp ik het probleem door mijn beeldscherm ff een beste klap te geven op de bovenkant of zijkant, soms moet ik zelfs mijn beeldscherm met 2 handen beetpakken en ff hevig door elkaar schudden. Na wat geruzie met mijn scherm is mijn wit dan wel weer wit.

In het begin kwam het af en toe voor, het gebeurt echter steeds vaker! het is bijna altijd zo dat ik op een avond pjoeteren een aantal keren mijn beeldscherm moet mishandelen!

Het lijkt wel of er iets los zit ofzo (aangezien ik met schudden/klappen het probleem kan oplossen) en wat dan ineens weer goed contact maakt.

Ik heb het scherm 2 jaar terug 2'de hands gekocht en hij is al 5-6 jaar oud, garantie is dus geen optie ;)

Denken jullie dat het eventueel te repareren is? ik heb eigenlijk weinig zin om dat ding naar een electronica zaak te brengen waar ze hem onderzoeken voor €50 en dan te horen krijg dattie niet te repareren is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Dit lijkt me nog goed te repareren! Ik zou in ieder geval stoppen met klappen op het ding te geven. Wellicht is het gewoon een probleem in de afstelling, is er een contact vies etc.. Je kunt uiteraard altijd bij een reperateur vragen wat het ongeveer gaat kosten en je laten bellen als dit teveel wordt.

• fraggie
  • Laatst online: 10-10-2022
Losse contacten op de videokaart(die print achter op de beeldbuis dus)
Kan trouwens ook een gare videokabel zijn... :7

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Frag_lag schreef op 20 augustus 2002 @ 11:13:
Losse contacten op de videokaart(die print achter op de beeldbuis dus)
Kan trouwens ook een gare videokabel zijn... :7
Als ik alleen aan de kabel ga frutten lost het probleem niet op. Ik zal het vanavond als ik thuis ben voor de zekerheid nog eens proberen. Zodra hij begint te flippen ga ik alleen de kabel bewegen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
je moet gewoon hem laten repareren, waarschijnlijk gaat die na de reparatie nog een paar jaar mee, maar dan is het daarna wel over

PVoutput

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Weet iemand toevallig een goeie electronica zaak in of in de buurt van Leeuwarden die me kwa kosten niet gaat bedonderen?

Verwijderd

Chaoss schreef op 22 augustus 2002 @ 10:55:
Weet iemand toevallig een goeie electronica zaak in of in de buurt van Leeuwarden die me kwa kosten niet gaat bedonderen?

Dat is iets wat je kunt vinden bij Gouden Gids
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.